Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lilaberner
#698142
Mijn New Foundlander vriendin reageert allergisch, maar we weten (nog) niet waarop. De da adviseert een eliminatiedieet van macaroni of rijst met koolvis. Gevoelsmatig heb ik zelf een lichte voorkeur voor rijst maar de da adviseert macaroni. Ik kan nergens vinden wat nu echt het verschil is.
Weet iemand hier meer over? GRAAG!
Door Ine
#698152
Hoi, welkom op Barfplaats!
Misschien heb je al wel gezien, dat wij hier allemaal vers voeren en tja, dan zou mijn advies zijn om gewoon Kompleet versvlees te gaan geven.
In brokken zitten veel granen, waar honden niet altijd tegen kunnen.
Mocht je al vers voeren, kijk dan eens, wat je hond al gehad heeft en zoek iets, wat hij nog niet gehad heeft.
Wat voer je nu?
Door ~Joke~
#698168
Heel vaak  betreft het een allergie voor granen dus geen macaroni gebruiken in een elimentatie dieet. Waarom geen CB eend? Een hond 6 weken op koolvis zetten is niet erg voedzaam.
Door Lizzy
#698213
lilaberner schreef: Mijn New Foundlander vriendin reageert allergisch, maar we weten (nog) niet waarop. De da adviseert een eliminatiedieet van macaroni of rijst met koolvis. Gevoelsmatig heb ik zelf een lichte voorkeur voor rijst maar de da adviseert macaroni. Ik kan nergens vinden wat nu echt het verschil is.
Weet iemand hier meer over? GRAAG!
Als je eliminatie dieet in tikt in de zoekfunctie van Barfplaats, heb je denk ik twee dagen leesvoer. Want het is een problematisch iets, dat eliminatie-dieet.

Ik sluit mij graag bij de vorige schrijfsters aan. Als honden nou ergens vaak allergisch voor zijn: dan is het wel graan. En zeker macaroni is slecht als hondenvoer, aangezien dat van tarwe wordt gemaakt en tarwe allergie-veroorzaker nummero 1 t/m 10 is. Bovendien.... koolvis? En daar moet de hond het 9 tot 12 weken op volhouden? (want zo lang moet je een eliminatiedieet volhouden). De hond gaat zich daar alleen maar beroerder van voelen, geloof me. Koolvis is totaal niet voedszaam en de hond zal waarschijnlijk van straat gaan lopen vreten en gaan lopen schooieren. En daar schiet je dan niks mee op, want de hond mag niks anders als z'n eliminatie-voer.

Nee, als ik in jouw schoenen stond (ik weet niet wat de problemen met de hond zijn? Huid? Darmen?): dan deed ik een eliminatie-dieet Eend & Rijst, van Carnibest. Dat bevat wat gepofte rijst en verder vooral eend (een diersoort dat de hond vast nog nooit eerder heeft gegeten - want daar gaat het om, bij een eliminatie dieet. Je gaat er namelijk vanuit dat hij voor een bepaald eiwit allergisch is. En dus moet je hem een vleessoort voeren dat hij dus nooit eerder gegeten heeft en daar dus nog geen allergie tegen heeft opgebouwd. Dat is de hele essentie van een eliminatie dieet) en mag een complete voeding heten. Als je dit 9 tot 12 weken geeft en de hond knapt op: dan kun je gevoegelijk aannemen dat de hond een voedselprobleem heeft. En dan weet je verder nog niks. Want je weet dan nog steeds niet welk voedsel problemen geeft. Ik durf te wedden dat deze hond op de brokken staat. Nou, ik zou zeggen: geef eerst maar eens eend & rijst en stap daarna over naar 1 andere smaak erbij, van bijv. Carnibest. Ik zeg maar iets; lam & rijst. Als je dat twee weken heeft gevoerd en de hond reageert goed: mag je aannemen dat het ook niet van lamsvlees komt. Kan je daarna kip & rijst gaan voeren. Twee weken. Als de hond daar goed op reageerd: is ie ook niet allergisch voor kip. En dan kan je daarna natuurvoer gaan voeren. Daar zit ook rund in. Reageert hij daar ook goed op: is ie ook niet allergisch voor rund. En als ze dan lekker rauwe verse voeding blijft voeren en de hond doet het goed (de meeste honden doen het 1000 keer beter op rauwe/verse voeding): dan kun je gevoegelijk aannemen dat de hond gewoon niet optimaal functioneerde op brokken.... Logisch. Dat is ook troep ook.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 26 jan 2007, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#698215
Volgens mij is die vriendin de hond, of lees ik het nou verkeerd?  ;)
Maar verder sluit ik me helemaal bij het advies van Lizzy aan.
Door Lizzy
#698218
Sonja schreef: Volgens mij is die vriendin de hond, of lees ik het nou verkeerd?  ;)
Maar verder sluit ik me helemaal bij het advies van Lizzy aan.
Volgens mij heb je gelijk ;D. Ik heb mijn tekst even aangepast.
Door Dogshome
#698222
Toen wij onze boellie kregen hadden wij ook dit probleem.
Volgens de DA moet ik ook maar aan een eliminatie dieet,en ik had daar geen goed gevoel over.
Ben me meer gaan verdiepen in kvv en barf ,en kwam er al gauw achter dat Boellie niet tegen granen kon en runderpens.
Nu gaat alles prima en meneer eet als een gek.
Door lilaberner
#698430
Beste allemaal,
dank voor het reageren en het meedenken! Het gaat om een vriendin met een Newfy; ik was er niet duidelijk over. Zij heeft zelf geen internet vandaar dat ik achter het toetsenbord zit.

Zoals altijd zijn het vage klachten: geïrriteerde oren (steeds maar klapperen en flapperen en jeuk), geïrriteerde anaalklieren en af en toe stevig met de kin over de grond schuren want jeuk. Alles in heel lichte mate maar toch aanwezig. Ze krijgt 's morgen brokken van Hills (large breed) en 's avonds Flockon Plus van Royal Canin met verse (vuile) pens.

Carnibest ken ik niet; ik ga me er in verdiepen en ook veel meer lezen over vers voeren.

Vanavond krijgt ze witte rijst met gekookt lamshart.

Ik hou jullie op de hoogte!
Linda
Door 202Spots
#698459
lilaberner schreef:. Ze krijgt 's morgen brokken van Hills (large breed) en 's avonds Flockon Plus van Royal Canin met verse (vuile) pens.
Hills heeft corn,en Royal Canin heeft corn gluten... :-\
Veel honden zijn allergies voor corn (mais) en hebben als reactie de gist infecties die de jeukende oren en jeuk veroorzaken...
Wanneer je viendin perse brokken wil geven,probeer dan in ieder geval iets zonder corn te vinden.
Door Dogshome
#698511
lilaberner schreef: Beste allemaal,
dank voor het reageren en het meedenken! Het gaat om een vriendin met een Newfy; ik was er niet duidelijk over. Zij heeft zelf geen internet vandaar dat ik achter het toetsenbord zit.

Zoals altijd zijn het vage klachten: geïrriteerde oren (steeds maar klapperen en flapperen en jeuk), geïrriteerde anaalklieren en af en toe stevig met de kin over de grond schuren want jeuk. Alles in heel lichte mate maar toch aanwezig. Ze krijgt 's morgen brokken van Hills (large breed) en 's avonds Flockon Plus van Royal Canin met verse (vuile) pens.

Carnibest ken ik niet; ik ga me er in verdiepen en ook veel meer lezen over vers voeren.

Vanavond krijgt ze witte rijst met gekookt lamshart.

Ik hou jullie op de hoogte!
Linda
Laat haar a.u.b stoppen met die bende, en lekker over gaan op kvv en vers.
Moet je kijken hoe die hond gaat op knappen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#698641
Lizzy schreef: Volgens mij heb je gelijk ;D. Ik heb mijn tekst even aangepast.
Toch niet  ;D
Maar doet niks af aan het advies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door