Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eeffie
#698120
Bij het onderwerp voorstellen heb ik al het een en ander verteld over onze Manchester Terrier van bijna 16 maanden. +/- 10kg

Bij de fokker kreeg hij Pro plan. Eerst puppy daarna adult. Hij at deze brokken met lange tanden en toen zijn we er Duck bij gaan geven, waardoor hij zijn eten wel lekkerder vond. Deze combinatie veroorzaakte enorme diaree. Ook braken (voornamelijk smorgens) deed hij veel en in een korte tijd vermagerde Terry behoorlijk. Achteraf blijkt dat de combi dus niet goed is. Op advies van de fokker zijn we weer terug gegaan naar brokken. Dit keer high performance. Met deze brok schijnt de vertering iets langzamer te gaan waardoor er meer opgenomen wordt. Dat ging een poosje goed, maar meneer is de brokken wederom zat en eet dan gewoon niet meer.

Ik word er radeloos van en denk dat Terry baat zal hebben bij KVV.
Ik verwacht dat hij smakelijker zal eten en "alles" opeet, waardoor ook het ochtend braken wat hij regelmatig doet zal ophouden.

Welk soort bevelen jullie aan als het gaat om een hondje met gevoelige darmen. Ik verwacht dat ie de brokken laat staan zodra hij een keer KVV heeft gekregen.

Hoe ga ik dit aapakken?  :D

groetjes Eef
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 26 jan 2007, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#698195
wat ik zou doen: de Duck eerst een paar dagen overgieten met heet water en het zo even proberen. Veel honden hebben last van gevoelige darmen juist door de brokken en niet door de kvv.
Door Eeffie
#698435
Duck krijgt hij al een poos niet meer en omdat hij daarvan aan de diaree ging probeer ik nu liever eerst een ander merk.

Via via wordt er nu BIBI voor ons meegenomen om het daarmee te proberen.
Dat zal ik dan eerst overgieten met gekookt water. Thanx!  ;)
Door Lizzy
#698440
[quote="Eeffie"]
Duck krijgt hij al een poos niet meer en omdat hij daarvan aan de diaree ging probeer ik nu liever eerst een ander merk.

Via via wordt er nu BIBI voor ons meegenomen om het daarmee te proberen.
Dat zal ik dan eerst overgieten met gekookt water. Thanx!  ;)
[/quote]

Ik heb laatst een heel stuk geschreven over het overschakelen voor gevoelige honden van brok naar versvlees. Ik zoek het er even bij. Ik raad je namelijk aan heeeeeeeeel langzaam te gaan.
Door Eeffie
#699255
Hartstikke bedankt voor de tips!

Terry had sinds afgelopen vrijdag niet meer gegeten(brokken). Hij weigert het gewoon. Zelfs spelenderwijs kregen we er niks in. Snoepjes lust hij wel, dus hij had wel trek, maar die brokken wil hij gewoon niet.

Gisteren hebben we de BIBI ontvangen!
Vanmorgen ben ik ermee begonnen en ik heb de raad om het te mengen opgevolgd, ook al had hij al 2 dagen niks gegeten. Ik heb het overgoten met gekookt water en even laten staan. Hij stond al naast me te piepen toen ik ermee bezig was!! De bak neergezet en hij heeft alle BIBI er tussen uit gegeten en de brokken laten liggen!! Hij is nog 3 keer terug gelopen naar de bak, maar de brokken laten staan.

Ik zal me nog even verdiepen in die probiotica, want die heb ik nu nog niet.

Nu maar even kijken hoe het gaat. Ik ben in ieder geval al blij dat hij nu gegeten heeft. Ik hou jullie op de hoogte! BEDANKT!!
Door tieneke
#699300
Als hij de brokken niet eet heeft het volgens mij weinig zin om brokken/kvv te blijven mengen,giet de eerste dagen goed kokend water over de kvv en laat dit even afkoelen.
Niet meteen in paniek raken als hij hierna dunner poept,het is echt een kwestie van volhouden en zeker met probiotica erbij komt het allemaal goed.
Misschien is het een optie om 1 keer per week een verse vuile pensmaaltijd te geven?
Is ook zeer goed voor de darmflora  ;)
Door Eeffie
#699467
[quote="tieneke"]
Misschien is het een optie om 1 keer per week een verse vuile pensmaaltijd te geven?
Is ook zeer goed voor de darmflora  ;)
[/quote]

Is dat vergelijkbaar met Fyto-mix? We hebben nu een aantal zakjes Natuurmix en een zakje Fytomix voor als hij zou braken of aan de diaree zou raken. Daar zou z'n maag rustiger van moeten worden begreep ik.

Hij heeft vandaag na de KVV in ieder geval nog geen ontlasting gehad, maar goed hij at al 2 dagen niet, dus dat kan kloppen.

groetjes Eef
Door tieneke
#699470
[quote="Eeffie"]
Is dat vergelijkbaar met Fyto-mix? We hebben nu een aantal zakjes Natuurmix en een zakje Fytomix voor als hij zou braken of aan de diaree zou raken. Daar zou z'n maag rustiger van moeten worden begreep ik.

Hij heeft vandaag na de KVV in ieder geval nog geen ontlasting gehad, maar goed hij at al 2 dagen niet, dus dat kan kloppen.

groetjes Eef
[/quote]
Als je aan verse vuile pens kan komen zou ik dit zeker doen maar de zakjes kan je ook geven nu je ze toch in huis hebt.
Zelf zweer ik bij de pens.
Als hij al 2 dagen niet gegeten heeft zou ik niet teveel ineens geven vanavond en kijken hoe hij erop reageert.
Hij heeft al gegeten lees ik  ;)
Nu maar hopen dat het erin blijft.
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 28 jan 2007, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eeffie
#699501
[quote="tieneke"]
Als je aan verse vuile pens kan komen zou ik dit zeker doen maar de zakjes kan je ook geven nu je ze toch in huis hebt.[/quote]

Bedoel je dan ECHT vers of zou ik morgen van die burgers van Rodi (pens) kunnen halen? Is dat slim om te geven naast de KVV? Raken dan niet juist zijn darmen van streek?

groetjes Eef
Door Happy Tail
#699555
[quote="Eeffie"]
Hartstikke bedankt voor de tips!

De bak neergezet en hij heeft alle BIBI er tussen uit gegeten en de brokken laten liggen!! Hij is nog 3 keer terug gelopen naar de bak, maar de brokken laten staan.

[/quote]

ha ha

wat een verstandige hond! die weet wel wat goed is voor hem....
Door tieneke
#699634
[quote="Eeffie"]
Bedoel je dan ECHT vers of zou ik morgen van die burgers van Rodi (pens) kunnen halen? Is dat slim om te geven naast de KVV? Raken dan niet juist zijn darmen van streek?

groetjes Eef
[/quote]
Ik bedoel echt vers maar hier zou ik mee wachten tot je hond helemaal goed over is op de kvv  ;)
Door Cindy de Wolf
#699656
[quote="Eeffie"]
Bedoel je dan ECHT vers of zou ik morgen van die burgers van Rodi (pens) kunnen halen? Is dat slim om te geven naast de KVV? Raken dan niet juist zijn darmen van streek?

groetjes Eef
[/quote]

Ik zag in je profiel dat je in Zuid Holland woont, als Terry eenmaal helemaal over is op Bibi dan zou je eens naar het Islam Centrum in R'dam kunnen rijden om daar wat heerlijke verse pens te halen. Is ook niet zo duur, rond de 1 euro pkg. Bij mij zweren ze erbij, de enige pens die nog beter gewaardeerd wordt is de biologische pens van Lizzy ;) ;D en daar zijn mijn honden niet de enige in geloof ik ;D :D
Door Eeffie
#699911
Oke bedankt voor de tip. Ik zal het onthouden.  ;)

Het eten gaat voorlopig al 3 x goed wat echt een uitzondering is bij onze Terry. Zelfs zijn ontlasting was normaal vanmorgen terwijl hij al heel de week aan de diarree was.

Zou het dan echt superspul zijn?? Hahahhaahhaha ;D

KVV heeft er een fan bij!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door