Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ditte
#698268
Hoi, ik ben dus nieuw hier, en BARF nog niet. Ik heb mijn honden nu op 5 dagen FF, en 2 dagen vervlees/pens. ::)

Uiteindelijk wil ik wel wat meer barfen, maar de brok er in houden, dus zeg maar 4 dagen brok, 3 vlees. Of zoiets.

Ik heb nogal wat vragen, dus hier komen er een paar;

- waar halen jullie de info vandaan (behalve hier) (boeken of zo?)
- wat is het voordeel van (geiten) ribben, en wat het nadeel?
- Gaan jullie gewoon naar de slager toe, met de vraag of ze nog iets over hebben?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#698282
Ditte schreef: Hoi, ik ben dus nieuw hier, en BARF nog niet. Ik heb mijn honden nu op 5 dagen FF, en 2 dagen vervlees/pens. ::)

Uiteindelijk wil ik wel wat meer barfen, maar de brok er in houden, dus zeg maar 4 dagen brok, 3 vlees. Of zoiets.

Ik heb nogal wat vragen, dus hier komen er een paar;

- waar halen jullie de info vandaan (behalve hier) (boeken of zo?)


Uh ja, boeken enzo. In de bieb staat wel een lijstje.
- wat is het voordeel van (geiten) ribben, en wat het nadeel?

Goede tandenborstels, lekker..vinden de meeste honden. Goedkoop en relatief makkelijk te verkrijgen.
Nadeel is dat als je een schrokop hebt dat ze als de stukken te klein zijn deze in 1x naar binnen kloeken. Ze nemen ook wel veel ruimte in in je vriezer.


- Gaan jullie gewoon naar de slager toe, met de vraag of ze nog iets over hebben?

Nee, ik ga naar een slager en vraag of hij vlees e.d. voor honden verkoopt en je hebt dan ook een lijstje in de hand met wat je precies wilt hebben anders kom je maar zo met 30 kilo long, 50 kilo knikkerharde botten en andere onbruikbare rommel thuis.. "Iets over hebben" klinkt als "ik wil het voor niks hebben" dat hoeft dan niet je bedoeling te zijn maar meestal zijn ze dan stukken minder toeschietelijk.
Door Ditte
#698310
Oke, thanx.

Ben net terug van onze slager, en idd. gevraagd wat ze hebben aan hondenvlees. Nu heb ik kopvlees in stukken gesneden, en heb lappen pens besteld. De pens hadden ze ook in stukjes, maar ik het lijkt me beter als ze het echt moeten scheuren, toch?
Door tieneke
#698313
Ditte schreef: Oke, thanx.

Ben net terug van onze slager, en idd. gevraagd wat ze hebben aan hondenvlees. Nu heb ik kopvlees in stukken gesneden, en heb lappen pens besteld. De pens hadden ze ook in stukjes, maar ik het lijkt me beter als ze het echt moeten scheuren, toch?
Grote lappen zijn beter ja,zeker qua vertering.
Door Ditte
#698864
Omdat ik's avonds vaak werk, en mijn vriend ziet het echt niet zitten om dan vlees klaar te maken  :-[

Vroeger had hij alleen nog maar de Golden (ik was er toen ook nog niet ;)) en toen voerde hij RC.....
Dus ik ben al een hele grote stap verder!

En als je dan toch brok moet voeren is Farmfood denk ik al stukken beter asl RC.
Door 202Spots
#699016
Ditte schreef: En als je dan toch brok moet voeren is Farmfood denk ik al stukken beter asl RC.
Ik denk dat ze beide niet goed zijn.... :-\
probeer 'n brok zonder mais of tarwe te vinden.
~~~~~~~~~~~~~~~
De hoofdingrediënten van Farm Food HE zijn:

Nederlands rundvleesmeel, maïs en tarwe (ontsloten broodgranen), rundvet (gesmolten bij max. 90 oC), rijst, plantaardige oliën en lecithine, gist, mineralen, sporenelementen (chelaten) en vitaminen.


http://www.farmfood.nl/index.php?id=7,0,0,1,0,0
Door tieneke
#699080
Ditte schreef: Omdat ik's avonds vaak werk, en mijn vriend ziet het echt niet zitten om dan vlees klaar te maken  :-[

Vroeger had hij alleen nog maar de Golden (ik was er toen ook nog niet ;)) en toen voerde hij RC.....
Dus ik ben al een hele grote stap verder!

En als je dan toch brok moet voeren is Farmfood denk ik al stukken beter asl RC.
Geen 1 brok is goed,allemaal bagger,is kvv geven geen optie voor je vriend?
Zo vreselijk is het toch niet om een bakje vlees open te maken en in een bak te gooien,hij doet of ie het zelf op moet eten  :-\ of zet de voerbak en al klaar met het vlees erin.
Ben blij dat mijn man nogal makkelijk is zeg.
Door ulla
#699127
tieneke schreef: Geen 1 brok is goed,allemaal bagger,is kvv geven geen optie voor je vriend?
Zo vreselijk is het toch niet om een bakje vlees open te maken en in een bak te gooien,hij doet of ie het zelf op moet eten  :-\ of zet de voerbak en al klaar met het vlees erin.
Ben blij dat mijn man nogal makkelijk is zeg.
;)Die van mij wil met veel soorten vlees wel mee barfen,zo mooi vindtie het er vaak uitzien.haha
Door Niekol
#699129
Die van mij wil met veel soorten vlees wel mee barfen,zo mooi vindtie het er vaak uitzien.haha

Mijn "wederhelft" vind het ook allemaal prima. Zolang hij maar niets hoeft te voeren wat nog op een dier lijkt. De held. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door