Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#697407
Daarstraks was het weer zover (na een hele lange tijd waarin Beau zijn gedrag naar andere honden toe steeds beter werd): Beau heeft flink gevochten. Aanleiding was dat de andere hond continu wilde rijden op Beau, dus op zich was het geen aanval "uit het niets". Maar nu loopt hij wat stijf. Ik heb hier ergens gelezen dat je in dat geval Traumeel of Arnica kunt geven (klopt dat?). Kun je 1 van die 2 bij een gewone drogist kopen?
Door K@rin
#697409
*Natasja* schreef: Daarstraks was het weer zover (na een hele lange tijd waarin Beau zijn gedrag naar andere honden toe steeds beter werd): Beau heeft flink gevochten. Aanleiding was dat de andere hond continu wilde rijden op Beau, dus op zich was het geen aanval "uit het niets". Maar nu loopt hij wat stijf. Ik heb hier ergens gelezen dat je in dat geval Traumeel of Arnica kunt geven (klopt dat?). Kun je 1 van die 2 bij een gewone drogist kopen?
Niet alle drogisten hebben het op voorraad en dan is mijn ervaring, dat ze eerder de Arnica D6 hebben dan de Traumeel.
Sommige DA-drogisterijen hebben een uitgebreider assortiment en dan kun je het treffen.
Het is natuurlijk overal te bestellen, maar daar heb je vandaag niets aan.
Sterkte en knuffel voor Beau !
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 24 jan 2007, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#697410
Ik heb gisteren bij de apotheek Arnica gescoord. Traumeel was niet aan te komen. Kruidvat had sowieso niets.
Door *Natasja*
#697536
Erna schreef: Ik heb gisteren bij de apotheek Arnica gescoord. Traumeel was niet aan te komen. Kruidvat had sowieso niets.
Bij de DA hadden ze Arnica D6. Ik moet de kinderdosering aanhouden voor Beau, neem ik aan?
Door *Natasja*
#697608
Beau heeft toch wel veel last van zijn poten, staat er de hele tijd aan te likken en er zijn wat krassen te zien. Helpt de Arnica daar ook tegen? Iets erop smeren heeft niet zo veel zin, want dat likt hij er meteen weer af.  :-\
Door Lizzy
#697695
De krassen: daar helpt Arnica niet tegen... Dat moet helaas even van binnen uit. Heb je niet-zure vitamine C in huis (calciumascorbaat of ester C)? Dan zou je hem dat kunnen geven. Dat bevorderd de genezing.
Door *Natasja*
#697767
Lizzy schreef: De krassen: daar helpt Arnica niet tegen... Dat moet helaas even van binnen uit. Heb je niet-zure vitamine C in huis (calciumascorbaat of ester C)? Dan zou je hem dat kunnen geven. Dat bevorderd de genezing.
Nee, ik bedoelde meer de pijn van de krassen. Maar vanmorgen likt hij er al minder aan, dus waarschijnlijk heeft hij er minder last van. Hoelang zal ik de Arnica blijven geven, gewoon tot hij minder stijf loopt?
Door Lizzy
#697809
*Natasja* schreef: Nee, ik bedoelde meer de pijn van de krassen. Maar vanmorgen likt hij er al minder aan, dus waarschijnlijk heeft hij er minder last van. Hoelang zal ik de Arnica blijven geven, gewoon tot hij minder stijf loopt?
Je bedoeld de blauwe plekken-achtige-pijn die de krassen hebben achtergelaten? Daar helpt de arnica wel bij! Ik zou zeker geven tot hij minder stijf is ja.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door