Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dougha
#702451
Al lezende heb ik begrepen dat vers voeren kan helpen om je hond te laten afvallen als hij te dik is. Maar ik zou graag zien dat onze Dougha (boxer) wat dikker werd. Ze is vrij mager maar eet hardstikke goed. Heeft een gevoelig darmstelsel, na enkele soorten brokken geprobeerd te hebben doet ze het nu aardig goed op Vobra carocroc kip en rijst. Tenminste geen diaree. Maar veel voller wordt ze niet. Senna doet het prima op deze brokken. Ze hebben beiden een mooie glanzende vacht, maar die ribbenkast van Dougha zou ik wel wat bekleed willen zien.
Graag jullie advies in deze.
Groetjes Lida
Door 202Spots
#702459
Wanneer je al besloten hebt  om rauw vlees te gaan voeren dan denk ik dat we je kunnen helpen.
Voor advies over brokken ben je op de verkeerde forum.
Dus laat maar horen wat de bedoeling is?
Door Dougha
#702460
Ik ben hier om informatie te vergaren over vers voer.
Groetjes Lida.
Door 202Spots
#702466
Prima!! ;)
Heb je ook al in de bieb gelezen?
Je moet ze eerst aan rauw voer laten wennen voordat we je kunnen helpen, begin anders met kvv en later misschien zelf samenstellen?
Kan best dat je hond uit zich zelf al aankomt wannneer je overgaat op kvv.
Wanneer je op "dikmakertjes" zoekt dan krijg je alvast 'n idee om aan te komen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#702596
Met rauwe voeding kun je je hond ook goed op gewicht krijgen hoor ;). Nitus was ook altijd vel over been ongeacht wat en hoeveel we hem ook aan brokken gaven.
Bij Nitus ben ik begonnen met Carnibest Actief (en in het weekend zelf flansen ;)) en binnen een paar maanden was hij op gewicht. Hetzelfde resultaat zul je natuurlijk ook met Barf kunnen bereiken. Zou dan voor wat vettere vleessoorten kiezen en zolang je hond te mager is wat extra voeren. In geval van nood kun je voor Satin Balls kiezen (tik maar eens in de zoekfunctie in) als tijdelijke boost.
Door Boefke
#702688
Mijn hond viel idd af na een overstap op vers, wat niet de bedoeling was, want net als jouw hond was hij al ana de magere kant. Maar ik stapte niet over op vers vanwege een afval- of aankomdoel, maar omdat vers betere voeding is dan brok. Zijn neiging tot afvallen heeft een tijdje geduurd, waartijdens ik een flink grote portie moest voeren om hem op gewicht te houden, maar sinds enkele maanden komt hij ineens aan! Alsof de verse voeding ineens aanslaat in zijn lichaam. Buiten dit aankomen is hij in veel opzichten verbetert sinds hij vers krijgt, betere conditie, geen allergieklachten meer (die hij had toen hij brok kreeg) en een betere vacht. Ik zou zeker overstappen op verse voeding als ik jou was. Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door