Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toetie58
#699353
:'(
even een brande vraag hoor.
onze Knuffie een krijsing tussen een poedel en een ,maltheser van 3 1/2 heeft gisteravond een epiletie aanval gehad.
wij naar de dierenarts waar ze een valium injectie kreeg.
thuis gekomen kreeg ze weer een aanval,dus weer naar de dierenarts en weer een injectie.
en weer naar huis,waar ze een poosje blind was en erg onrustig.
volgens de dierenarts zou ze wel gaan slapen maar NIET DUS!
ze veranderde steeds van lig plek en begon daarna te eten alsof haar leven er vanaf hing.
zelfs de brokjes die ze nog nooit heeft aangeraakt at ze er gulzig en ze zette ook haar tanden in de ijzeren bak!
daarna begon ze te drinken alsof ze een maand geen water had gehad van ons.
de volgende dag:vandaag dus blijft ze van plaats wisselen en eet ze als een bezetene en hijgt veel.
ze heeft voor deze week van de dierenarts "Phenobarb"gekregen 2xdaags.
volgende week 1x daags.
het is ons opgevallen dat ze het heeft tijdens haar menstruatiedagen.alleen haar periodes versprinen ook steeds.
mijn vraag is: kan het zijn dat het te maken heeft met die loopse periode en wat is phenobarb en wat doet het?
ik loop de hele dag al met een bonkend hart en bij het minste geringste krijg ik al de zenuwen!
ik vind het zo erg voor haar en heb erg met haar te doen.
we zijn bezeten op haar en ze is ons allesie.
help ons!
groetjes van toetie :'(
Door Truus
#699355
Ach wat een zorgen :'(. Heeft de DA nog verdere onderzoeken gedaan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#699370
Phenobarbital is een anti-epileptica. Het onderdrukt epileptische aanvallen. Nu 2 x daags en volgende week al 1x daags is een wat "vreemd" voorschrift. Eerst maar zien of ze an zodanig gestabiliseerd is (lijkt me stug) dat je al kan gaan minderen. Meestal worden honden van fenobarbital erg sloom. Waarschijnljk werkt bij jouw hond de aanval nog door, of is er alweer een volgende op komst.
Toename van de aanvallen kan samenhangen met de loopsheid. Zodra deze hond stabiel is zou ik dan zeker overwegen haar te castreren. Operaties zijn voor epilepsiepatiënten altijd risicovoller dan bij een gezonde hond. Ik zou dan zeker voor zo'n operatie een arts zoeken die daar ervaring me heeft.
Door Timmy
#701006
Het beste wat je kunt doen is terug gaan naar de dierenarts en vragen om een uitgebreid onderzoek. Het is belangrijk om te kijken of er misschien een onderliggende oorzaak voor de aanvallen is. Een goed neurologisch onderzoek inclusief een bloedonderzoek (uitgebreid, inclusief thyroxine, ammoniak en WBC) is wel het minste wat er gedaan kan worden.
De honger en dorst na een aanval is normaal. Zulke aanvallen kosten enorm veel energie en de meeste honden hebben dus ook echt honger. Nu je de fenobarbital geeft zal dat nog wel toenemen.
Ik heb geen idee hoe zwaar je hondje is en hoeveel milligrammen de tabletten die je hebt bevatten. ik kan dus ook niet zeggen of de vermindering volgende week "normaal" is.

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door