Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#700530
Hallo,

Ik krijg vanmiddag een hele eend. Nu is mij vraag kan ik de hele eend in de vriezer gooien en opvoeren? (wel in stukjes hoor  ;D). Dus, welke delen kan ik opvoeren aan de katten. Is het verstandig om het een aantal weken in de vriezer te laten liggen voor ik het voer (wormen, bacteriën???).

Ze zijn nog niet van die super ervaren barfers, dus is het misschien beter om bepaalde delen aan m'n hond te geven?

Ben benieuwd!!!
Door Boefke
#700621
Ik denk dat je de nek en de zachte delen van het karkas wel kunt proberen. Sommige katten eten ook platgeslagen vleugels (van kippen), dus die zou je ook kunnen proberen. Ik voer hier wel nekken, maar in stukjes en ook zachte delen van het karkas, maar ook in stukjes. De poten en de hardere delen karkas gaan naar de hond. Maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van uitproberen. De ene kat is de andere niet.
Door Rianne145
#700678
oke, dat test ik dan wel uit. 1 kat vind het maar lastig dat hij zo z'n best moet doen op die botjes, de andere eet alles wat ze denkt dat eetbaar is en doet net zo lang haar best tot ze het op heeft.

De darmen, kunnen ze die ook krijgen? Of moet ik die weggooien, en het vel?

ik heb zelf zoiets van, dat eten ze ook als ze hem zelf gevangen hebben, dus kan best???
Door Lizzy
#700729
Darmen zou ik zelf niet geven. Eend krijgt bij de fokkerij niet echt veel nuttigs te eten... (tenminste, als het tamme eend is - overigens wordt wilde eend door veel honden en katten niet graag gegeten). Ik zou gewoon alles geven, als de kat het eet. En wat de kat niet eet: kan naar de hond (als hij tenminste aan vleesbot gewend is maar volgens mij is ie dat wel, zo te lezen?).
Door Rianne145
#700748
Nou, dan ben ik benieuwd, vanochtend vloog hij nog.

Ik heb gezien dat je wel aardig kunt zien waar de hagel er in gegaan is, dus ik ga wat ik terug kan vinden er uit halen, is het een probleem als de katten er 1 binnen krijgen?
Door Rianne145
#701143
Nou, niets verrassender dan een kat!!!  ;D

Ik heb dus 2 katten. 1 is wel een moeilijke eter, botten moet je je best voor doen, dus dan eet ik wel een keer niet. De ander eet werkelijk alles. Al is ze een half uur bezig.
Het is dus een wilde eend en wie staat er voor aan: de lastige eter, hij vind het helemaal super! Nek, geen probleem, opeens kon hij wel botten knagen  ;D. De andere vond het maar zozo, het was eten, dus het moest op, maar ze kwam constant proberen of ik niet nog wat anders voor haar had.
Ik heb ook nog een aantal fazant karkassen gekregen en die vond zij weer lekkerder haha. Genieten hoor dit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door