Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#699282
Boy heeft een hotspot midden op zijn kop.
Heb het vanmorgen even kaalgeknipt schoongemaakt en er iets opgesmeerd.
Nog suggestie,s?
calendula heb ik er nu even op gedaan, is niet groot ongeveer de grote van 1 cm. maar ik wil niet dat het verder gaat, gek de laatste anderhalfjaar heeft hij er totaal geen last van gehad.
Door Chaos
#699284
Ik weet niet of je nog iets kunt geven i.v.m. de hotspot, maar ik zou wel zorgen dat hij er niet aan kan krabben. Dit om erger te voorkomen.
Mijn hond had van de zomer een hotspot tussen de schouders. Likken kon hij er niet aan, maar stukkrabben wel. Ik heb om dat te voorkomen hem twee hondenschoentjes aan de achterpoten aangedaan. Ging prima.
Sterkte voor Boy.

Marlies
Door Femke
#699305
ik doe er vaak zinkzalf op, dat droogt het een beetje uit.
Als het erg snel groter wordt dan ren ik meestal toch naar de DA voor een paardenmiddeltje, dan is het meestal ook gauw over
Door Jojo
#699323
Hier ook een hotspot in de nek. Wat het beste helpt is zorgen dat ze er niet aan kunnen krabben!! Idd. dus met een sokje of schoentje. Verder maak ik het regelmatig schoon met betadine scrub en smeer er daarna afhankelijk van de stand van zaken er nog wat op. Rescue cream, Hypercal of als het echt niet anders kan Hydrocortiderm maar dat echt zo kort mogelijk :-X
Ook scheer of knip ik het haar er om heen weg. Het word dan niet zo viezig en je kunt het makkelijker behandelen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#699324
Dat is inderdaad "hé jasses"  :-\
Ik zou zoveel mogelijk droog en schoonhouden en als er rap ergo wordt inderdaad even naar de da stappen.
Kus voor Boy maar weer :-*
Door senadance
#699351
Angelique schreef: Dat is inderdaad "hé jasses"  :-\
Ik zou zoveel mogelijk droog en schoonhouden en als er rap ergo wordt inderdaad even naar de da stappen.
Kus voor Boy maar weer :-*
lebber terug,  snurk...snurk...op zijn superzachtesuperdeluxematras.
diepe zucht!!!! 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door