Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#699340
Hoi,

Mijn kater stelt mij voor een raadsel!

Ik ben sinds een maand of twee bezig ze over te zetten op kvv/barf.

Ongeveer komt het er op neer dat ze als ontbijt CB krijgen en 's avonds een kuiken met nog iets er bij (kopvlees, kippenek, karkas) Dit ging prima tot afgelopen week.

Na het eten van carnibest braakt mijn kater het weer uit. Meestal binnen 5 min. Dat deed hij hiervoor dus niet. Hij is een langzame eter en eet met tussenpozen. Eerst de helft, dan een kwartiertje wachten en dan de rest. Prima, ik heb wel even geduld. Maar sinds de laatste week braakt hij het dus uit. Het vreemde van het verhaal is dat als ik hem een half uur na het braken een kuiken geef hij hem met smaak op eet! en het er ook niet uit gooit. Alleen de carnibest. Alleen als ik het met 1 thee lepeltje per uur geef, blijf het zitten, maar ik krijg het idee dat het dan niet helemaal lekker valt.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou zijn? Hij is naar mijn idee wel ietsje slomer, maar maakt zeker geen zieke indruk.

Ik heb nog een poes en daar gaat het prima mee.


Ik heb zelf een aantal theorieën

- Wormen? (heb hem 3 weken geleden nog ontwormd, dus lijkt me sterk
- Haarbal? Zou kunnen het is een kruising maine coon en heeft een dikke iets langere vacht.
- Zijn maag is van slag en de kuikens en vlees nekken is voor hem makkelijker te verteren???

Heeft iemand ideeën? Misschien een paar dagen alleen kuikens voeren met vlees?
Laatst gewijzigd door Rianne145 op zo 28 jan 2007, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#699345
Probeer eens een ander merk kvv misschien is Carnibest niet het juiste eten wat hij kan verdragen.
Door Rianne145
#699348
Hmmm, misschien het proberen waard. Ik zal morgen eens smuldier halen (dat is het enige waar ik aan kan komen hier met de CB)

Maar dan nog wel vreemd dat het tot vorige week wel ging...

Hij braakt trouwens zowel op de kip/rund als op de kip
Laatst gewijzigd door Rianne145 op zo 28 jan 2007, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#699350
In bepaalde supermarkten ligt ook Rodi ;). Misschien kan hij ook niet tegen kip. Ik denk maar even met je mee hoor....
Door Rianne145
#703095
Nou, ik heb rodi gehaald. Hij haalde zijn neus op en keek heeeeeeel beledigd, draaide zich om en ging zitten. De poes heeft het met smaak opgegeten... maar ja, die eet alles.
Ik heb een bakje pens gehaald om te kijken of hij dat lust, nou, niet dus, zelfde reactie. Poes heeft het weer met smaak opgegeten. Je zou ze toch achter het behang plakken :-*

Ik heb met Canibest zelf gebeld of zij nog iets wisten en ik kreeg het advies om er gekookt water over te gooien, maar hij is inmiddels zo vaak misselijk geweest van de CB dat hij het nu helemaal weigerd, behalve als ik het in de magnetron 'gaar' maak. Misschien dat het nu lukt dit af te bouwen.

Ik woon in Emmen weet iemand hoe ik hier aan bibi of een ander merk voor katten kan komen? Er zit geen verkooppunt hier in de buurt, heb ze al aangeschreven, maar geen reactie.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door