Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door oebaya
#697781
Hebben jullie katten ook zo'n enorme fixatie op voer ontwikkeld toen ze op kvv gingen? Eerst beide heren met moeite aan de kvv gekregen, voor één moest er maandenlang nog een beetje blik door, maar nu zijn ze helemaal om. Maar ik kan niet naar de keuken of de heren vinden dat er wat in hun bak moet, de broodtrommel kan niet open blijven staan of de heren trekken er het brood uit, een kaaskoekje bij de borrel proberen ze uit je hand te pikken, kortom: ze schooieren de hele dag om eten.
Toch krijgen ze echt genoeg, maar hun hele leven draait ineens om eten.
gr.
Nicolette
Door eefje
#697783
JA!!!

ik breek me nek als ik met de bakjes loop als ze eten krijgen,ze springen tegen me op,draaien om mijn benen heen en schieten voor me uit als ik ga voeren......
Mijn man brak gister bijna zijn nek toen er 1 de hoek om kwam scheuren omdat het etenstijd was :o

groetjes eefje
Door - pien -
#697784
Mijn tweedehands katten (overgenomen van m'n broer ivm allergie) waren gewend om 2x per dag br*kjes te krijgen (m'n broer zei al: ze kunnen héél goed klokkijken) en nu ze op vers staan komen ze nog steeds 'smorgens en 'savonds bij het fornuis zitten voor hun eten. Tenzij ik met lekkere vleesjes in de keuken bezig ben, maar verder slapen ze alleen maar :-[
Nou zijn die van mij te dik (kan niet zo goed op het oog voeren :-\) en ze staan nu op streng dieet :-X
M'n manke kat zonder oren, die in de tuin woont, komt regelmatig voor de deur zitten en dan krijgt ze eten, die mag eten zoveel ze wil, die wordt nooit dik.
Door Boefke
#697785
Nee. Mijn katten gingen heel makkelijk over op kvv, ze vonden het echt heerlijk, ook later op barf ging zonder problemen en eigenlijk wordt er door de vreetzak hier veel minder om eten gezeurd dan voorheen. Die andere eet wel veel beter sinds ze op vers zit. En dat kan ze ook wel gebruiken want ze is de hele dag buiten, met weer en wind.
Door Sorcha
#697810
Ze hebben ineens ontdekt dat er veeeeel lekkerder dingen bestaan dan droge brokken en wie weet zijn er nog wel veel meer heerlijke dingen om te eten. Daarom moeten ze alles even proberen  ;D

Hier valt het wel mee. Alleen onze Ringo vindt dat hij mee hoort te eten met ons.
Gisteren was ik gehaktballetjes voor onszelf aan het maken en toen stonden alle katten wel klaar, zo van hee ons eten komt eraan. Ze krijgen namelijk ook heel af en toe rundergehakt, dus dat was een beetje verwarrend voor ze  :biggrin2:
Door geer
#698663
oebaya schreef: Hebben jullie katten ook zo'n enorme fixatie op voer ontwikkeld toen ze op kvv gingen? Eerst beide heren met moeite aan de kvv gekregen, voor één moest er maandenlang nog een beetje blik door, maar nu zijn ze helemaal om. Maar ik kan niet naar de keuken of de heren vinden dat er wat in hun bak moet, de broodtrommel kan niet open blijven staan of de heren trekken er het brood uit, een kaaskoekje bij de borrel proberen ze uit je hand te pikken, kortom: ze schooieren de hele dag om eten.
Toch krijgen ze echt genoeg, maar hun hele leven draait ineens om eten.
gr.
Nicolette
Heeeeeeeeeeeel herkenbaar! Mijn Doris at nooit echt goed, was graatmager en had pancreatitis.

En nu is het een dikke vreetzak die vindt dat de keuken alleen mag worden gebruikt als wij minstens de helft afstaan aan haar dikke buikje. Die de pannen uitlikt en de CB al probeert op te eten als hij nog bevroren in het plastic in de gootsteen ligt. Als ik haar twee ons CB geef en ik ga even plassen is het op als ik terugkom.
Door Annicha
#698685
Mijn drie katten zijn vanmorgen voor het eerst zelf maar begonnen om het keukenkastje open te breken!

Hun ontbijt staat in het bovenste kastje op de bovensteplank bovenop de borden.  Okay misschien eigen schuld het was al wel 10 minuten later dan de dag daarvoor. ;)

Gelukkig hebben ze nog wel het idee dat ze eten in de keuken en niet aan tafel!
#699048
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik laat de boel ontdooien in plastic emmers met zeer goed sluitende deksels, in de waskamer met de deur dicht. Dan is het veilig. Alle andere methodes zijn niet kat-proof  ;D ;D

En ze lopen hier de hele dag te mekkeren dat ze noooooit en nooooooit ook maar iets te eten krijgen en helemaal uitgehongerd en mager en zielig zijn. Vooral Kruimel, maar die is dement, die vergeet dat ze al gegeten heeft  :P
Als ik de ein-de-lijk met de hap aankom word ik compleet overvallen en gevloerd  >:(
Door jet
#699139
heel herkenbaar :D

smorgens vroeg staan ze aan m'n beddegoed te krabelen zo van kom nu er maar uit want het is eten's tijd,eenmaal in de keuken lopen ze constant in de weg springen op het aanrecht proberen te pikken voor dat ik het in porties heb verdeeld(kan niet op het oog voeren)en dan nog blijf ik erbij tot de 2 jongste het op hebben ,die jaag ik dan naar de huiskamer ,zodat moeder rustig verder kan eten zonder belaagd te worden door haar jongens.

;) ;)jet
Door tieneke
#700262
Hier is het echt struikelen over de buitenkatten,met iedere barfmaaltijd van de Nollebakkers zijn ze in staat om het van hun af te pikken  :o
'S morgens hangen ze vaak IN MIJN BENEN!!! >:( Auwwwww!!!! :-X
En als ik de grote bak wil neerzetten moet ik eerst een paar stukken vlees op de grond gooien want ze trekken mijn handen open voor de schaal de grond raakt!...op ieder tijdstip dat ze mij zien of horen worden ze gewoon wild en hebberig en ronduit vervelend  ::)...ze houden zo van hun barfhap..de kleine schatjes  ;D ;D
Door zurca
#700765
Hier schreeuwen ze alles bijelkaar als ze maar denken dat ik naar de koelkast loop...
De 2 jongsten hebben altijd KVV gegeten, die vond ik toen ze een week of 6 waren. Die 2 gaan op dit moment helemaal uit hun dak voor het hondenvoer, de voorkeur gaat uit naar de Lam/rijst.

Speedy heb ik werkelijk alles uit de kast gehaald om haar aan de CB te krijgen maar niets werkte....Tot ik overgestapt ben om Bibi, niks geen trucs nodig gehad, ze at het gewoon gelijk. Zij komt niet in de keuken, is bang voor de 2 andere katten, maar zit boven bij haar voerplaast in de startblokken om aan te vallen.
Brokjes had ze heel de dag staan, KVV gaat in 1 keer op :D
Door oebaya
#701008
zurca schreef: Brokjes had ze heel de dag staan, KVV gaat in 1 keer op :D
En ergens denk ik dat dat de reden is: er stonden altijd de hele dag brokjes, bij mij net zo. Er kon dus steeds iets gegeten worden en dat is nu weg. Wellicht daarom dat gezeur om eten.
gr.
Nicolette
Door kimh
#701718
Bij mij hetzelfde...

Gelukkig weten ze wel wanneer het tijd is om te eten. De rest van de dag kan ik rustig in de keuken staan, dan reageren ze niet eens. Maar als het etenstijd is, en ik ga naar de keuken, dan ben ik mijn leven niet zeker... Door je benen lopen, springen naar de bakjes als ik het neer wil zetten, etc.

Maar als ik het zo lees mag ik van geluk spreken dat ze dat alleen doen als het tijd is om te eten.

Ik laat de CB ontdooien in de koelkast en dan op kamertemperatuur komen in de over. Uiteraard niet de oven aan zetten (is een keer gebeurt toen er kuikens in lagen)
Door zurca
#701744
oebaya schreef: En ergens denk ik dat dat de reden is: er stonden altijd de hele dag brokjes, bij mij net zo. Er kon dus steeds iets gegeten worden en dat is nu weg. Wellicht daarom dat gezeur om eten.
gr.
Nicolette
Hier stonden niet heel de dag brokjes omdat ik vond dat ze dan elke keer wat eten kon, nee mevrouw liet ze gewoon staan...Ze at kleine beetjes en leek dan genoeg te hebben. Nu ze Bibi eet mag ze van mij dat ook heel de dag laten staan maar het bakje gaat in 1 keer schoon leeg!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door