Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascoborder
#698376
Hallo,
Ik ben sinds de kerst met KVV begonnen en Basco lust graag Rodi. Daarnaast wilde ik hem graag wat botten geven, omdat hij dat lekker vindt. Ik ben begonnen met kippevleugeltjes na zijn KVV-maaltijd te geven. Hij had daarna last van ontstoken anaalklieren. Herkennen jullie dit? Hij had in zijn ontlasting wel kleine botstukjes, dus hij verteert het bot nog niet goed, kan het daaraan liggen? Moet ik dan langer wachten met het voeren van botten? Of is er een andere oplossing voor?
Ankie
Door jantjehermien
#698515
Mijn hond heeft ook ontstoken anaalklieren gehad toen die nog brokkentroep at.Zn anaalklieren zaten heel vaak vol en als er druk op kwam bv alleen al als hij blafte of in de auto sprong dan stonk die een uur in de wind.Ik drukte de anaalklieren uit maar op een gegeven moment moest dat zo vaak dat ik naar de da ben gegaan toen heeft die een kuurtje gehad en was het over.Nu voer ik alleen nog maar barf en hij heeft het nooit weer gehad.Ik kan mij niet voorstellen dat het van de botten komt juist niet omdat dat harde van bot juist de klieren wat uitdrukken.Maar zijn ze echt ontstoken?Of gewoon vol?Daar zit wel verschil in.Kan het niet zo zijn  dat door de botten ze juist geleegd worden en je het daarom naar buiten komt?Ik bedenk ook maar wat.
Door Yves
#698805
Maar zijn ze echt ontstoken?Of gewoon vol?Daar zit wel verschil in.
Als ze ontstokken zijn dan is het vocht groenig. Dit hoort wit te zijn.

Hij had daarna last van ontstoken anaalklieren. Herkennen jullie dit?
Nee. Botten eten zorgt juist voor minder kans op overvolle en dus ontstokken anaalklieren.
Hij had in zijn ontlasting wel kleine botstukjes, dus hij verteert het bot nog niet goed,
Blijkbaar zijn de botten te hard. Ik zou kippennekken geven, deze zijn veel zachter.
Door bascoborder
#700013
De anaalklieren waren volgens de DA wel ontstoken. Ik zal het eens met kippenekken proberen, misschien gaat dat beter.
Bedankt voor de reacties,
Ankie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door