Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#701708
Ik ga in april vier dagen op pad met Boef naar de Ardennen voor een wandeltocht van 4 dagen. We lopen steeds in een dag tijd naar een ander hotel. Het is voor mij onbekend terrein en vrij lange tochten dus weet ik niet of we winkels tegenkomen en of die open zijn. Iig kan ik daar niet op rekenen. Gewicht maakt niet uit, bagage wordt vervoerd, maar vers vlees al die dagen lijkt me niet goed blijven ongekoeld. Wat kan ik nou gaan voeren ??? Vlees drogen, of koken? Hij moet voor zijn doen flink wat aflopen en heeft dan gewoon recht op een goede maaltijd, maar hoe flans ik die nou het beste in elkaar?
Door Eef+Stippels
#701713
Lastig hoor!
Misschien dagelijks vlees meenemen in een koelbox?
Maar als de winkels dan niet open zijn, heb je een probleem... DE oplossing heb ik dus ook niet...
Door Copin
#701717
weet je welke hotels er geboekt zijn?
Misschien wil de kok wel iets extra inslaan en in koelkast bewaren??
zou toch effe contact opnemen...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#701724
In april is het nog niet zo heel warm. Ik zou geloof ik, in een koelbox, goed diepgevroren KVV doen. Als de bagage toch vervoerd word :)
Laatst gewijzigd door *Monique op do 01 feb 2007, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#701869
Ja misschien is een koelbox toch wel de beste oplossing. En dan alles van huis mee en snachts in de vriezer van de hotels. Zal ze wel ff bellen van te voren of dat kan!
Door Malamoods
#701871
Je zou Fido (van dit forum) een berichtje kunnen sturen.... Als ik goed geïnformeerd ben, verkoopt Any Animal (Heiloo) vlees dat vacuum verpakt is.... Dat blijft volgens mij langer goed... Meer info over het product en of ze het verkopen bij Fido dus....

Wel gaaf zo'n wandeling in de Ardennen!

Rachel.
Door tieneke
#701873
Vlees drogen kan ook prima voor een paar dagen,je moet er alleen iets meer van geven.
Door Boefke
#701877
Malamoods schreef: Je zou Fido (van dit forum) een berichtje kunnen sturen.... Als ik goed geïnformeerd ben, verkoopt Any Animal (Heiloo) vlees dat vacuum verpakt is.... Dat blijft volgens mij langer goed... Meer info over het product en of ze het verkopen bij Fido dus....

Wel gaaf zo'n wandeling in de Ardennen!

Rachel.
He, das n goeie! En dan de helft misschien toch gedroogd mee voor de laatste 2 dagen.

Ja, leuk he. Boeffie krijgt zijn rugzak op :D (helemaal niet nodig natuurlijk ;D)
Door Malamoods
#702283
tieneke schreef: Vlees drogen kan ook prima voor een paar dagen,je moet er alleen iets meer van geven.
Ik ben benieuwd waar om je van gedroogd vlees iets meer moet geven. Wil je dat uitleggen?

Rachel.
Door Boefke
#702687
Malamoods schreef: Ik ben benieuwd waar om je van gedroogd vlees iets meer moet geven. Wil je dat uitleggen?

Rachel.
Ja, hier ben ik ook benieuwd naar! Iemand ???
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#702748
Ik denk dat je meer van gedroogd vlees moet voeren, omdat 't vocht eruit is en dat ook vult? (maar of dat 't is weet ik niet zeker...)
Door roefus
#703150
Ik denk zelf dat je van gedroogd vlees net 'minder' zou hoeven voeren, wat de nutriënten betreft.
Immers, een kilo vers vlees, reduceert zich al vlug tot slechts pond gedroogd vlees, terwijl de eiwitten zeker, maar ook andere voedingsstoffen al vlug behouden blijven.

Kort door de bocht zou 'een pond gedroogd' dan voor 'een kilo vers' kunnen instaan.
Kan me voorstellen dat er ook wat mineraaltjes, vitamientjes verloren gaan door het droogproces.
Hetgeen ikzelf zou oplossen door wat extra groente, fruit.
Door Chaos
#703202
Ik ga er ook vanuit dat je minder moet geven, i.v.m. het gewichtverlies door het drogen. Maar ik denk dat als je normaal een pond zou voeren, je gewoon die pond kunt drogen en dat voeren.
Je hond zal dan wel weer extra water nodig hebben denk ik.

Echter, hele dagen wandelen kost behoorlijk veel energie, dus juist weer een derde extra geven lijkt me wel een goed idee.
Ken je de site www.walkyourdog.nl ? Daar staan verhalen en tips in over meerdaagse tochten.

Spiervlees en orgaanvlees zijn makkelijk te drogen, maar rmb's lijkt me lastiger. Misschien is het een idee om de rmb's te vervangen door spiervlees met gemalen eierschaal?

Marlies
Door Boefke
#703283
Chaos schreef: Ik ga er ook vanuit dat je minder moet geven, i.v.m. het gewichtverlies door het drogen. Maar ik denk dat als je normaal een pond zou voeren, je gewoon die pond kunt drogen en dat voeren.
Je hond zal dan wel weer extra water nodig hebben denk ik.

Echter, hele dagen wandelen kost behoorlijk veel energie, dus juist weer een derde extra geven lijkt me wel een goed idee.
Ken je de site http://www.walkyourdog.nl ? Daar staan verhalen en tips in over meerdaagse tochten.

Spiervlees en orgaanvlees zijn makkelijk te drogen, maar rmb's lijkt me lastiger. Misschien is het een idee om de rmb's te vervangen door spiervlees met gemalen eierschaal?

Marlies
Nee, die site kende ik nog niet. Leuk!
Ja ok, dus de normale portie gedroogd en extra voor de extra inspanning. Ik denk dat ik hem twee weken voordat we gaan iedere dag een 100gram ofzo meer geef. Dan heeft hij wat reserves opgebouwd. Deze paar dagen zijn eigenlijk bedoeld als test voor een langere tocht. Gedroogd vlees ga ik dus zeker uitproberen heb ik besloten. En dan idd eierschaalpoeder. Het moet uiteindelijk wel allemaal te tillen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door