Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#700022
Even ter controle onderstaand menu.

's Ochtends;
Misty;
Maandag          Dinsdag       Woensdag   Donderdag    Vrijdag        Zaterdag   Zondag     
Kipnek/karkas  Hertenstrot  Eendnek      Haaskark.      Parelhoen   Kwartel      Lamsrib

Terry, Dusty en Sammy  krijgen 's ochtends KVV

's Avonds;
             Maandag      Dinsdag   Woensdag   Donderdag      Vrijdag   Zaterdag           Zondag
Misty     Eend+org.    Pens         Geitenrib     Runderstrot     CB+vis   Hertenrib+org.  Spiervlees
Terry     CB                Pens         CB               CB                    CB         CB                      Spiervlees
Dusty    Haaskark      Pens         Geitenrib     Runderstrot     CB+vis   Hertenrib+org.  Spiervlees
Sammy  Haaskark      Pens        Geitenrib    Runderstrot    CB+vis  Hertenrib+org  Spiervlees
Baloe    Haaskark      Pens        Geitenrib      Runderstrot    CB+vis  Hertenrib+org    Spiervlees
Jesse    CB                Pens        CB                CB                  CB        CB                      CB

Naast bovenstaand krijgen ze ook 1 keer in de week een eitje en wat biogarde. Daarnaast wat overblijft aan groenteresten van onze eigen maaltijd. Om de week wordt de maaltijd Geitenrib vervangen door lam en hertenrib door Parelhoen. De honden die overwegend KVV eten krijgen zo af en toe wel iets van kip of lam. Ze kunnen het verdragen maar zijn gewoon niet dol op Barf. Daarnaast gaat er 1 keer in de week een bakje GF mix door de KVV heen.

Ben benieuwd wat jullie op en aanmerkingen zijn.

Jesse krijgt ’s Avonds ook nog wat CB omdat die ’s ochtend nooit eet.
Door Lizzy
#700211
Misty krijgt natuurlijk helemaal een ongelofelijke afwisselende diersoorten :o!!!!!!!!!! Lust Misty geen vis?

En je andere honden komen ook beslist niks te kort zeg! Qua percentages kan ik niks voor je uitrekenen omdat je geen gewichten erbij hebt gezet, maar feitelijk ga ik er zomaar vanuit dat dat wel snor zit bij jou. Mocht je willen dat ik de percentages voor 1 of 2 of alle honden uitreken: moet je even de gewichten erbij zetten.

En nee, ik heb verder geen op of aanmerkingen :)
Door Cindy de Wolf
#700218
Ja hoor Misty lust wel vis, kijk maar op vrijdagavond CB+Vis, echt alleen een vis maaltijd krijg ik er bij niemand in. Qua gewichten, alle volwassen honden eten zo'n 400 tot 600 gram per dag (Misty nog iets meer). Bijna alle (vlees)botten die ik hier heb liggen zijn in de regel 50/50. Behalve de haaskarkas van Halimas die is 70/30 dus daar krijgen ze vaak wat spiervlees bij (aan spiervlees heb ik momenteel liggen, kalf, lam, geit en rund). Ik heb orgaanzakjes liggen van om en nabij de 250gram. Misty krijgt 1 keer in de week zo'n heel zakje en als de andere ook krijgen dan gaan er 2 zakjes doorheen. Aan orgaan heb ik momenteel liggen, kip, hart, lever, maag, pens (lam, geit, hert en rund), lever van de rund, hertenhart, runderhart en lamshart, lamslong.

Ben blij te horen dat er afdoende afwisseling in zit. Heb ook nog wat fazant liggen maar dat moet ik heeeeeeeel klein knippen/snijden willen ze dat opeten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door