Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#702802
Zo ziet Balou zijn piemeltje er nu weer uit, zijn balletjes zijn ook weer vuurrood. Ik weet het echt niet meer, er komt steeds weer meer bij. Terwijl ik zit te typen stromen de tranen me over de wangen.
Het lijkt op een ontsteking, dit had hij vorig jaar ook rond deze tijd, toen kreeg hij prednison van de DA.
Het lijkt wel of het steeds erger wordt hem en dat er steeds meer bij komt. Hij lijkt nergens meer tegen te kunnen. Van medicijnen wordt hij ziek, homeopatische middelen kan hij niet tegen.
Hij krijgt deze hele week al smuldier pens met een klein beetje herterib vanwege zijn dunne ontlasting en de chinese kruiden van Tannetje.
Nu komt er dit weer bij.
Ik weet het echt niet meer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door Golum
#702833
He jeetje, wat naar nou  :(
Ik heb helaas niet echt tips voor je, maar wil je wel veel sterkte en beterschap wensen  :flowers:
Door kaszi
#702868
Misschien moet je de haren rond zijn piemeltje eens wegknippen, dan blijft het netter en is het niet nat na het plassen. Dit doe ik ook telkens als ik een reu heb. Ze proberen het proper te maken, maar op de duur gaat het irriteren omdat het steeds vochtig blijft.  Om het droog te houden zou je misschien babypoeder kunnen gebruiken...

Hoop dat dit voor je helpt.
Door tt-tjes
#702873
Ik heb daar al een heleboel haren weggeknipt. Ook bij zijn balzakje, en dat ziet net zo rood.

Ik weet zelf niet hoe een hotspot er uit ziet, maar dit dat kunnen zijn? Rondom de rode plek zit ook nog een rode kring.
Door Lizzy
#702888
Het zit Balou echt niet mee he :'(. Ach hemeltje, wat een ellende toch.... Hij heeft dus en huidproblemen en maag/darmproblemen... Moeilijk moeilijk moeilijk.... Ik zou beginnen met inderdaad de haren wegknippen. Heb je echinacea in huis? Misschien moet je daar mee gaan deppen. En als je dat niet in huis hebt, koop dan maandag Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw.
Door Cathelijn
#702894
wat een ellende zeg... er lijkt ook niet echt een eind aan te komen he?
Ik kan je niet helpen helaas, maar wil je wel veel sterkte wensen :-*
Door tt-tjes
#702917
Lizzy schreef: Het zit Balou echt niet mee he :'(. Ach hemeltje, wat een ellende toch.... Hij heeft dus en huidproblemen en maag/darmproblemen... Moeilijk moeilijk moeilijk.... Ik zou beginnen met inderdaad de haren wegknippen. Heb je echinacea in huis? Misschien moet je daar mee gaan deppen. En als je dat niet in huis hebt, koop dan maandag Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw.
Echinacea Extra Forte van Bloem met Plantago en Cat's Claw heb ik wel in huis, vorig jaar heeft hij hetzelfde gehad, toen heb ik dat ook gedept hiermee maar daar werd het alleen maar erger van.
Mijn zus gaf me een oud huismiddeltje "broodpap", hiervoor kook je wat witbrood in melk, dat laat je afkoelen en doet dit dan lauw in een gaasje en moet je er op houden.
Dat heb ik nu dus maar gedaan, hij vond het niet erg want hij bleef goed liggen.
Ook opperde ze dat het misschien ringworm kan zijn, maar ik vind het dan zo vreemd dat ook zijn balletjes vuurrood zijn.
Ik ga zo maar eens googlen, kijken wat ik hiervan kan vinden.
Door ~Joke~
#702925
Het lijkt een behoorlijke voorhuidontsteking, ligt hij zich daar erg te likken zodat de boel er daar zo rood en ontstoken van is geworden?
Door tt-tjes
#702940
Hij likt zich daar wel erg veel, maar worden zijn balletjes van een voorhuidontsteking ook zo rood van??
Door *Natasja*
#702943
tt-tjes schreef: Hij likt zich daar wel erg veel, maar worden zijn balletjes van een voorhuidontsteking ook zo rood van??
Wel als hij er veel aan likt, denk ik
Door ulla
#702956
Is colloidaal zilverzalf,misschien een optie?
Bij mezelf heb ik er goede ervaringen mee.
Of Geranium olie,een paar druppels verdund in 30 ml.jojoba,of een andere zuivere olie.
Sterke met Balou
Door tt-tjes
#703004
ulla schreef: Is colloidaal zilverzalf,misschien een optie?
Bij mezelf heb ik er goede ervaringen mee.
Of Geranium olie,een paar druppels verdund in 30 ml.jojoba,of een andere zuivere olie.
Sterke met Balou
Heb ik allebei niet in huis, wel zilverwater maar dat werkt ook niet echt, heb ik er ook al op gedept.
Door SHIVA
#703018
Wat is dit toch vervelend,kan me voorstellen dat je er hopeloos van wordt,hij kan niet tegen homopatische middelen,zou uiercreme of aloevera niet iets kunnen doen
ontsteking bij mens en dier verhelp ik altijd met teatree olie Wens je hier heel veel beterschap en sterkte mee
Door 202Spots
#703022
Hele sterke thee maken ,(3-4 zakjes per kopje of zo)en dan afgekoeld 3-6 x per dag er op deppen, of in kleine sprayer doen en erop spuiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door