Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door cylke
#698125
Hoihoihoi,
Op Chelsey's avondmenu stond: 218g kippenek, 1 avocado(zonder schil of pit), 44g kippehart en kippelever (kweet't, dat is waarschijnlijk te veel kip hé  :-\),66g rundsvlees, 66g (gestoomde) aardappel en venkel (tafelrestjes) en een lepel magere natuuryoghurt gekregen. ( Deze ochtend heeft ze nog haar brokken gekregen, met een wortel en een korstje brood.)
En...Yes, ze heeft het allemaal met veel smaak verorberd  ;D :)

Ik heb een groente mix gemaakt van venkel, wortel en tuinkers, kan ik dat morgen aan haar geven?
Waar kan ik die visolie kopen?Is het specifieke visolie voor dieren?bvb Efazan?en welke andere toevoegingen moet ik nog gebruiken?

Als ik één pakket maak, per week, en daar elke dag een aantal dingen uithaal... tegen het einde van de week is dat pakketje dan leeg, dus heeft ze toch alles binnen hé?

De rekenhulp heeft uitgerekend dat ze 150g zuivel per week nodig heeft...Wat is dat dat: yoghurt (vol of is dat gelijk?), kaas? eieren?

En kan ik haar vanaf morgen onmiddelijk 1x per dag ('savonds) eten geven ipv 2x per dag?

Groetjes van een trots baasje ("Waw, ze heeft het opgegeten" ;))
Cylke
Door 202Spots
#698130
cylke schreef: , 1 avocado(zonder schil of pit),, 66g (gestoomde) aardappel en , 
1 hele avocado ...is errrug veel hoor...zal morgen wel voor losse poop zorgen. de volgende keer niet meer dan 'n halve geven.
en van gekookte/gestoomde aardappel gaan ze stinken...
Ik heb een groente mix gemaakt van venkel, wortel en tuinkers, kan ik dat morgen aan haar geven?
Ja
De rekenhulp heeft uitgerekend dat ze 150g zuivel per week nodig heeft...Wat is dat dat: yoghurt (vol of is dat gelijk?), kaas? eieren?
eieren,yoghurt/biogarde  is goed,geen gewone kaas geven, cottage cheese/huttekaas kan wel.
En kan ik haar vanaf morgen onmiddelijk 1x per dag ('savonds) eten geven ipv 2x per dag?
wanneer je genoeg eten geeft wel...anders eerst 'n klein beetje de ene maaltijd en de grote hap de volgende maaltijd
Door cylke
#698514
Bedankt voor je reactie :)
Vandaag geen diarree, misschien morgen dan?  ;) Laten we hopen van niet!
Wat bedoel je met "wanneer je genoeg geeft wel..."? Vanavond krijgt ze een portie kippenek, een portie van die groentemix,een portie paardefilet, portie orgaanmix en een beetje gestoomde venkel en yoghurt. Allemaal volgens de rekenhulp die jij mij zo goed hebt uitgelegd  :)
De aardappelen zal ik er uit laten! Al doende leert men hé  :-[
Wat is biogarde?
Door Boefke
#698517
Lekker joh dat ze het met smaak gegeten heeft :D
[quote="cylke"]
En kan ik haar vanaf morgen onmiddelijk 1x per dag ('savonds) eten geven ipv 2x per dag?
[/quote]
Ik zou dit toch echt rustig afbouwen. Dus smorgens steeds een beetje minder geven, in enkele weken tijd. Als je in 1 keer niets meer geeft smorgens kan het zijn dat je hond gal gaat spuwen.

Biogarde is trouwens yoghurt. Staat op de verpakking in de supermarkt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#698537
[quote="cylke"]
De rekenhulp heeft uitgerekend dat ze 150g zuivel per week nodig heeft...Wat is dat dat: yoghurt (vol of is dat gelijk?), kaas? eieren?
[/quote]

Zuivel mág, maar hoeft niet hoor!
Het valt in je menu onder overige of tafelrestjes.
Door Mevroi Kruim
#699042
Hartstikke goed dat ze alles heeft opgegeten! Jofel is dat he, als je je hond zo ziet smullen  :)

Ei zou ik zeker geven, is een waardevol voedingsmiddel dat de meeste honden ook nog erg lekker vinden. Je kunt het met schil door de groentemix mnikken. Zuivel, joghrut dus of cottagec cheese of kwark kan idd, hoeft niet.
Die 66g aardappel met venkel zal denk ik geen probleme opleveren, ik neem aan dat het niet je bedoeling is dagelijks piepers te gaan voeren  ;) af en toe een restje kan geen kwaad.
Visolie koop ik bij de Hema, is goed spul en betaalbaar. Als je vette vis voert, 1x per week, dus bv sardien of zalmkope/staart, dan hoef je geen visolie bij te geven. Zalmkop is voor gevorderde barfhonden, sardien (vers) kunnen alle honden aan.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door