Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#697901
Ja! de kippenekken zijn gearriveerd :-) Net als kippehartjes, levertjes en maagjes. Ook paardefilet (afslag) eendenfilet (afslag )een hele braadkip (voor als ze al een beetje meer gevorderd is hé  ;)
Runderhart en lever heb ik ook nu. kheb wortels, champignons en raapjes gekocht.
Eigenlijk kan ik nu een "menu" samenstellen hé.

MAAR hoe doen jullie dit voor het invriezen??? het zijn bvb 4 kg kippenekken! stellen jullie elke dag een dagmenu samen, of één maal per week? vriezen jullie dan "een weekportie" samen in? of elk vlees per 100gr??

Pfff, ik vind het nogal ingewikkeld momenteel :( zal wel beteren hoop ik... :-\
Let me know please!

en hoe lang mag het uit de diepvries in de frigo blijven voordat het gegeven wordt?

bedankt hé  :D
Cylke
Door peerle
#697907
Ik vries per portie in (dus per maaltijd). Lucy eet 1 maaltijd per dag van +/- 875 gram, dus alle 'ingrediënten' gaan in pakjes tussen de 800 en 950 gram in de diepvries. Ik geef gf en organen altijd samen, dus de gf heeft pakjes van 500-600 gram en de organen 300-400 gram.

Je moet zelf maar zien wat je het handigst vind. Je kan gf ook in bakjes steken ipv in plastieken zakskes, of in ijsblokvormpjes en dan zo in een doosje, dan heb je altijd blokjes van +/- 50 gram ofzo.
Is allemaal echt niet zo moeilijk  :bigwink: voor je het weet gaat het vanzelf !
Groetjes,
Veerle
Door Yves
#697908
Yves krijgt niet zo veel. Ongeveer 120 a 150 gr per dag (probeer nog steeds zijn ideale gewicht te bereiken).

De vleesbotten heb ik in porties van ongeveer 100 gr verdeeld, orgaan 50 gr, groenten 25 gr en spiervlees in 25gr of 50 gr.
Aan de hand van de rekenhulp weet ik wat ik Yves per week moet geven. Dat doe ik in een platsic zak en die gaat weer terug de vriezer in.

Elke dag haal ik iets uit die zak. Yves krijgt daarom de ene dag iets meer als de andere maar aan het einde van de week heeft hij toch genoeg gehad.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#697922
het went allemaal, heus! Nu is het misschien onoverzichtelijk, maar het komt allemaal goed :)
Ik heb drie honden, en vries per portie voor drie honden in. Ik maak orgaanpakketjes voor drie honden, gedeeltes bot doe ik ook voor drie honden (bijv. hier krijgen ze met zijn drieen ongeveer 1300 graam per dag) bij elkaar. Snap je? ;)
Groente mixen gaan hier in bakjes van ongeveer 300 gram
Ik maak een menu voor drie weken. Met een weekmenu kwam ik niet uit in het begin :(
Ik haal het een dag van te voren uit de vriezer :)
Heel veel succes ;)
Door 202Spots
#697989
cylke schreef: b wortels, champignons en raapjes gekocht.
Eigenlijk kan ik nu een "menu" samenstellen hé.
Inplaats van champignons kan je beter wat andere soorten groentes gebruiken...
wanneer al je wortel en raapjes hebt,dan iets van andijvie,courgette of 'n paar andere bladgroentes van de groentelijst gebruiken.
MAAR hoe doen jullie dit voor het invriezen??? het zijn bvb 4 kg kippenekken! stellen jullie elke dag een dagmenu samen, of één maal per week? vriezen jullie dan "een weekportie" samen in? of elk vlees per 100gr??
Je kan voor 1 of 2 week 'n dagelijk menu maken,en dan de porties voor 1 dag invriezen.
en hoe lang mag het uit de diepvries in de frigo blijven voordat het gegeven wordt?
Wanneer je buiten de koelkast op de aanrecht laat ondooien dan s'morgens uit de vriezer halen om s'avonds te voeren, of s'avonds uit de vriezer halen om s'morgens te voeren.
Wanneer je IN de koelkast laat ontdooien dan blijft het minstens 3-4 dagen goed.
Door cylke
#698004
bedankt voor jullie snelle reactie's!
Ik was vergeten dat ik ook tuinkers gekocht heb. dus dat is dan de bladgroente hé.
Mag venkel ook?
Weeg ik dan gewoon genoeg groente af voor een hele week, eenzelfde mix voor een hele week?
vanavond staat het volgende op het menu: 3 kippenekjes, 1 kippelevertje en 2 hartjes en een stuk koevlees. dit mooi afgewogen met behulp van het schema'tje van de rekenhulp  :)
Groente krijgt ze nog niet, omdat ik nog om een blender  :-[ wortel is ze gewend om zo in z'n gehele op te eten, moet ik dat dan ook klein snijden?
Groetjes
Cylke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door