Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kimh
#702909
Ik geef mijn katten nu alle dagen CB en dan in de ochtend een prooi. Ik wil dit veranderen naar 4 dagen CB en 3 dagen BARF.

Ik zat zelf te denken aan:

1 dag: 2 kuikens, 2 kippenekjes en 1 eendenek
1 dag: 1 bieflap en 1 lamshart
1 dag: tonijn, witvis en een zalmkop.

Kan iemand mij vertellen of dit goed is, of dat ik iets aan moet passen?

Alvast bedankt!

Gr. Kimh
Door *Robin*
#703077
ik vind het wel goed klinken al zou ik die lamshart één keer in de twee weken doen... in CB zit natuurlijk al ruim orgaan dus of ze dat echt nodig hebben...
tonijn zou ik ook niet elke week geven. er zit een hoog percentage kwik in en dat kan op langere duur voor problemen zorgen. Ze mogen wel tonijn maar met mate. ;)
verder vind ik de variatie prima :)

Wat voor prooi geef je nu?
Door kimh
#703156
Kuiken, muis en kippenekken...

Ze hebben ook laatst lamshart gehad.

Wat zou jij aanraden dan, als geheel menu?

Gr. Kimh
Door *Robin*
#703173
kan je hier aan komen??

1 dag: 2 kuikens, 2 kippenekjes en 1 eendenek
1 dag: 1 bieflap, ene week lamshart en de andere week lamsvlees.
1 dag: witvis en een zalmkop. ene week tonijn, andere week koolvis of kabeljouw uit diepvries vak van supermarkt
Door kimh
#703348
1 dag: 2 kuikens, 2 kippenekjes en 1 eendenek
1 dag: 1 bieflap, ene week lamshart en de andere week lamsvlees.
1 dag: witvis en een zalmkop. ene week tonijn, andere week koolvis of kabeljouw uit diepvries vak van supermarkt


kuikens, kippenekjes, bieflap, lamshart en lamsvlees is geen probleem.
Eendenek, weet nog niet hoe ik daaraan moet komen...
Witvis, zalmkop, koolvis en kabeljauw bij de visboer/ supermarkt?

En als je het over de 3e dag hebt, bedoel je dan:

witvis, zalmkop en dan elke week of tonijn of vervangen door bijv. koolvis en kabeljouw)?


En hoeveel moet ik ze dan geven? Net als CB 120 gr. per kat per dag? Want nu met het BARF-en wil het wel eens wat meer worden...
Door *Robin*
#703367
ik bedoel dat je het om kan wisselen, de ene week tonijn, de andere week witvis en de week daarop weer kabeljouw en dan begin je weer bij tonijn. vaak zijn die pakjes witvis en kabeljouw in de supermarkt in de vriesvakken te krijgen, de blokken zijn in 100 gram verdeeld, ik zou dan gewoon voor elke kat 1 blok ontdooien.
Het geeft niet als je de ene week 100 gram geeft en de andere week 150 gram, het komt allemaal niet zo nauw ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door