Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door buta
#700148
onze pups zijn morgen 4 weken oud
ze hebben al wat tartaar gegeten en ook gemalen kopvlees waar ze echt op aanvallen
ook willen we straks wat meer gaan geven zoals kippenekken
en ander barfmatriaal
waar kan ik naast kippenekken goed mee beginnen?
kunnen we ook al wat groente meemalen met hun vlees?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#700197
Hier aten ze alles wat de grote honden ook aten m.u.v. bv geiten en lamsribben omdat ik die niet kon malen, ze kregen dan wel het vlees maar als calcium bron gemalen kippenbot.
Door Lizzy
#700223
Vanaf 4 weken kun je gemalen vlees gaan geven, vanaf 4 weken kun je ook gemalen of ongemalen kippennek gaan geven en later ook platgeslagen eendennek en kippenvleugels en delen van kwartel, etc. Gemalen groente is een goed plan vanaf 6 weken. En dat allemaal (vleesbot, vlees en orgaanvlees, later ook groentes) in de juiste verhoudingen. Op zich vind ik Grow Your Pups with Bones van Ian Billinghurst echt een fijn boek!
Door buta
#700712
ik ga nu dus alle vlees malen en begin volgende week met plat slaan
gelukkig zijn kippebotten makkelijk te malen
en met groente wacht ik nog 2 weekjes
Door La Demisa
#701225
Onze pups zijn nu 13 weken en volledige op BARF opgegroeid. Mijn ervaring is om zeker de 1e weken alles te malen voor de pups. Kip gaat goed. Groente geven heeft geen zin, dat komt er de 1e weken onverteerd weer achter uit. Daar kunnen ze nog niets mee. Vanaf een week of 7, dan gaat het beter maar nu vooral vlees, botten en organen geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door