Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door voetje75
#69585
Hallo Allemaal,

Bullet krijgt nu al een aantal weken de burgers van Energique, hij krijgt er nu 4 per dag, maar hij blijft zo mager, verder doet hij het er perfect op.
Mijn vriend heeft vandaag een kilo bevroren blokjes lamshart gehaald bij de dierenwinkel, we willen hem dit extra geven in de hoop dat hij toch een beetje aan gaat komen. We kunnen de burgers natuurlijk ook verhogen, maar een pak Energique per dag vind ik een beetje duur worden.
Hoe en hoeveel moeten we hem dan extra geven, bij de dierenwinkel zeiden ze dat we het na het ontdooien een minuutje moesten koken, wat vinden jullie hiervan?? of kan hij het ook gewoon rauw eten?? en hoeveel moeten we hem dan geven???
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Door casangio
#69589
[quote="voetje75"]
Hallo Allemaal,

Bullet krijgt nu al een aantal weken de burgers van Energique, hij krijgt er nu 4 per dag, maar hij blijft zo mager, verder doet hij het er perfect op.
Mijn vriend heeft vandaag een kilo bevroren blokjes lamshart gehaald bij de dierenwinkel, we willen hem dit extra geven in de hoop dat hij toch een beetje aan gaat komen. We kunnen de burgers natuurlijk ook verhogen, maar een pak Energique per dag vind ik een beetje duur worden.
Hoe en hoeveel moeten we hem dan extra geven, bij de dierenwinkel zeiden ze dat we het na het ontdooien een minuutje moesten koken, wat vinden jullie hiervan?? of kan hij het ook gewoon rauw eten?? en hoeveel moeten we hem dan geven???
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
[/quote]


Hoi,

Alle vlees kun je rauw geven op kamertemperatuur.
Mijn honden eten altijd al het vlees rauw.
Ik geef ook nooit precies iedere dag dezelfde hoeveelheid. Ik voer met de ogen, worden ze iets te dik dan geef ik minder, worden iets dunner dan krijgen ze meer. De ene dag krijgen ze ook meer dan de andere.
Ik zou zo zeggen probeer het eens met 200 gr extra te geven, je kunt nog altijd terug als je hond te dik wordt.
Misschien hebben andere leden andere ideeen hierover.
groetjes, alma
Door Lupa
#69622
je zou een tijdje carnibest aktief kunnen geven tot dat hij op gewicht is en dan weer terug naar energique.
Door sharpie
#69627
Ik zou hem ook gewoon even wat meer Energique geven en af en toe idd wat "rauw" lamshart o.i.d.
Het komt wel vaker voor dat honden een tijdje nodig hebben om goed op gewicht te komen, als ze overstappen naar versvlees.
Dat kan komen doordat het lichaam nog moet wennen om de energie uit vet en eiwit te halen inplaats van koolhydraat.
Door voetje75
#69646
[quote="Lupa"]
je zou een tijdje carnibest aktief kunnen geven tot dat hij op gewicht is en dan weer terug naar energique.
[/quote]

We hebben overal al gevraagd naar Carnibest, maar ze hebben er allemaal nog nooit van gehoord ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#69649
[quote="voetje75"]
[quote="Lupa"]
je zou een tijdje carnibest aktief kunnen geven tot dat hij op gewicht is en dan weer terug naar energique.
[/quote]

We hebben overal al gevraagd naar Carnibest, maar ze hebben er allemaal nog nooit van gehoord ???
[/quote]

Kijk even op de site www.carnibest.nl naar de verkooppunten, of mail even (zie het kopje 'verkoopinformatie' voor adres) met corine of er iemand uit de buurt caribest haalt.
Door Lizzy
#69666
Nou, je moet het lamshart sowieso niet koken. Stom advies... >:(.

Maar, ik vind aanvullen met hart niet zo'n goed idee. Want er zit vaak al genoeg orgaanvlees in de versvleesvoedingen. Natuurlijk kun je wel eens een beetje hart erbij geven, maar ik vind dit geen structurele oplossing.

Je kunt ook Energique Actief gaan geven.
Door Lizzy
#69843
Ja, of lekkere vette schaapsnijdsels! En een sardientjes extra (of makreeltje). Heel/rauw natuurlijk.

Het is overigens een heel normaal verschijnsel dat honden gewicht verliezen wanneer ze net over worden gezet op verse voeding. Hun lichaam moet opnieuw helemaal wennen aan de voeding die ze binnen krijgen die nou eens NIET bestaat uit 70% koolhydraat.

Zodra het lijf gewend is aan het lage percentage koolhydraat, komen ze vanzelf weer aan.
Door Helen
#69871
[quote="voetje75"]
Hallo Allemaal,

Bullet krijgt nu al een aantal weken de burgers van Energique, hij krijgt er nu 4 per dag, maar hij blijft zo mager, verder doet hij het er perfect op.
Mijn vriend heeft vandaag een kilo bevroren blokjes lamshart gehaald bij de dierenwinkel, we willen hem dit extra geven in de hoop dat hij toch een beetje aan gaat komen. We kunnen de burgers natuurlijk ook verhogen, maar een pak Energique per dag vind ik een beetje duur worden.
Hoe en hoeveel moeten we hem dan extra geven, bij de dierenwinkel zeiden ze dat we het na het ontdooien een minuutje moesten koken, wat vinden jullie hiervan?? of kan hij het ook gewoon rauw eten?? en hoeveel moeten we hem dan geven???
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
[/quote]

De kleine pakjes energique zijn idd duur. Grootverpakking van 12 kg is veel voordeliger. Al vind ik het raar om te zeggen, mijn hond is mager maar het is zo duur om hem meer te voeren ??? Je hond heeft duidelijk gewoon meer nodig, klaar.
Als je buiten energique extra dingen wilt bijvoeren ( wat ook geld kost) zou ik voor spiervlees gaan. In kvv zit al meer dan genoeg orgaanvlees naar mijn mening. Lekker vet lams-/schapenvlees. Bij de Turk kan je goedkoop aan schapenvet komen met wat vlees erbij.

succes Helen
Door Nelly
#69934
Las net het advies van Lizzy over sardientjes en makreel. Had ik jullie al verteld dat mijn honden absoluut geen verse vis lusten? Had een tijdje geleden sardientjes gekocht in Duitsland, diepgevroren. Paar ontdooit, en aan de honden gegeven. Had je die snuiten moeten zien!!! :o ;D Goud waard, zal ik nooit vergeten! Echt van: gètsie moet ik dìt éten????? ;D Heb de sardienen maar aan de katten opgevoerd, die wisten er wèl raad mee 8)
Door Nelly
#69937
Zag trouwens gister bij de Real in Duitsland dat ze eend hebben, denk zo'n kg of 2, kon het gewicht nergens vinden op de verpakking, voor nog geen 2 euro per stuk, lijkt me niet te duur hè? Wou de volgende keer eent(d)je meenemen voor de hondjes. Voor ons ook trouwens, want eend is lekkerrrrrrrr! :P
Door voetje75
#69994
[quote="Helen"]
[quote="voetje75"]
Hallo Allemaal,

Bullet krijgt nu al een aantal weken de burgers van Energique, hij krijgt er nu 4 per dag, maar hij blijft zo mager, verder doet hij het er perfect op.
Mijn vriend heeft vandaag een kilo bevroren blokjes lamshart gehaald bij de dierenwinkel, we willen hem dit extra geven in de hoop dat hij toch een beetje aan gaat komen. We kunnen de burgers natuurlijk ook verhogen, maar een pak Energique per dag vind ik een beetje duur worden.
Hoe en hoeveel moeten we hem dan extra geven, bij de dierenwinkel zeiden ze dat we het na het ontdooien een minuutje moesten koken, wat vinden jullie hiervan?? of kan hij het ook gewoon rauw eten?? en hoeveel moeten we hem dan geven???
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
[/quote]

De kleine pakjes energique zijn idd duur. Grootverpakking van 12 kg is veel voordeliger. Al vind ik het raar om te zeggen, mijn hond is mager maar het is zo duur om hem meer te voeren ??? Je hond heeft duidelijk gewoon meer nodig, klaar.
Als je buiten energique extra dingen wilt bijvoeren ( wat ook geld kost) zou ik voor spiervlees gaan. In kvv zit al meer dan genoeg orgaanvlees naar mijn mening. Lekker vet lams-/schapenvlees. Bij de Turk kan je goedkoop aan schapenvet komen met wat vlees erbij.

succes Helen
[/quote]

Ja wij willen ook de grootverpakking gaan gebruiken, alleen moeten we dan eerst een grotere vriezer aanschaffen, want er passen nu al amper 3 pakjes Energique in.
Door ~anna~
#70005
Toen ik nog geen vrieskist had kocht ik meestal de 3 kg verpakking van Energique dat is alweer goedkoper dan de 600 gram pakjes.Toen ik mijn pup pas had kocht ik kleine pakjes( Energique puppy) en de grotere voor mijn volwassen hond En op een gegeven moment waren er ook geen 3 kg verpakkingen leverbaar meer moest ik voor de reu ook kleine pakjes kopen.Ik was ieder keer zoveel geld kwijt :-\
Toen heb ik in de opruiming een vriezer gekocht van bijna 200 ltr.en nu koop ik het groot in en in 6 maanden heb ik de vriezer terug verdient.Kan je nagaan hoeveel ik voor die losse doosjes en 3 kg verpakkingen kwijt was. Ik heb zelf een keer hun leverancier gebelt om te vragen wat hij nu wel en niet op voorraad heeft en waar een winkel het meest aan verdient ik wist toen genoeg.En de dzs maar zeggen dat die en die verpakking zogenaamd niet leverbaar is ::)moest dit even kwijt want heel veel mensen willen kvv voeren maar de prijzen :-\
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 23 mar 2004, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jolly64
#70601
Nog even terug komen over ontdooien en koken
Volgens mij hoeft het niet gekookt te worden na het ontdooien
Ikzelf geef het gewoon op kamertemeratuur en koken is niet nodig bij energique
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door