Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#701687
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat CB moddervet is. Is bijvoorbeeld Bibi minder vet? In principe geef ik al jaren tot volle tevredenheid CB maar ik heb 1 hond die echt de neiging heeft tot dik worden. Zij krijgt 's ochtends KVV en meestal is dit CB.
Door Lizzy
#701691
In Carnibest zit 14% vet. In Bibi 17%. Rodi bevat 13% vet. Energique bevat 14,1% vet. En de lam en rijst zelfs 22% vet. Dus tja, wat is baggervet?
Door charmed
#701696
Rodi werden mijn honden dik van, dat was ook heel snel verteerd.

Ik heb een oudje van 11 1/2 op carnibest light hadden staan. Ze loopt amper nog, denk dat ze alles bij elkaar 1 km per dag loopt. Ik heb haar op de natuur moeten zetten, want ze werd veel te mager.
Ze was al op gewicht, toen ging er nog een halve kilo af binnen een maand, meer geven van de light was geen optie, want dan zit ze te vol. Sinds een maand of 2 zit ze nu op de Natuur en ze was na 1 maand nog op gewicht, ze moet binnen kort weer gewogen worden. Dus zo moddervet denk ik toch niet dat het is? ;)

De rest blijft netjes op gewicht, ze zijn juist met Carnibest allemaal enkele kilo's afgevallen! Op brokken en op Rodi kreeg ik dat dus ehct niet voor elkaar. ;) Ze krijgen bij actieve dagen zelfs nog meer (zo'n 20 tot 40 gram per dag) En toch blijven ze netjes op gewicht

Gr. jacqueline
Door nikèdog2000
#701743
in veband met mijn verhuizing en nieuw puppy
heb ik mijn honden ook op cb
maar ik vind het helemaal niet vet
het ziet er juist lekker uit
Door K@rin
#701782
Bij sommige mesen kan CB het NOOIT goed doen .......  :-X
(maar dat heeft dan ook niets met de samenstelling te maken ......  ;) )
Door Lizzy
#701786
[quote="K@rin"]
Bij sommige mesen kan CB het NOOIT goed doen .......  :-X
(maar dat heeft dan ook niets met de samenstelling te maken ......  ;) )
[/quote]

Wat een onzin zeg. Omdat jij het goed vindt, wil nog niet zeggen dat andere mensen dat ook moeten vinden, toch? Bovendien doet echt niet iedere hond/kat het goed op merk A of B.
Door eefje
#701827
die van mij komt niet aan van de cb,ik moet hem zelfs cb aktief voeren omdat daar nog meer vet in zit.......

ontlasting is idd af en toe wat slap maar tegenwoordig geef ik om de dag een kippenvleugel ofzo erbij en dan is het weer wat steviger.

groetjes eefje
Door *wendy*
#701832
ik zelf ben wel weg van CB, maar even goed van Bibi en Energique. Al vind mijn oog de 2 eerst genoemden er het "lekkerst" uitzien.  ;)
Duck en Smuldier bijv moet ik dus echt niet bij mij honden...diarree, dof worden, niet willen eten etc.
Wel heb ik het idee dat mijn oudste hond sneller "te dik" word op de CB dan op de Bibi.  :-\

Maar goed..ik heb dus 1 klant die zegt dat ze haar hond van CB veel meer moet voeren dan van Kivo. Dus het verschilt gewoon per hond en klant. Als je dan in dit geval ook de prijzen vergelijkt snap ik dondersgoed dat deze mevrouw lekker Kivo voert.

Daarom zegt men meestal......de kvv waar jou hond het goed op doet is goed, toch?!
Door Lizzy
#701837
Volgens mij bewijst deze discussie weer dat er geen standaard honden bestaan.
Door Cindy de Wolf
#701863
In de regel ben ik meer dan tevreden over CB echter Terry blijft een iets doffe vacht houden en Sammy heeft zeer extreme aanleg om dik te worden terwijl die toch ook 50% barft. Ik ga eens (als mijn vriezers weer iets van leger zijn) maar eens BIBI inslaan. Eens kijken wat dat doet.
Door charmed
#701875
Er is gelukkig ook geen standaard hond, iee moest er niet aan denken dat alle honden op elkaar leken, uiterlijk en innerlijk. Zou wel wat onhandig zijn om er dan 8 te hebben  ;D

Wij zijn in ieder geval nog heel tevreden ;) Zo tevreden ben ik nog niet van een andere KVV geweest. En barfen, dat is me nog net te moeilijk  :-X Laat ik over aan de mensen die het durven  :beerchug:hihi

Gr. jacqueline

[quote="Lizzy"]
Volgens mij bewijst deze discussie weer dat er geen standaard honden bestaan.
[/quote]
Door K@rin
#701883
[quote="Lizzy"]
Wat een onzin zeg. Omdat jij het goed vindt, wil nog niet zeggen dat andere mensen dat ook moeten vinden, toch? Bovendien doet echt niet iedere hond/kat het goed op merk A of B.
[/quote]

Dat zul je MIJ NOOIT horen zeggen.
één van mijn honden eet ook Smuldier.
Iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Ik bedoelde hiermee te zeggen, dat er ook mensen anti CB zijn, om een reden, die helemaal niets met de samenstelling van CB te maken heeft ..........  ;)
Laatst gewijzigd door K@rin op do 01 feb 2007, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#701957
[quote="Tinker"]
Waar heeft het dan mee te maken volgens jou?Ik zou dan wel graag van jou willen weten waarom ik anti CB ben? ::) :-\
[/quote]

Mijn opmerking was in het algemeen ..........
Ik heb niemand met mijn vingertje aangewezen ........
(anders had ik wel ge-quote met een opmerking van iemand ..........)
Door Jojo
#702343
Hmmm... Ik ben van alle kvv's die ik ken toch wel het meest tevreden over cb maar ik heb dus echt nog niet alle merken onder ogen gehad. De gewone natuurversie vind ik niet schrikbarend vet, niet TE vet iig. voor MIJN honden (momenteel voeg ik zelfs nog extra vet toe voor mijn (zelfs gecastreerde) reu). Ik heb wel eens lamsribben die vetter zijn  :-\  Kvv's in 'burgertjesvorm' vind ik echt 3x niets en bovendien weer veel te droog :P
Maar hoe tevreden ik ook over cb ben, ik zou nooit uitsluitend cb voeren, ik pleit toch voor meer afwisseling en aanvulling dan ;)
Maar... daar ging het allemaal ook helemaal niet over ::) :P
Door boskat
#702492
Ik vind het wel baggervet,je ziet ook overduidelijk grote schapenvetkorrels(lijken wel op biksstaafjes)tussen het vlees zitten.Er staat idd op de verpakking dat er 14 % vet in zit,

Zou het niet kunnen dat dat stukjes bot zijn inplaats van schapenvet,heb het vanmiddag nm eens goed bekeken en eruit gevist,leek mij bot
Heb de hond en de katten al een aantal jaren op cb,maar geen last van dat ze te dik worden of doffe vachten  of slappe ontasting hebben
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door