Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wendy (boxer gek)
#698166
Onze boxer Kiki krijgt sinds begin januari kvv. Het gaat verder prima betreft het spugen.
Alleen blijft ze de hele dag maar zeuren om eten. Ze krijgt nu 500gr energique 4 (maag darm) per dag. En ze weegt 25 kg.
Dit komt eigenlijk heel mooi uit, want dat komt precies uit op 5 hele schijfjes per dag. Ze krijgt er 'smorgens 2 en 'savonds 3. Maar ze blijft om meer zeuren.
Doet ze dit omdat ze het juist erg lekker vind, of omdat ze niet voldaan is?

Verder kan ik wel zien dat ze nu ietsje dikker is geworden. Maar ja dat is logisch, want brokken wilde ze amper eten.
Door Fenja
#698258
Hoi Wendy,

Ik voer CB en mijn hond weegt 20kg. Ik voer 800gr per dag :o (weet ik ook niet precies want ik weeg nooit af)
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze nog jong is en heel energiek. Ik voer eigenlijk nooit op grammen, ik kijk gewoon naar hoe ze eruit ziet en als ik vind dat ze aankomt minder ik gewoon weer iets.
Dus ik weet niet of Kiki honger heeft, maar ik zou me niet te druk maken om precies het gewicht volgens verpakking te voeren.
Door Lizzy
#698278
Hoe oud is Kiki? Je voert exact 2% van het lichaamsgewicht. Dat is op zich voor een volwassen hond vaak prima en voor hele jonge honden te weinig.

Verder is het wel een feit dat gemalen vlees sneller doorgang vindt door het spijsverteringssysteem en honden minder voldaan zijn. Wat je ook kunt doen is (als je hond niet te dik is): wat extraatjes geven. Geef bij voorkeur andere dingen als die in versvlees zitten.

Bijvoorbeeld: dag 1 een paar eendennekken extra. Dag 2: een rauw eitje extra. Dag 3: een sardientje extra (rauw/heel). Dag 4: een parelhoenkarkas extra. Dag 5: een penslapje extra. Dag 6: een stukje runderkopvlees extra. Dag 7: weer een rauw eitje extra.

Je kunt ook gewoon 1 schijfje per dag meer gaan voeren, kijken hoe ze het daar op doet.
Door Wendy (boxer gek)
#698293
Ja kan ik idd ook gewoon proberen :) Maar ja omdat ze hier al op aankomt, ben ik bang dat ze straks te dik gaat worden.
Ja een echt jonge hond is het ook niet meer hoor, want ze is bijna 8 (in maart wordt ze 8). Al blijft ze qua levendigheid wel een jonge hond  ::)

Lizzy,
De barf extra's zie ik (nu) nog niet zitten. Hahaha er lopen hier nl ook een paar kleine kids rond, en Kiki wil niet buiten eten 8)

Maar ik ga d'r gewoon een extra schijfje geven.
Door Cathelijn
#698317
ze staat nog niet zolang op KVV, het kan best zijn dat het over een aantal weken over gaat, dat hongergevoel en dan kun je weer wat minder geven.
Door Wendy (boxer gek)
#698321
[quote="Cathelijn"]
ze staat nog niet zolang op KVV, het kan best zijn dat het over een aantal weken over gaat, dat hongergevoel en dan kun je weer wat minder geven.
[/quote]

Ja dat is idd zo. Maar hiervoor had ze een hypoallergeen dieet en daarvan at ze maar een kwart van wat ze hebben mocht. Dus het vele eten is niet echt gewend zeg maar.

Dus het is voor mij een beetje dubbel als je snap wat ik bedoel. Dus echt honger......?
Of gewoon meer lekkere trek :P hahaha hebben wij ook wel eens last van hé  ::)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#698531
Als ze op deze hoeveelheid al aan komt, zou ik niet meer gaan geven.
Klinkt meer als lekkere trek.
Wat hier heeft geholpen, is overschakelen naar 1 x per dag voeren, dan zijn ze tenminste eens per dag "voldaan". Langzaam de ene maaltijd minder groot maken, en de ander maaltijd juist wat groter. Totdat je op 1 x per dag zit.
En grotere stukken blijven langer in de maag, dus barfen geeft langer een vol gevoel.
Door Wendy (boxer gek)
#698587
Ja maar ik ben bang dat wanneer we over gaan op een keer per dag voeren dat ze weer gaat spugen
Ze is vanaf pup af aan al gewend om 2x per dag te eten (al deed ze dat niet altijd).
Maar als ik nu kijk, wanneer ze dus wel 2x per dag eet ze amper nog spuugd
Door Truus
#698591
[quote="Wendy en Kiki"]
Ja maar ik ben bang dat wanneer we over gaan op een keer per dag voeren dat ze weer gaat spugen
Ze is vanaf pup af aan al gewend om 2x per dag te eten (al deed ze dat niet altijd).
Maar als ik nu kijk, wanneer ze dus wel 2x per dag eet ze amper nog spuugd
[/quote]
Je zou het eens langzaam aan uit kunnen proberen, b.v. telkens wat meer bij de avondmaaltijd .
Hier krijgen ze al een tijdje 1 grote maaltijd en het honger gevoel is er nu niet meer. Bovendien weten ze nu dat verder niks krijgen. 's morgens krijgen ze hoogstens een beetje hutekase of yogurt met wat fijn gemalen groente ofzo.
Timo had hiervoor ook altijd honger en het zat ook tussen z'n oortjes...wilde altijd eten .Nu niet meer.
Succes.
Door Happy Tail
#699460
Baya krijgt ook 1 x per dag eten. anders zou ik voor een hond van  34 kg 2 x 250 gram moeten geven. Das dus in 2 nano seconden weg!
nu krijgt ze dus 1 x per dag 500-600 gram Barf en dan is ze na het eten tenminste voldaan. Voor de rest zeurt ze af en toe wel, maar goed, als je niets te mager bent krijg je echt niet te veel tussendoor das jammer. Of het zou kunnen komen omdat we nu zelfgedroogde pensstaafjes hebben:-)
Baya moest soms ook spugen als haar maag te leeg was, en dat gebeurde dus vaak ook als ze 250 gram gegeten had na enkele uren. Sinds een jaar zit ze op 1 x per dag. wel langzaam afgebouwd met smorgens op een gegeven moment maar 100 gram. Maar met gemalen vlees zou ik wat voorzichtiger zijn met 1 x per dag. dat is zo het maagstelsel door.
En waarom durf je eigenlijk geen barf fmateriaal te voeren? Dat heeft langer nodig om te verteren en ook is ze dan wat langer bezig met eten.
Baya heeft geleerd dat ze op haar (tafel)kleed moet eten en ik denk als het lekker genoeg is dat ze echt wel naar buiten zal gaan om te eten, of ze moet niet genoeg honder hebben
Door Wendy (boxer gek)
#699829
Helaas is over gaan op een keer per dag voeren geen optie. Want doordat ze eindelijk weer eet, spuugd ze niet meer. En ik weet het eigenlijk wel zeker dat wanneer ik over ga op een keer per dag dit weer gaat gebeuren.
Wel krijgt ze 'savonds nog een halve Zitac door d'r eten. En helaas kan ze hier nog steeds niet zonder. Maar we hebben het al wel kunnen afbouwen (zat eerst op 2x per dag 1 hele).

En meer gaan geven per keer lijkt me ook geen optie, omdat ze nu al flink in gewicht is aan gekomen.
Drie weken geleden woog ze 25 kg en nu weegt ze 27.1. En dit alleen doordat ze meer is gaan eten (tis ook errug lekker voor d'r 8))
En ze is nu eigenlijk mooi om te zien (geen ribben meer te zien).
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#700367
[quote="Lupa"]
zelfs als ik de 20 gr per kilo gewicht aanhoud dan kom ik al op 680 gr kvv per dag
personelijk vind ik 500 gr voor een hond van 34 kilo te weining lupa is 29 a 30 kilo die krijgt 500 gr
dus als je 500-600 barf geeft ja dan is je hond inderdaad voldaner 8)
[/quote]

Jane weegt 35 kg, is niets te dik en krijgt zelfs 800 gram per dag.
In de zomer gaat dit terug naar 700 a 750 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door