Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#70261
ff een vraagje,
Marinus is dinsdag weer ff onze vriezer wezen vullen met 120 kilo natuurmix,
maar nu zei mevr Vlug (Bibi) dat het misschien te eenzijdig was (ik was daar niet bij, dus weet niet precies hoe het gegaan is) om ze alleen natuurmix te voeren,

nu ben ik destijds op advies van Bertus ze alleen de natuurmix gaan voeren omdat ze daar net iets meer uit kunnen halen (werk en buiten honden zeg maar)

verder krijgen ze dus 2 dagen in de week zelf samengesteld, 1 dag spiervlees met bot en 1 dag een kompleet prooidier, dus geen overdaad aan orgaan vlees die dagen

nu vraag ik me dus af of het inderdaad te eenzijdig is dat ik ze 4 dagen alleen maar natuurmix voer en zou ik dus evt beter alle varianten in huis kunnen halen (behalve de kip, want die eet Ace niet) of kan het geen kwaad en kan ik zo als nu blijven voeren ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70265
Als het een komplete versie is komen ze niets tekort.
Kijk dat het beter is om mischien vlees te wisselen zodat je variatie krijgt is een andere zaak,maar mijn honden hebben het 14 jaar keurig gedaan op Rodi kompleet,het is pas de laatste tijd dat ze gevarieerd krijgen
Door Paul_Barte
#70281
>>nu zei mevr Vlug (Bibi) dat het misschien te eenzijdig was (ik was daar niet bij, dus weet niet precies hoe het gegaan is) om ze alleen natuurmix te voeren<<

??? ??? ??? :o
Door Helen
#70317
klingel de klingel de scherf. Dat was haar eigen ruit die ze ingooide.
Door Eidos
#70335
In de natuurmix van Bibi zit toch ook Lam/ rund en kippenvlees ??? Lijkt mij dan dat ze niets tekort komen....

Eidos krijgt over het algemeen ook de natuurmix van CB, met soms als afwisseling in smaak de kip-rijst, maar dat is alleen omdat ik dat leuk vind om eens iets anders voor te zetten....
Door Janet
#70345
Carmen, ik geef ook alleen de natuurmix als basis. En dan aangevuld met fyto en zelfmaak, zodat er variatie voldoende is.

Bekijk het zo: wat je als mens ook eet, er zitten altijd basisingrediënten in. Aardappels/rijst/pasta (3 varianten), groenten (heel veel variatie, maar dat heeft een hond niet echt nodig en is vaak ook nog seizoensafhankelijk) en vlees (rund/kip/varken, soms lam/schaap/geit/ander gevogelte en vis).
Laatst gewijzigd door Janet op do 25 mar 2004, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#70349
wat een rare opmerking om te zeggen dat Natuurmix op den duur te eenzijdig zou zijn ::)
Bij mijn weten is compleet toch compleet en niet half compleet?
Door Ordell
#70431
Veel ophef over weinig. Er wordt niets anders mee bedoelt dan wat hiet ook altijd wordt gezegd en dat is om zoveel mogelijk te varieeren. Dat telt voor een versvleesvoeding net zo goed als voor barf waarbij je ook niet iedere dag hetzelfde geeft of zie ik dat verkeerd. Het kan helemaal geen kwaad om zo nu en dan de verschillende samenstellingen eens af te wisselen ???
Door Truus
#70472
[quote="Ordell"]
Veel ophef over weinig. Er wordt niets anders mee bedoelt dan wat hiet ook altijd wordt gezegd en dat is om zoveel mogelijk te varieeren. Dat telt voor een versvleesvoeding net zo goed als voor barf waarbij je ook niet iedere dag hetzelfde geeft of zie ik dat verkeerd. Het kan helemaal geen kwaad om zo nu en dan de verschillende samenstellingen eens af te wisselen ???
[/quote]

Dus dat zou dan betekenen, dat het goed is om telkens te veranderen ???.
Ik heb de vriezer vol liggen met een en hetzelfde product, wat moet ik dan doen?
Door jolly64
#70575
Je kan eventueel af en toe wat anders geven
Bijvoorbeeld een pakje rodi
Is makkelijk verkrijgbaar en voor 1 dag in de week kom je wel door de gewone voorraa ;Dd heen
Door Truus
#70576
[quote="jolly64"]
Je kan eventueel af en toe wat anders geven
Bijvoorbeeld een pakje rodi
Is makkelijk verkrijgbaar en voor 1 dag in de week kom je wel door de gewone voorraa ;Dd heen
[/quote]
Ha ha, eindelijk antwoord, bedankt Jol!
Door jolly64
#70578
Toevallig had ik gisteren ook eens een pakje rodi gekocht
Gewoon eens wat anders voor een keertje :P
Hij vind het lekker ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#70630
Truus gewoon lekker je voorraad opvoeren,niks mis mee hoor,en ze krijgen toch wel eens een lekker lapje van het één of ander ,ik zie geen probleem hoor.
Door Nelly
#70758
[quote="Ordell"]
Veel ophef over weinig. Er wordt niets anders mee bedoelt dan wat hiet ook altijd wordt gezegd en dat is om zoveel mogelijk te varieeren. Dat telt voor een versvleesvoeding net zo goed als voor barf waarbij je ook niet iedere dag hetzelfde geeft of zie ik dat verkeerd. Het kan helemaal geen kwaad om zo nu en dan de verschillende samenstellingen eens af te wisselen ???
[/quote]Is dus ook wat ik doe, en dan nog 'n dagje zelf rommelen, wat kan dan nog misgaan? Het zijn geen watjes hoor!
Door mahuni
#70767
He Ordell,
Duurt nog wel ff voordat Gino een Haasje aankan ;D ;D
grtjsssssssssssssssssssssssss :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door