Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#699888
Vorig jaar is het me al 2 keer bij Kay opgevallen, dat ze een "vies"achterwerk had. Een vreemde olie achtige substantie wat op haar vacht lag. Het voelde ook vet aan. Alleen op haar achterwerk, onder de staart en bij haar vagina. Ze rolt zich nogal eens door kadavers o.i.d, maar dan is haar hele rug vies, en niet alleen haar achterwerk :(
Omdat Didge erg jong is, gaf ik hem de schuld, dat hij haar misschien gedekt had. Een vriendin van mij heeft meerdere BC's en die had het ook wel eens meegemaakt met een jonge reu. Dus klonk voor mij aannemelijk. Didge en Kay waren ook ERG van elkaar gecharmeerd! Kay is gecastreerd.
Maar, nu was Eddy afgelopen zaterdag met Didge trainen, en zag ik Kay in 1 keer op de bank vreemd doen. Greep naar haar achterste, en wat zag ik, weer alles vies, en voelde ook weer vetachtig aan. Onder de staart, en bij de vagina.
Ik heb er aan geroken (dacht misschien anaalklieren), maar rook naar vlees????
Anaal klieren kunnen het niet zijn. Die behandel ik bijna iedere dag in de trimsalon. En ik ken de geur van normale en ontstoken anaalklieren :o
Ze is verder fit, en helemaal in orde. Ik merk helemaal niets aan haar.
We hebben hier zitten brainstormen......windje (???), of misschien wel een steenpuist (????) die open gegaan is. Maar ik kijk de honden geregeld na, en merk en zie nooit iets.
Maar moet toch bijna iets zijn van binnen uit? Ik vind het heel vreemd, en vroeg me af of een van jullie dit misschien herkent?
Laatst gewijzigd door *Monique op ma 29 jan 2007, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door antoinette
#699890
wat vreemd. ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. kan er uit de (anaal)klieren misschien ook vocht komen wat niet zo stinkt?heb echt geen flauw idee,hopelijk iemand anders wel.


(off topic; hoe ging je obedience wedstrijd?)
Laatst gewijzigd door antoinette op ma 29 jan 2007, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#699921
Lizzy schreef: Wat vreemd. Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee!
Sta zelf een beetje in dubio om naar de DA te gaan. Ze maakt absoluut geen zieke indruk. Integendeel :). Ze plast normaal, ontlasting is goed.
Het is nu nog vrij vettig en vies. Dus dan kan hij wel zien wat ik bedoel natuurlijk.
Door Lil
#700056
Abces? Maar ik weet het eigenlijk ook niet. Je hebt blijkbaar veel ervaring met anaalklieren, dus als dat het niet is... weten we het ook niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#700081
ik ga voor de zekerheid om 17.45 uur naar de DA. Het ziet nu nog een beetje "olieachtig" uit. Kan hij gelijk zien wat ik bedoel.
Hoop maar dat het niets ernstigs is :(
Door ~Joke~
#700083
Zit daar niet een klier? Er staat me iets vaag bij [ik bedoel natuurlijk niet de anaalklieren].
Door ~Joke~
#700084
Gevonden: de vioolklier
Met het wolfsteken wordt een kliergebied bedoeld dat op eenderde afstand van de aanzet van de staart, op de bovenkant, voorkomt.
Het wolfsteken bestaat uit twee onderdelen, de klier en de wolfsvlek. De zogenaamde "vioolklier", het feitelijk kliergebied in de huid, is bij de wilde hondachtigen, zoals de vos en de jakhals regelmatig gevormd. De klier vervult bij deze dieren een rol in samenhang met sexuele activiteit (geur en horrmoonproductie). Bij de meeste hondenrassen is het wolfsteken niet meer te herkennen. Het ongeveer driehoekig teken ontstaat door de haren in de buurt van de vioolklier. Deze haren onderscheiden zich door hun kleur en aard van de verdere haargroei op de staart, doordat de haren donkerder, borsteliger of schaarser zijn. De klier en het wolfsteken kunnen ook onafhankelijk ven elkaar voorkomen
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 29 jan 2007, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#700090
he wat goed. Thanx
Ik wist wel dat er hier een klier zat, wat vooral bij sommige plukhonden minder behaard is.
Neem het in ieder geval mee  :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#700236
Joke, bedankt voor je tip. het is inderdaad de vioolklier! :)
Waarom dat ze er dan zo af en toe zo'n last van heeft was de DA een raadsel. Hij wilde vanavond nog even de boeken induiken en mij terugbellen.
Door ~Joke~
#700246
Gelukkig, dat is opgelost! Dan staat jouw hond ws nog erg dicht bij de natuur  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#700453
vanmorgen weer een vieze natte plek achter op haar rug >:(. Stinkt ook, maar dat was volgens mijn DA de geur van die klier. Didge word helemaal tuureluurs ::) :P
Ben vandaag voor de zekerheid maar met een kuur groene leem begonnen :-\
DA belt vandaag even terug. Wil uitvogelen wat de reden is van deze "over productie".
Gebruikersavatar
Door Pauline
#700467
Kan het niet iets met sexuele drift te maken hebben? Of zeg ik nu iets heel doms..... :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#700477
Pauline schreef: Kan het niet iets met sexuele drift te maken hebben? Of zeg ik nu iets heel doms..... :-\
Nee hoor. Klieren kunnen ook opzetten door sexuele opgewondenheid. Ze is wel gecastreerd maar wel erg in Didge zijn leuter geinteresseerd :o. Maar dat is eigenlijk al vanaf het begin geweest. Net zoals de anaalklieren kunnen ze er een bepaalde geur mee afzetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door