Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maggie
#697764
Al een paar dagen zit ons hondje op vers voer. Het gaat prima tot nu toe, geen gespuug of diarree of zo. Ze vind alles wat ik voorzet heerlijk,inclusief de door de molen gedraaide rauwkost(over van onze maaltijd). Botten vind ik nog wat moeilijk, ze heeft al wel stukjes kipkarbo (incl. bot dus) gekregen en daar kauwde ze goed op, maar het "echte" werk durf ik nog niet zo aan.
Ze is maar klein he. Bovendien zie ik er tegen op om bij een slager (waar ik toch al niet zo vaak kom) naar botten te vragen.....
Zijn gedroogde runderstrotten ook goed? Die zaten bij de dierenwinkel lekker gemakkelijk in een zakje. Of is dat geen botvervanger wat voedingsstoffen betreft b.v.
Alleen kippenbotten zijn niet voldoende??
Gebruikersavatar
Door *Monique
#697766
waarom zou je gedroogd spul geven? Ze hebben het zo weg gewerkt. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling van het "vers" voeren. Vers en rauw  is beter, en da hebben ze ook lekker wat te doen. Ik kan me voorstellen dat je het nog moeilijk vind, maar heb je al alle documentatie goed doorgenomen over waarom en hoe van het vers en rauw voeren?
Kip kunnen ze niet alleen hebben. Ja, een poosje lukt wel maar word erg eenzijdig. Dus als je graag het beste wilt voor je hond, zou ik proberen me over angst en onwennigheid heen te zetten, en proberen aan meerdere diersoorten te komen (minimaal 5 ).
Succes :)
Door *Natasja*
#697769
Ik zou eens beginnen met kippenekken, daar kan weinig mee misgaan. Als je dan zelf (en je hondje, maar die zal waarschijnlijk eerder "om" zijn  ;)) helemaal aan het idee gewend bent, kun je langzaamaan andere botten gaan proberen. Voor het begin is het helemaal niet erg om alleen kippebotten te geven.
Door maggie
#698032
Hoe reageert de poelier op mijn vraag om kippennekken? Wordt ik dan niet als de dorpsgek aangekeken? Eng hoor.....
Morgen naar de markt dan maar :-[
Door 202Spots
#698054
maggie schreef: Hoe reageert de poelier op mijn vraag om kippennekken?
Dan vraagd ie"Hoeveel wil je hebbe???en als ie gaat wegen...zegd ie..."mag 't ook iestie meer weze ????"
Door maggie
#698059
'kwist niet eens dat ze kippenekken of eendenekken verkochten!!!!
Oeps
Door maggie
#698061
De kop zit er toch niet meer aan he? Ook niet een klein beetje?

In m'n hart ben ik een vegetarier , ik houd van alle dieren en gruw eigenlijk van alles wat er tegenwoordig met dieren gebeurt.
Geef mij maar "een krop sla "
Door 202Spots
#698068
maggie schreef: De kop zit er toch niet meer aan he? Ook niet een klein beetje?
Nee,meestal is 't alleen de nek,maar wanneer je 'n doos met 30-40 pond bevroren nekken koopt dan kan er af en toe 'n losse kop tussen zitten.. ;)
zijn trouwens heeeeeeel gezond hoor..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door