Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irinushka
#699178
Mijn jongste meisje Irinushka, is erg allergisch voor granen, daardoor kon ze ook niet tegen de brokken. Ze eet nu Smuldier en na erg ontgiften, gaat ze nu langzaam vooruit.
Nu las ik op de verpakking van Smuldier, dat hier ook (weinig) graan inzit, in bijna alle versvoeders zag ik. Kan dit nu ook nog kwaad voor mijn meisje?

Ze is pas 11 maanden oud.

Wie weet hier antwoord op?

Groetjes Mieke.
Door Eef+Stippels
#699267
Hey wat leuk, een witte schnautzer, nog nooit gezien!

Ik zou bij graanallergie inderdaad gaan voor versvoer zonder graan (ook al is het maar weinig) of anders voor barf.
Door Magic
#699465
Energique nr.4 en Carnibest er zit wel heel iets rijst maar geen granen.
Laatst gewijzigd door Magic op zo 28 jan 2007, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irinushka
#699799
OK, bedankt allemaal voor de tips, ik ga eens op zoek.

En wat leuk Magic dat ik jou hier ook tref. Gezellig. Barf jij of geeft je KVV?

Groetjes Mieke.
Door Sella
#699817
[quote="Magic"]
Energique nr.4 en Carnibest er zit wel heel iets rijst maar geen granen.




[/quote]
Maar mijn granen allergische kerel bleef van de rijst in de carnibest toch echt echt erg jeuken.
Door tieneke
#700134
[quote="Sella"]
Maar mijn granen allergische kerel bleef van de rijst in de carnibest toch echt echt erg jeuken.
[/quote]
Carnibest heeft 2 varianten waar geen graan in zit  ;)
Door tieneke
#700160
[quote="Tinker"]
Volgens mij is het graangehalte in kvv te verwaarlozen.Ik zou het eerst een tijdje zo proberen en als blijkt dat na een tijdje je hond toch nog last zou hebben van dat beetje graan in kvv,dan pas zou ik op zoek gaan naar een kvv die echt graanloos is.
[/quote]
Of zelf samenstellen zodat je weet wat je precies voert.
Door tieneke
#700193
[quote="Tinker"]
Ja dat is echt het allerbeste,dan weet je tot op de gram wat je hond binnen krijgt. :D
[/quote]
Maar moet je ook zelf willen natuurlijk.
Door Sella
#700194
Ik was absoluut blanco wat adressen betreft en had een heer des huizes die rauw voeren niet echt zag zitten.
Dus eerst zien dat de diaree van 1 dag carnibest verdwenen was. Daarna de jeuk alleen maar erger werdt.
Teveel besteld bij Bob bakker voor de 20% die jezelf erbij mocht voeren en meteen over gestapt op zelf samen stellen.
Mais als tafelrestje gaf ook erge jeuk.
Ik blijf wel zelf samenstellen weet ik in ieder geval dat er gaan graan inzit.
En vondt mijn hond carnibest lekker, volledige lappen vlees, hele konijnen ect, die vindt hij nog lekkerder en hij is soms een half uur bezig met eten en veel meer bevredigd dan met carnibest. Voor mij een win win situatie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door