Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annicha
#702215
Yezzz... we hebben het gedaan.
De dinokatten hebben vanmorgen voor het eerst een kuiken gehad.

Gisteravond hebben we ze uit de vriezer gehaald waar de 2 oudste kinderen bij waren. De oudste vond het zielig en vies en weet ik veel wat maar de jongste ( 5 ) heeft ze zitten bekijken alsof ze precies wou weten wat erin zat.....

Vanmorgen ging onze oudste dochter heeeeeel lang haar tandenpoetsen toen de katten aan het eten waren maar de ander was niet bij ze weg te slaan....

Droopie is sinds gisteren echt krols en wil niet eten dus die mag volgende week nog een keer proberen. Het stukje kipkarkas heeft ze zelfs bijna helemaal laten liggen.

Voordeel voor Garfield.... hij had er 2. We hebben nog tegen kat gezegd dat hij maar eens iets sneller moet gaan eten als hij meer wil hebben maar betwijfel of hij het begrepen heeft.
Volgens mijn jongste dochter niet, "dat zeggen jullie ook al heel lang tegen mij, maar ik eet ook niet sneller".

ik voel me helemaal happy dat we het hebben aangedurfd, het blijft een raar idee nog maar ook dat zal wennen.
Door Rianne145
#702350
;D

Grappig dat je dochter het zo interessant vind! Mijn moeder gaat hard op de loop als ze er toevallig is als ik de katten eten geef.

Super dat hij het heeft gegeten.
Door boskat
#702494
ik vind het ook driemaal niks,katten kuikens voeren
Zag gisteren net nog een reportage op tv, hoe ze met die beestjes omspringen,dat is echt erg,wil er niet aan meewerken
Door Suzan54
#702503
Ik kan me dit helemaal voorstellen van mensen die vegetariër zijn. Helaas ben je al medeverantwoordelijk wanneer je maar één eitje koopt :-(
Je kan beter als kuiken meteen doodgaan dan als legkip in de bioindustrie moeten produceren of binnen een paar weken (echt) met 20 tot 24 kippen per vierkante meter moeten proberen om bij het waterreservoir te komen op je pootjes die niet geschikt zijn om je dankzij antibiotica en andere onnatuurlijke zaken veel te zware lijf te dragen.
Door kimh
#702639
De kids van mijn vriend vinden het ook héééél interessant... Kijken hoe een kuiken verslonden wordt...

@suzan54: tja het is zielig dat die beestes zo leven (of eigenlijk dood gaan) maar ja, dat is wel hoe het gaat... En ik kan mijn katten dan dus beter dode kuikens geven voordat het konijn van de buren aan de beurt is (of een lief levend muisje, of musje)...
Door Mevroi Kruim
#705931
boskat schreef: ik vind het ook driemaal niks,katten kuikens voeren
Zag gisteren net nog een reportage op tv, hoe ze met die beestjes omspringen,dat is echt erg,wil er niet aan meewerken
Ik weet niet wat jij voert, maar in alle commerciele kattenvoerders (en hondenvoer), rauw of brok/blik zitten gegarandeerd kuikens. Goedkoop, makkelijk te malen, makkelijk aan te komen.
Door Annicha
#706694
Het voelt voor mij ook dubbel maar dat is meer omdat je het hele beestje ziet liggen. Ja, dat is snoezig en lief en zacht.

Maar ik eet ook kip, varken , rund, konijn en ga maar door. Deze beesten hebben het ook niet goed gehad en die eet ik zonder problemen.
Suzan54 schreef: Ik kan me dit helemaal voorstellen van mensen die vegetariër zijn. Helaas ben je al medeverantwoordelijk wanneer je maar één eitje koopt :-(
Je kan beter als kuiken meteen doodgaan dan als legkip in de bioindustrie moeten produceren of binnen een paar weken (echt) met 20 tot 24 kippen per vierkante meter moeten proberen om bij het waterreservoir te komen op je pootjes die niet geschikt zijn om je dankzij antibiotica en andere onnatuurlijke zaken veel te zware lijf te dragen.
Dit heb ik mijn dochter van 9 ook verteld en die ( anti-vlees kind) vond het zelfs al minder zielig dan de kippenbout.
Door Sorcha
#706918
In het begin had ik het wel een beetje moeite met kuikentjes geven, maar als ik zie hoe mijn katten er van genieten. Beter zo dan dat de kuikentjes fijngemalen worden om als mest te gebruiken.
Ik ben zelf ook niet helemaal vegetarier, misschien als dat wel zo zou zijn zou ik het wat moeilijker vinden, alhoewel, dan had ik geen katten in huis moeten nemen, want die doen het niet zo goed op tahoe  ;D
Door Nelly
#706934
Ik voer Simply Red ook kuikens (o.a.). De beide oude katten eten ze niet, maar als er ooit weer een kitten bijkomt, wat ik zeer hoop, dan wordt deze ook meteen geleerd om kuikens te eten.
Zielig vind ik het niet echt, de diertjes worden toch gedood ), ook als ik ze niet aan mijn kat voer.
Wel zielig vind ik het af en toe om een van de katten met een levende prooi, een muisje of zo,  die ze buiten hebben gevangen te zien spelen. SR is daar erg goed in; gelukkig komt Zipper, als hij thuis is en het in de gaten heeft, vaak tussenbeide en bijt het diertje ( de muis dus he) dood om hem daarna op te eten. Vraag me alleen af hoe hem dat nog lukt, Zipper wordt ouder en toch wat luier en SR wordt volwassen en groter en sterker. Hij gromt zelfs tegen de honden als hij denkt dat ze hem z'n kuiken willen afnemen; echt een mini-tijgertje dus.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door