Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Niekol
#699106
Sinds mijn honden (en kat) echte BARF maatlijden krijgen naast een gedeelte KVV braken ze ook vaker.
Ik begrijp wel dat er soms een te groot stukje bot of zo uit moet. Maar vandaag hebben ze bv zalmkop gehad Een half uurtje daarna hebben 1 van de honden en de kat hebben gebraakt. Het ziet er dan wel allemaal goed gekauwd uit.
Ookal als ik ze kefir geef, braken ze regelmatig. (ik let op dat hij niet te zuur is)

Ik denk  niet dat het iets met de temperatuur te maken heeft. Want ze eten ook wel eens niet geheel ondooide KVV. En dat is geen probleem.
Maar ik ben wel benieuwd wat dan de oorzaak zou kunnen zijn.
Heeft iemand een idee?
ik laat mijn honden wel atijd meteen na het eten drinken. Misschien heeft dat er invloed op? (ze drinken overigens nog maar heel weinig sinds ze vers eten)
Door Lizzy
#699109
Hoe lang geef je al van dit soort dingen (vleesbotten, zalmkoppen, etc)? Ik denk dat het namelijk vooral komt dat ook een versvlees-hond weinig/niks gewend is. Ja OK, het voer is rauw en vers maar daar houdt dan ook iedere vergelijking op met het wat natuurlijke voer... Versvlees is gemalen en de maag hoeft er weinig voor te doen om dit te verteren. Het passeert de maag ook relatief snel. Dus geef je dan vlees, vleesbotten, viskoppen die vrij vettig zijn of vrij veel bot bevatten: dan kan dat wel eens braakreflexen opleveren bij hond/kat (die veeeel makkelijker braken dan de mens). Meestal gaat dit vanzelf over, naarmate de hond meer gewend raakt. En ja, kefir.... Ik heb er persoonlijk nooit de zogenaamde positieve werking van mogen aanschouwen... Niet bij mezelf en niet bij de honden. En dat geldt wel voor meer producten die dan (zogenaamd?) zoveel probiotica zouden bevatten (fytomix, kruidenmix, pens, ongeboren mest, yoghurt, etc).
Door Niekol
#699117
Zalmkop hebben ze vandaag voor het eerst gehad. Maar vleesbotten en nekken/karkassen krijgen ze toch al een paar maanden.
Alhoewel ik nu wat beter adressen begin te vinden waar en er meer vlees aanzit. ;) Het zal dus wel gewenning zijn.
ik maak me er verdr ook geen zorgen over want ze eten het gewoon weer op en dan blijft het wel binnen
Versvlees is gemalen en de maag hoeft er weinig voor te doen om dit te verteren.

Maar ze kauwen het toch behoorlijk fijn. (daar stond ik versteld van hoe klein de stukje waren. Als ze in hun brokkentijd wel eens braakten dan waren dat gewoon hele brokken)
Ik denk dat het namelijk vooral komt dat ook een versvlees-hond weinig/niks gewend is. Ja OK, het voer is rauw en vers maar daar houdt dan ook iedere vergelijking op met het wat natuurlijke voer
Ja, dat begin ik ook te merken.  Ben inmiddels van plan om die KVV helemaal af te gaan bouwen.

En wat betreft die kefir: Die drink ik al van kinds af aan. Mijn kids en ik vinden het gewoon lekker (en goedkoop) en de honden krijgen de restjes :) Maar ik verwacht er geen wonderen van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door