Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eeffie
#700808
Hallo allemaal,

Allereerst nog bedankt voor alle tips en adviezen.
Het lijkt allemaal te werken, want Terry eet binnen 2 minuten zijn bak leeg!
Echt een fijn gevoel als je hond eet,  ;D

Het lijkt er nu alleen op dat ie steeds honger heeft. Kan ik nog dingen naast die kvv geven of raden jullie dat af omdat ie net over is?
Hij lust graag sperziebonen. Zou ik hem dat als vulling kunnen geven?
Weet iemand een snack/beloning die makkelijk te maken/kopen is en wat de overgang naar de kvv niet in de weg staat?
Door geer
#700809
Het kan honger zijn, maar het kan ook goed zijn dat hij het gewoon heel erg lekker vindt! Ik zou hem vooralsnog niet helemaal vol proberen te stoppen met vanalles, maar gewoon even bij KVV blijven. Als je echt het gevoel hebt dat hij mager is en honger heeft zou je iets meer KVV kunnen geven...
Door Eeffie
#700810
Misschien loop ik te hard van stapel hoor, maar hij is vanwege het slechte eten van de brokken best wel vermagerd en ik zou hem nu het liefst helemaal volstoppen omdat ik zo blij ben dat ie eet.

Hij krijgt nu 2 x per dag +/- 125 gram en hij weegt +/- 10 kilo
Is dat genoeg om hem aan te laten komen?
Door Truus
#700812
Hoeveel mag Terry wegen? Je moet gewoon even kijken, is hij te mager dan meer en is hij te dik dan minder.
Normaal gesproken staat er 20 gram per kilo lichaamsgewicht voor maar als ik dat geef worden ze echt te dik.
Door Eeffie
#700817
Als ik hem nu bekijk dan steken die botjes op z'n kontje er een beetje uit en hij ziet er nu te mager uit. Er zit amper vlees aan. Nou is het ook wel een slank type hondje hoor. Hij is voor z'n soort iets groter uitgevallen dan de gemiddelde Manchester reu, dus ik denk dat ie wel een kilootje of 2 aan mag komen.

Op de site van BIBI staat dat een hond van 10 kilo ongeveer 340 gr per dag zou mogen hebben. Er staat ook bij dat dit in de praktijk vaak te veel is en dat je aan 20gr per kilo genoeg zou kunnen hebben.

Ik voer het gewoon een beetje op zolang hij er goed op reageert en als hij er weer wat beter uitziet dan minder ik weer iets.

Er stond op de site nog een leuke uitspraak: voeren doe je met je ogen!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#700823
[quote="Eeffie"]
Als ik hem nu bekijk dan steken die botjes op z'n kontje er een beetje uit en hij ziet er nu te mager uit. Er zit amper vlees aan. Nou is het ook wel een slank type hondje hoor. Hij is voor z'n soort iets groter uitgevallen dan de gemiddelde Manchester reu, dus ik denk dat ie wel een kilootje of 2 aan mag komen.

Op de site van BIBI staat dat een hond van 10 kilo ongeveer 340 gr per dag zou mogen hebben. Er staat ook bij dat dit in de praktijk vaak te veel is en dat je aan 20gr per kilo genoeg zou kunnen hebben.

Ik voer het gewoon een beetje op zolang hij er goed op reageert en als hij er weer wat beter uitziet dan minder ik weer iets.

Er stond op de site nog een leuke uitspraak: voeren doe je met je ogen!!
[/quote]

Doe dat dan ook ;D
Door K@rin
#700833
Sheddie van mij is een gecastreerd reutje van 6,8 kg.
Hij eet 2x per dag 125 gram Carnibest en is/blijft precies goed.
Vroeger werd hij met deze hoeveelheid veels te dik en kreeg hij maar 2x 90-100 gram per dag.
Hij is nu bijna 13 jaar en heeft op dit moment dus meer nodig.
Daarom zeggen ze "voer met je ogen"  ;)

Je zult nu snel genoeg zien, of hij wat dikker wordt, of dat hij "schraal" blijft.
Daar kun je dan de hoeveelheid voer aan aanpassen.
Door jette
#701061
Mijn Jette weegt 17 kilo en heeft aan 250 carnibest  per dag meer dan genoeg om aan gewicht te blijven,maar is wel een hele rustige volwassen hond.
Door Eeffie
#701176
Ik denk dat ik nog maar even moet wachten met opvoeren van de hoeveelheid, want tussen de middag heeft ie z'n eten van vanmorgen er weer uitgespuugd!!  :'(

Voordat ik de keukenrol had gepakt, had ie het alweer opgegeten!!
20 Minuten later spuugde hij nog een keer, maar dit was alleen gal.  :D

Hij krijgt nu natuurmix gemend met fytomix, maar ik krijg het vermoeden dat ie van de fytomix gaat spugen. Ik stop daar weer mee en geef hem alleen die natuurmix.

Ik kan nog steeds geen probiotica vinden bij de drogist. Kan iemand mij helpen met een merknaam??? Ik ga morgen even bij de reformwinkel kijken of ze daar wel wat hebben. <------- inmiddels gehaald bij reformwinkel.
Laatst gewijzigd door Eeffie op wo 31 jan 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#701258
[quote="Eeffie"]
Ik kan nog steeds geen probiotica vinden bij de drogist. Kan iemand mij helpen met een merknaam??? Ik ga morgen even bij de reformwinkel kijken of ze daar wel wat hebben.
[/quote]
Acidophilus is een merk, wordt verkocht bij de Tuinen.
Succes met je hond!
Door bas rouge
#701844
[quote="Eeffie"]
Misschien loop ik te hard van stapel hoor, maar hij is vanwege het slechte eten van de brokken best wel vermagerd en ik zou hem nu het liefst helemaal volstoppen omdat ik zo blij ben dat ie eet.

Hij krijgt nu 2 x per dag +/- 125 gram en hij weegt +/- 10 kilo
Is dat genoeg om hem aan te laten komen?
[/quote]

Het lijkt mij in elk geval niet te veel. Mijn hondje van ruim 12 jaar en net geen 10 kilo krijgt dagelijks 250-300 gram te eten. Volgens mij zijn Manchester terriers aardig energieke hondjes dus als je denkt dat ie te mager is zou ik hem zeker meer gaan geven.
Door Eeffie
#701854
Ik heb hem gisteren al een keer extra te eten gegeven met Okugest en probiotica, maar ik ga het nog wat opvoeren, want hij spuugt nog steeds gal.
Zojuist is hij omgevallen tijdens het spugen omdat hij geen lucht meer kreeg.

Ik heb de dierenarts (assistente) even gebeld en die adviseerde om hem wel brokken te blijven geven voor zijn gebit!!!!!!!!!!!!!!! Waar heb je het over????
Lang leven de maand van de gebitscontrole denk ik dan. Nou dat advies sla ik dus in de wind en ga Terry gewoon 4 keer per dag voeren zodat hij continue wat in zijn maag heeft.

Ik blijf er 2 x per dag probiotica doorheen doen of is dat teveel??
En bij iedere maaltijd doe ik er Okugest doorheen. Nog adviezen voor de hoeveelheid?

groetjes Eef
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door