Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne en menno
#698801
Hoi
Ik heb een cocker van een half jaar, Sem en sinds kort staat hij helemaal over op carnibest. Eerst kreeg hij Rodi maar dat ging hij steeds slechter eten. Liet het gewoon staan. Ik vond dat in het begin maar niks en een vriendin van mij gebruikt Carnibest en zei probeer dat eens. Maar nu hij een tijdje alleen op Carnibest staat begint menneer flink uit te dijen! Hij weegt nu al 12 kilo en dat is bijna zijn volwassen gewicht.
Ik ben nu al minder gaan geven 500 gram op een dag, in drie keer. Maar Sem blijft aan geven dat hij honger heeft.
Nu kreeg ik het advies van de fokker om 2 keer te gaan geven. Wat vinden jullie?
En hoeveel zouden jullie hem geven bij 2 keer? Want ik denk ook zo weer als ik hem 2 keer hetzelfde geef als wat hij zou krijgen bij 3 keer dan helpt het naar mijn idee niet.
Door Ine
#698811
[quote="yvonne en menno"]
Hoi
Ik heb een cocker van een half jaar, Sem en sinds kort staat hij helemaal over op carnibest. Eerst kreeg hij Rodi maar dat ging hij steeds slechter eten. Liet het gewoon staan. Ik vond dat in het begin maar niks en een vriendin van mij gebruikt Carnibest en zei probeer dat eens. Maar nu hij een tijdje alleen op Carnibest staat begint menneer flink uit te dijen! Hij weegt nu al 12 kilo en dat is bijna zijn volwassen gewicht.
Ik ben nu al minder gaan geven 500 gram op een dag, in drie keer. Maar Sem blijft aan geven dat hij honger heeft.
Nu kreeg ik het advies van de fokker om 2 keer te gaan geven. Wat vinden jullie?
En hoeveel zouden jullie hem geven bij 2 keer? Want ik denk ook zo weer als ik hem 2 keer hetzelfde geef als wat hij zou krijgen bij 3 keer dan helpt het naar mijn idee niet.
[/quote]

De ergste groei is er al uit, dus zou ik hem ten eerste iets minder geven en idd overgaan op 2x per dag.
Niets aantrekken van z'n vragen om meer, gewoon negeren!
Ik heb hier ook 1 hond, die zichzelf helemaal volpropt, als ze de kans krijgt!
Door K&D
#698820
Dubhe werd ook een bijzettafeltje van 130 gram Carnibest. Dat was 2% KG/LG voor haar. Nu krijgt ze gemiddeld 110 a 120 gram Carnibest of Barf. Dus gewoon iets minderen tot je tevreden bent.
Voor een hond van een half jaar vind ik 2 x nog wel een must. Kyrah is nu 8 maand en krijgt ook nog 2 x per dag.
Is het geen kauw-behoefte? Je zou hem ook een pensstaafje na zijn eten kunnen geven. Dan heeft hij wat te kauwen.
Of probeer kipvleugels/karkas oid als deel van maaltijd. (wel aftrekken van het totale gewicht v.d. maaltijd)
Door Ziviaantje
#698905
Indy ( 9 maanden en 22 kilo ) krijgt maximaal 500 gram carnibest per dag. 500 gram voor een hond van 12 kg lijkt me dus wel wat veel  ;) Ik zou minder gaan voeren.
Door K&D
#699023
Rodi bevat 9% vet en Carnibest 14%. Ik geef toch wel de voorkeur aan CB omdat het gemalen bot bevat en grover van struktuur is. Maar Rodi is niet slecht (er of zo). Het ligt er gewoon aan waar je hond het goed op doet.
Door tieneke
#699306
[quote="Truus"]
Je zou ook nog Carnibest Light kunnen geven.
[/quote]
Is niet geschikt voor honden in de groei Truus  ;)
De hond is pas een half jaar oud.
Door Truus
#699471
[quote="tieneke"]
Is niet geschikt voor honden in de groei Truus  ;)
De hond is pas een half jaar oud.

[/quote]
Oeps, ja had ik niet gezien ;).
Door gertie
#699494
[quote="yvonne en menno"]
Hoi
Ik heb een cocker van een half jaar, Sem en sinds kort staat hij helemaal over op carnibest. Eerst kreeg hij Rodi maar dat ging hij steeds slechter eten. Liet het gewoon staan. Ik vond dat in het begin maar niks en een vriendin van mij gebruikt Carnibest en zei probeer dat eens. Maar nu hij een tijdje alleen op Carnibest staat begint menneer flink uit te dijen! Hij weegt nu al 12 kilo en dat is bijna zijn volwassen gewicht.
Ik ben nu al minder gaan geven 500 gram op een dag, in drie keer. Maar Sem blijft aan geven dat hij honger heeft.
Nu kreeg ik het advies van de fokker om 2 keer te gaan geven. Wat vinden jullie?
En hoeveel zouden jullie hem geven bij 2 keer? Want ik denk ook zo weer als ik hem 2 keer hetzelfde geef als wat hij zou krijgen bij 3 keer dan helpt het naar mijn idee niet.
[/quote]

500 gr. is veel te veel voor een cockertje van een half jaar. Bij de meeste cockers moet je de hoeveelheid die een pup krijgt rond de 6 maanden gaan minderen naar de volwassen hoeveelheid.

Mijn volwassen cockers krijgen minder dan de voorgeschreven hoeveelheid want anders groeien ze uit hun velletje. En ja een cocker blijft altijd vragen om eten ook al voer je het 3 dubbelen :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door