Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#701860
Sinds afgelopen zondag zijn we over naar KVV en Terry blijft maar spugen.

Gisteren spuugde hij ook voer, maar toen ben ik meteen Okugest en probiotica gaan halen en 's avonds heeft hij geen last meer gehad.

Vanmiddag was hij zo aan het spugen dat ie zelfs even geen lucht meer kreeg en omviel.  :-[ niet grappig!
Het lijkt erop dat ie spuugt van de honger, want het is steeds na een aantal uur na de maaltijd. Ik heb hem gisteravond nog een extra keer eten gegeven, want hij stond al bekend als ochtendspuger en hij moet aankomen.

Ik ga de hoeveelheid KVV nog maar wat opvoeren, maar heb het idee dat de kvv te snel uit z'n maag is.
Kan ik hem iets geven waar hij wat langer op teert??

Hij eet wel erg goed en z'n ontlasting is nu ook 2 dagen goed.
Door SHIVA
#701864
Welk merk kvv,voer je nu,?mijn schoonzus had het zelfde met haar hond zij gaf in het begin bibi is toen over gestapt naar de cb en tussendoor gaf zij de groentes en fruit zodat hij om de paar uur iets naar binnen kreeg is toen helemaal goed gekomen.Ik hoop dat je hier iets aan heb,het is heel vervelend als je je hond zo ziet spuugen en zeker als ze al iets moeten aan komen.suc6 verder en ik hoop dat het goed komt met je hond
Door SHIVA
#701866
ja ,ik vind het zo moeilijk om dat te zeggen,maar er zijn al meer mensen geweest met dit probleem en die  voerden hun honden ook bibi
mijnschoonzus heeft wel gelijk op de cb gezet heb een idee dat bibi sneller verteerd of zo mijn honden hebben op de bibi ook altijd nog honger en op de cb totaal geen last,wacht even wat andere zoals lizzy te zeggen hebben misschien hebben zij wel een andere oplossing.ik persoonlijk ging toch over op de cb
Door Eeffie
#701876
Ja ik giet er gekookt water overheen.
Laat het afkoelen.
Dan de Okugest in stukjes gebroken erdoor
Probiotica strooi ik uit de capsule als laatst eroverheen.

Gisteren spuugde hij eten en at dat vervolgens weer op.  :-\

Vandaag alleen gal en omdat ie zo'n moeite had omdat er niks uit kwam, viel hij gewoon om van ademnood.
Door Lizzy
#701880
Eeffie schreef: Ja ik giet er gekookt water overheen.
Laat het afkoelen.
Dan de Okugest in stukjes gebroken erdoor
Probiotica strooi ik uit de capsule als laatst eroverheen.

Gisteren spuugde hij eten en at dat vervolgens weer op.  :-\

Vandaag alleen gal en omdat ie zo'n moeite had omdat er niks uit kwam, viel hij gewoon om van ademnood.
Getsie, vervelend zeg.... Okugest moet je niet door zijn eten mengen maar op schone mondslijmvliezen geven. Dus, 20 minuten voor of na het eten. Je kunt de tablet tussen twee eetlepels pletten en het poeder in zijn bek gooien. Dan gauw zijn bek dichthouden anders blaast hij het poeder eruit.

Wat gaf je hem hiervoor?

Toen hij het gisteren eruit gooide en daarna weer op at, zou je verwachten dat het hem om de een of andere reden toch niet goed bekomt. Te nieuw te vet te-weet-ik-veel. Misschien is het ook wel een virusje hoor, maar als je zegt dat hij zo slecht tegen voerveranderingen kan: dan is het hoogstwaarschijnlijk toch door het versvlees.

Ik zou het anders gaan doen, als ik jou was.

Ik zou zijn oude voer weer tevoorschijn toveren. En dan 3/4 van het oude voer geven. Plus daarbij 1/4 Bibi, even overgoten met gekookt water of een paar seconden koken. Af laten koelen en probiotica erbij. Pas als dit goed gaat en hij niet meer hoeft te braken: geef je de helft van het oude voer en de andere helft Bibi, overgoten met gekookt water, enzovoorts. Pas als dat goed gaat, 1/4 van het oude voer en 3/4 Bibi met gekookt water. En als dat goed gaat: dan helemaal Bibi, overgoten met gekookt water. Als dat goed gaat: dan 3/4 Bibi met gekookt water erover, de andere 1/4 rauw. Nog steeds alsmaar probiotica blijven geven (de helft van de mensendosering die op de verpakking staat). Dan de helft met gekookt water en de andere helft rauw. En zo verder.

Je moet hem blijkbaar heel voorzichtig aanpakken en misschien gaat het beter wanneer je het zo doet.

Maakt hij trouwens verder een zieke indruk? Heeft hij koorts?
Door Eeffie
#701890
Ja het is echt heel vervelend als je je beessie zo ziet spugen.
Hij maakt geen zieke indruk. Alleen net na het spugen, staat hij er verslagen bij. Kom erachter dat de batterij van de thermometer leeg is, dus kan nu even niet zijn temp. meten.

Hiervoor kreeg hij Pro plan high performance, maar wilde niet meer eten.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 342.0.html

Oke dus je adviseert om er toch brokken doorheen te mengen?
Ik denk zelf dat het echter door een lege maag komt dat hij zo spuugt.
Het is trouwens toch meer slijm dan gal hoor.
Hij heeft na het spugen meteen wat gegeten (KVV) dus ik heb nog even de tijd om antwoorden af te wachten.

Thanx!
Door Lizzy
#702184
Het kan ook komen omdat hij de koolhydraten mist die in te grote hoeveelheden in brokken zitten. Die geven namelijk een vol gevoel (en zijn verder volstrekt zinloos... lege energie).
Door Eeffie
#702228
We hebben Terry zijn porties vergroot en hij krijgt nu 3 x per dag te eten.
Hij moet aardig wat aankomen, dus dat is geen probleem.

Ik heb hem geen brokken gegeven omdat ik bang ben dat we het probleem dan alleen maar uitstellen.

Gisteravond is alles erin gebleven. We hebben de Okugest nu apart en geplet gegeven. Bedankt voor de tip! Vandaag heeft hij ook nog niet gespuugd, dus hopelijk gaat het beter nu we hem wat meer/vaker geven.

Zijn maagje zal er even aan moeten wennen en we geven het nog even de tijd. Zoals ik al zei, is hij erg gevoelig qua eten, dus misschien duurt het bij hem wat langer.
Door Eeffie
#702683
We zijn weer een dag verder en Terry heeft niet meer gespuugd!  :mbounce:

Wat grotere porties lijken te werken.
We hebben gisteren een tafelmodel vriezer aangeschaft, dus KVV here we come!
Door Eeffie
#705647
Lizzy schreef:Toen hij het gisteren eruit gooide en daarna weer op at, zou je verwachten dat het hem om de een of andere reden toch niet goed bekomt. Te nieuw te vet te-weet-ik-veel. Misschien is het ook wel een virusje hoor, maar als je zegt dat hij zo slecht tegen voerveranderingen kan: dan is het hoogstwaarschijnlijk toch door het versvlees.
Toch iets anders aan de hand! Een dikke darm ontsteking volgens de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door