Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rowena
#697894
Hoi,
Ik zit met een probleem!!
Mijn oudste kat is sinds juni aan het barfen, En dat ging eigenlijk best goed. Hij at eend, kip, duif en konijn. Nu is het sinds een paar weken dat hij alleen nog maar kippen nek, kipfilet en kipoorgaan eet, De rest kotst hij weer uit soms is dat binnen een haf uur en soms pas na een paar uur! Ik had vorige week twee kuikens gegeven s'avonds en toen ik hem de volgende ochtend kippennek gaf kotste hij na een half uur de kuikens weer uit :o

Het is natuurlijk niet goed dat hij alleen maar kippennek, orgaan en filet wil eten (kan verdragen)
Zelfs kippenvleugels kotst hij 9 van de 10 keer uit! wat moet ik hier mee?
Kvv voeren is ook geen optie want dat kotst hij ook uit!

En mijn andere kat van 11 maanden wil alleen nog maar kvv!! hij vertikt het om te barfen!! >:( van 17 weken (toen ik hem kreeg) tot 9 maanden oud heeft hij altijd gebarft!
Is dit niet slecht voor zijn tanden? (niks kauwen?) Kan ik hem e.v.t. ook honden kvv geven? ik heb het idee dat dat wat groffer gemalen is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Door Mevroi Kruim
#697943
Mijn ouwe Sjors heeft dat een paar weken geleden gehad, hij kotste met grote regelmaat z'n eten weer uit en weigerde op een gegeven oment om nog te proberen te eten, zo van 'dat gaat toch weer mis'.
Naar de da, die vond niks (ja, dat hij bloedwaardes en conditie van een 10 jaar jongere kat had  ;D) en dus een paar dagen Primperan gegeven. Daarna was het over. Gewoon een virusje dus, niks met het eten te maken.
Door Helen
#698122
Ziggy is een poos terug ook aan de kots geweest. Idd voornl na het eten. Ze bleek toen wormen te hebben. Twee wormenkuurtjes later was het kotsprobleem verleden tijd!!
Door jet
#698228
mijn kat kots ook steeds haar eten uit ze krijgt alleeen cb en soms stukjes vlees
ze krijgt per dag 80gr ze weegt ook heel licht zo´n 3 kilo .

maar als ze de 40gr krijgt en ze heeft het op rent ze naar boven en gaat op de kamer van mijn zoon kotsen!

maar vanmorgen heb ik haar maar een klein beetje gegeven en dat ging goed.


maar misschien heeft ze ook wel wormen ,kun je gewoon zelf een kuur kopen of moet ik naar de DA .

en hoeveel keer in een jaar moet je zo´n kuur geven.ze komt buiten

gr jet
Door *Robin*
#698374
het kan zijn dat ze wormen heeft, ik zou niet klakkeloos zoveel keer per jaar ontwormen alleen als je een vermoeden hebt of als je even een testje laat doen van de uitwerpselen. Je kan een wormenkuur via de telefoon bestellen bij de dierenarts of bij de dierspeciaal zaak. ik zou me alleen wel eerst onrienteren op wat voor soort ontworming je wilt gebruiken. je hebt breedspectrum(voor alle wormensoorten en vaak ook tegen vlooien) en alleen voor spoel wormen. je hebt ook hele agressieve ontwormingsmiddelen daar kan je kat gewoon echt makkelijk een hele dag ziek van zijn. Ik heb zelf alleen ervaring met Drontal breedspectrum en dat beviel echt prima. Roxy heeft nergens last van gehad.
Door *Robin*
#698512
Helen schreef: Welke 'agressieve ' ontwormingsmiddelen bedoel je?
die middelen die de wormen compleet oplossen. je hebt ook middelen waar de wormen heel maar wel dood uit het lichaam komen.
Door Rowena
#698634
ja hij heeft wormen gehad eind augustus. (hij had er 1 uitgekotst ::)) toen heeft hij twee keer een wormen kuur gehad (milbemax) die had ik dan de da gehad. ik heb toen ook gelijk de andere kat en de hond gedaan.

Het zou natuurlijk kunnen dat ie nu weer wormen heeft.

Maar toen kotste hij nog niet zijn eten uit....
Het rare vind ik ook dat hij wel zijn kippennek, kiporgaan en kipfilet binnen houd en al het overige uitkotst!

ik denk dat ik maandag even een wormen kuur haal bij de da en als het dan niet over is dat ik dan even met hem langs de da ga!

Welk merk kan ik het best proberen?
Ik heb hier nu nog 1 tablet Drontal liggen!
Door Rowena
#701117
Ik heb afgelopen zondag een pil gegeven. En ik heb elkedag de kattenbak gecontroleerd op wormen maar vind niks!! Hoelang werkt zo een pil?
Tom komt niet ziek over maar misschien moet ik toch maar even langs een da.

Gister avond heeft hij voor het eerst kippennek uitgekotst!
Zou het kunnen zijn dat hij te groote stukken naar binnen werkt??
Door *Robin*
#701154
een ontwormingskuur werkt van inname tot uitscheiding dus als het probleem nog niet over is zou ik toch even naar de DA gaan... misschien zit er een haarbal dwars of iets anders in haar maag wat niet lekker zit... :-\

kauwt ze verder wel goed? hoe groot zijn de stukken die ze uitkotst?
Door Rowena
#701231
*Robin* schreef: een ontwormingskuur werkt van inname tot uitscheiding dus als het probleem nog niet over is zou ik toch even naar de DA gaan... misschien zit er een haarbal dwars of iets anders in haar maag wat niet lekker zit... :-\

kauwt ze verder wel goed? hoe groot zijn de stukken die ze uitkotst?
Gister kotste hij halve kippennekken uit! voorgaande keren kotste hij kuiken pootjes met vacht uit, of kleine stukjes kippenvleugel (zeg maar 1/3) De kippen vleugels knip ik al bij elke bocht helemaal door! Ik heb wel het idee dat hij goed kauwt zeg maar niet anders als een paar weken geleden.

En wat betreft die e.v.t. haarbal kan de DA dat zo zien? ik zal vanavond wel wat haarbalpasta geven!! (vind hij vaak lekker ;D)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door