Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#699989
Vanmorgen dacht ik van laat ik eens even mn vriezer uit gaan mesten.Daar ligt dus ook veel vlees voor de hond in maar voordat ik het weg mieter ben ik toch wel benieuwd hoe lang dit eigenlijk houdbaar is?Het gaat om kip geit en lamsvlees voor zover ik het nog even zag.En schapevet?dat is toch wel lang houdbaar in de vriezer?
Door Lizzy
#699996
Ik heb hier een boekje over diepvriezen met bewaartijden. Officieel is het meeste vlees 10 - 12 maanden houdbaar. En hoe vetter het vlees; de minder lang houdbaar het is. Ook orgaanvlees is minder lang houdbaar. Zo'n 4 - 6 maanden. Gemalen vlees is ook minder lang houdbaar dan niet gemalen vlees. En dat is bij een bewaartemperatuur van -18 tot -20 graden.

Volgens mij staat er op versvlees (en da's dus gemalen en dat bevat ook veel orgaan) gemiddeld een houdbaarheidsdatum op van 1 jaar! En persoonlijk denk ik dat dat voor hondenvoer eigenlijk ook prima is hoor en eigenlijk alles best zo'n zes maanden a een jaartje te bewaren is.
Door danou2004
#700002
Oke dan weet ik alweer genoeg dan ga ik nu met een gerust hart opruimen  ;) ik weet niet van alles precies hoe lang ik het al heb maar ik woon hier nu een half jaar en vlak daarvoor heb ik ingeslagen dus dat moet wel goed zijn dan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door