Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#701236
Ik ben vandaag naar de markt geweest en heb daar sadientjes gekocht, makreel nog maar 2 stuks om te kjken of ze dit wel lekker vind.
Ze hadden ook zalmkoppen en daar heb ik er ook van mee genomen.
Ze liggen nu in de vriezer,  maar hoelang moeten ze bevroren blijven voordat ik dit mag geven?

Aan een kop zit ook nog de graat en staart. Maar mag ik dit ook geven?

Afbeelding
Door Anita*
#701237
Zoo das een lekker hapje voor de hond, er zit nog flink wat zalm aan, ik vries ze altijd 2 tot 3 weken in en geef ze daarna pas en volgens mij kan je alles geven ;D
Door 202Spots
#701275
Ziet er heerlijk uit hoor!
Hier zijn ze niet zo gek op dat doorzichtige stukje van 't kieuw en de staart,dat knip ik er van af.
De rest kan allemaal gegeven nadat je de zalm eerst hebt ingevroren.
Door tijn
#701295
even een vraagje!

waarom zalm invriezen?

Hier in het noorden wordt het gewoon vers gegeven.
Ik geloof dat zalm van de oostkust van Amerika verdacht is, maar waarom deze invriezen?

gr tijn
Door 202Spots
#701300
Salmon feed on snails that carry a fluke that contain a bacteria that is harmful if ingested by dogs.  This complicated process is called "salmon poisoning" and occurs if a dog eats salmon raw.  The salmon may be fresh caught, or found by the dog in refuse piles.  Any part of the raw salmon can contain these flukes and bacteria, but the head and "guts" contain the most....and are the discarded parts that dogs usually find near fishing areas and campgrounds.  Freezing, cooking, and smoking kill this bacteria. 
http://www.midtownanimalclinic.com/salmon.htm
Afbeelding
Door marsieyenna
#701359
Mijn honden krijgen ook de hele zalm, soms de kop de andere keer de rug tot staart.
Ik vries de kop meestal in , maar het andere stuk geef ik ze zo.
De zalm komt uit Noorwegen of is gekweekt.
Zoals mij eerder op dit forum is verteld bevat alleen zalm uit de pacific soms het schadelijke bacterie.
Bij mij zijn ze gek op zalm, zelfs de staart
Door tijn
#701504
Vandaar mijn vraag, want ik heb ook gehoord dat het om zalm uit de pacific, gaat.

Eenige aanwijzigingen dat europese zalm ook verdacht is?
Voer namelijk (pure) zalm altijd vers.

gr tijn
Door Eef+Stippels
#701509
Lekkerrrr!

Ik weet eerlijk gezegd niet of je europese zalm 2/3 weken moet invriezen, maar bij twijfel zou ik het gewoon doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door