Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#69650
Pffffffff kweet het even niet meer ... Sven en ik hebben eigenlijk altijd gezegt dat we eidos puur willen houden ( met ballen dus ;) ), mits hij zich zou blijven gedragen.. Maar de laatste 2 weken heeft meneer geloof ik een beetje de werking van de penis ontdekt ::).. Hij is buiten erg vervelend, loopt einden van me weg als hij een teefje ruikt en is er met heel veel moeite pas weg te krijgen. Ik heb het dus niet alleen over loopse teefjes, maar ook over teefjes die gesteriliseerd zijn en teefjes die niet loops zijn. In huis begint hij onrustig te worden en kan ik niet eens meer opstaan of meneer begint weer te gillen en staat alweer bij de voordeur. Naar reutjes toe is hij soms erg dominant ( maakt zich groot, borstelen en is erg opdringerig ). Ik heb even gedacht dat dit misschien kwam door dat bijtincident, maar begin me nu toch een beetje zorgen te maken dat dit gewoon zijn hormonen zijn. Luisteren doet hij met mate...
Voorbeeld : hij zag in de verte een hond lopen.. liep er een paar passen heen, ik riep NEE, hij kijkt om blijft nog even staan, kijkt nog een keer en ik dus weer nee en eidos hier, maar meneer draaid zich om en rent alsnog naar de hond toe .... Dan moet ik echt eerlijk waar tot 100 tellen anders barst ik... Inmiddels loop ik gewoon door en komt meneer me helemaal histerisch achterna gerent uit angst me kwijt te raken.. Ook verstop ik me af en toe achter een boom ofzo en is hij helemaal wild op zoek naar me, maar toch blijft hij kilometers bij me wegrennen naar honden toe.. Begin me inmiddels af te vragen of het voor dos en mij niet beter zou zijn om hem te laten helpen, want ontspannen wandelen met een geile hond is er niet meer bij zo. Wat moet ik doen ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#69657
Ik zou eerst nog proberen of je er zo, puur, uit kunt komen.
Bijvoorbeeld door thuis en buiten de regels aan te scherpen (zo'n niets voor niets regel, voor alles moet er wat gedaan worden, alle dominantieregels toepassen, vaak je dominant gedragen tegenover hem).
En de momenten dat hij luistert hem heel uitbundig belonen. ikzelf loop altijd zigzaggend door het bos, zodat ze elke zoveel meter op moet letten omdat ze nooit weet wanneer ik naar rechts, links of de andere kant op verdwijn.
Ook doe ik halverwege de wandeling wat leuke oefeningen met haar, afgewisseld met de wat lastigere oefeningen. Ook onder het lopen doe ik af en toe wat leuks tussendoor, om de aandacht vast te houden.
Door Eidos
#69663
chooky schreef: Ik zou eerst nog proberen of je er zo, puur, uit kunt komen.
Bijvoorbeeld door thuis en buiten de regels aan te scherpen (zo'n niets voor niets regel, voor alles moet er wat gedaan worden, alle dominantieregels toepassen, vaak je dominant gedragen tegenover hem).
En de momenten dat hij luistert hem heel uitbundig belonen. ikzelf loop altijd zigzaggend door het bos, zodat ze elke zoveel meter op moet letten omdat ze nooit weet wanneer ik naar rechts, links of de andere kant op verdwijn.
Ook doe ik halverwege de wandeling wat leuke oefeningen met haar, afgewisseld met de wat lastigere oefeningen. Ook onder het lopen doe ik af en toe wat leuks tussendoor, om de aandacht vast te houden.
Dat doe ik dus al vanaf het begin... Ik loop nooit dezelfde route en als hij wegloopt sla ik express een zijpad in.. Hij komt dan wel weer naar me toe, maar pas als hij de hond heeft bereikt en even grondig onderzocht heeft. Oefeningen doe ik ook al regelmatig. Van de week was ik hem ineens kwijt... Ik fluiten en kwam meneer een pad uitrennen ( naja hij was nog kilometers ver weg, ik zag alleen een stip mn kant opkomen ), nog geen kwartier later was ik hem weer kwijt en moest ik hem bij een labradorteefje wegtrekken en aanlijnen om hem mee te krijgen ....
Gebruikersavatar
Door chooky
#69668
Dan zou ik even wachten op de hele-reueneigenaars, die hier denk ik wat meer ervaring mee hebben dan ik ;D ;D ;D
Door Eidos
#69678
Hahahhahaha ik vrees het ook ja ;) ;D.. In ieder geval bedankt voor het meedenken :-*
Door qyan
#69683
Eidos schreef: Pffffffff kweet het even niet meer ... Sven en ik hebben eigenlijk altijd gezegt dat we eidos puur willen houden ( met ballen dus ;) ), mits hij zich zou blijven gedragen.. Maar de laatste 2 weken heeft meneer geloof ik een beetje de werking van de penis ontdekt ::).. Hij is buiten erg vervelend, loopt einden van me weg als hij een teefje ruikt en is er met heel veel moeite pas weg te krijgen. Ik heb het dus niet alleen over loopse teefjes, maar ook over teefjes die gesteriliseerd zijn en teefjes die niet loops zijn. In huis begint hij onrustig te worden en kan ik niet eens meer opstaan of meneer begint weer te gillen en staat alweer bij de voordeur. Naar reutjes toe is hij soms erg dominant ( maakt zich groot, borstelen en is erg opdringerig ). Ik heb even gedacht dat dit misschien kwam door dat bijtincident, maar begin me nu toch een beetje zorgen te maken dat dit gewoon zijn hormonen zijn. Luisteren doet hij met mate...
Voorbeeld : hij zag in de verte een hond lopen.. liep er een paar passen heen, ik riep NEE, hij kijkt om blijft nog even staan, kijkt nog een keer en ik dus weer nee en eidos hier, maar meneer draaid zich om en rent alsnog naar de hond toe .... Dan moet ik echt eerlijk waar tot 100 tellen anders barst ik... Inmiddels loop ik gewoon door en komt meneer me helemaal histerisch achterna gerent uit angst me kwijt te raken.. Ook verstop ik me af en toe achter een boom ofzo en is hij helemaal wild op zoek naar me, maar toch blijft hij kilometers bij me wegrennen naar honden toe.. Begin me inmiddels af te vragen of het voor dos en mij niet beter zou zijn om hem te laten helpen, want ontspannen wandelen met een geile hond is er niet meer bij zo. Wat moet ik doen ???
zou het toch nog ff aankijken en de regels aanscherpen.
grote kans dat er toch echt een loopse teef rondloopt.
op het moment is de teef van de buurman hier aan de overkant ook loops en qyan is dus ook lekker bezig, ook in huis, piepen, constant voor het raam bij de voordeur.
dat betekent dus gewoon dat de gordijnen dicht gaan als wij weg zijn, en zijn we thuis dan blijft ie bij het raam vandaan en moet naar zijn plaats.
nu laat ik qyan hier nooit los, dus wegloopproblemen heb ik hier niet.
qyan is in totaal 1x weg gelopen bij het ruiken van een lekker teefje in het bos.
is toen ongeveer een half uur weg geweest. daarna meteen aangelijnd, eerst beloond voor het terug komen en daarna aan de lange lijn verder gewandeld.
ik laat hem dan dus niet meer los.
maar reden om te castreren vindt ik het niet, voor qyan dan ;)

als je dos al 1x kwijt bent en dus aan zijn gedrag al merkt (ik zie het ana qyan zijn kop, stand van de oren, zijn hele lichaamshouding)
waarom lijn je hem na de eerste 1x dan niet meteen aan.
wel belonen omdat hij weer terugkomt, maar daarna aanlijnen en eventueel je route afwandelen.
probeer hem dus echt nog strenger onder appel te zetten.
als ik weet dat qyan weer zo'n periode heeft van niet willen luisteren, gaat hij aan de lange lijn en wordt alles nog eens even grondig overnieuw gedaan, vooral het commando "hier"
maar ik zou ene hond hierom niet per direct laten castreren, maar het toch nog ff aankijken.
maar het is jouw hond natuurlijk en jij moet er mee lopen ;)
Door Eidos
#69693
Aanlijnen.... tja is een mogelijkheid als ik alleen loop. Maar ik loop eigenlijk meestal met wat vrienden en hun honden, allemaal gecastreerde reutjes.. En dan is het echt geen doen om dos aan te lijnen want dan heb ik na 2 minuten geen armen meer over....
Door qyan
#69716
Eidos schreef: Aanlijnen.... tja is een mogelijkheid als ik alleen loop. Maar ik loop eigenlijk meestal met wat vrienden en hun honden, allemaal gecastreerde reutjes.. En dan is het echt geen doen om dos aan te lijnen want dan heb ik na 2 minuten geen armen meer over....
barbara, het is kiezen in dit geval: of vaker alleen lopen en de aandacht van dos op jou gaan vestigen, echt alleen op jouw.
of gezellig in een groepje blijven lopen zodat je dos niet aan kan lijnen en wellicht zijn ballen eraf moeten.

hoe gezellig ik het zelf ook vindt om met vrienden te wandelen, indien het nodig is en de relatie baas hond weer aangescherpt moet worden ga ik alleen met qyan op pad.
ik ga zowiezo vaker alleen op pad met qyan dan met vrienden, omdat ik gewoon aandacht wil van qyan en genoeg aandacht aan qyan wil geven.
maar begrijp me niet verkeerd, dat is gewoon hoe ik het wil, jij moet het uiteraard doen hoe jij het wilt :D ;)
maar door alleen met dos te gana wandelen en aandachtsoefeningen te doen en te spelen en daardoor de aandacht steeds meer op jouw te vestigen en alleen te oefenen krijg je je hond gewoon beter onder appel, + het zal je ook gana lukken om dos aangeloijnd te houden als je met je vrienden en hun honden samen met dos gaat wandelen.
want jij wordt belangrijker als de rest.
en geen armen meer over: JIJ BENT DE BAAS ;)

maar goed, dat is wat ik zou doen, ieder zijn manier, maar niet luisteren betekent gewoon weg vrijheid bij mij, regels aanscherpen en een stapje terug.

hoe oud is eidos eigenlijk ???
Door Eidos
#69725
Dos is bijna 2 jaar .... En oke ik ben de baas, maar deze baas heeft ook reuma en dos weegt 43 kilo en als hij dus fout in de zin heeft dan kan ik soms niet veel inbrengen....
Door Lizzy
#69733
Tja, hoort een beetje bij de leeftijd. Je zou voor het hinderlijke hitsige gedrag de Prodier Geslachtsdrift kunnen proberen.

Maar voor dat dominante gedrag naar andere reuen: ik vrees dat je dat niet met een homeopathisch druppeltje kan veranderen....

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#69735
Hoi
Het zal zolang goed gaan,totdat hij de verkeerde reu tegenkomt.En dan is het vechten.En als dat eenmaal begint is het eind zoek.Dan kan je hem ook niet meer los laten.Ik heb zo'n reu gehad.Tot 9 mnd. nooit gevochten.Hij wordt door een Dobermann gepakt en toen begon de ellende.Alles wat hond heette was voor hem.Reu teef jong oud dik dun klein groot.Hij dacht waarschijnlijk de eerste hap is een daalder waard.Hij is toen gecastreerd maar dat heeft bij hem helemaal niets geholpen.
Door Helen
#69736
Ik zou zelf ook niet zo snel castreren. Jij bent de alfa leider en jij bepaald of er gedekt mag worden en of er uberhaupt naar een loops teefje gekeken mag worden. Als hij daar zelf initiatieven in neemt zou ik idd de regeltjes goed aanscherpen. En ook buiten niet loslaten voordat het hierkomen weer goed zit. Heb je bijv. al eens aan een lange lijn die vastzit aan een riem om je middel gedacht? Desnoods in combinatie met een halti.

Succes Helen!!
Door Helen
#69738
Unique schreef: Hoi
Het zal zolang goed gaan,totdat hij de verkeerde reu tegenkomt.En dan is het vechten.En als dat eenmaal begint is het eind zoek.Dan kan je hem ook niet meer los laten.Ik heb zo'n reu gehad.Tot 9 mnd. nooit gevochten.Hij wordt door een Dobermann gepakt en toen begon de ellende.Alles wat hond heette was voor hem.Reu teef jong oud dik dun klein groot.Hij dacht waarschijnlijk de eerste hap is een daalder waard.Hij is toen gecastreerd maar dat heeft bij hem helemaal niets geholpen.
Ik ben het zeker niet met je eens dat dan het einde zoek is. Dit soort problemen kan je zeer vaak uitstekend oplossen met goede begeleiding.

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#69740
Ben het met bovenstaande mensen eens Barbara.

Indien jij denkt dat je 'het probleem' met castreren te verhelpen kan ik maar één antwoord geven:
"Just forget it". Als het leven zo simpel was...........

Zoals je weet heb ik 4 complete reuen en ik geloof dat zo'n beetje alle honden in Tiel loops zijn op dit moment maar baller eraf om deze reden.....NEVER!!!
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 22 mar 2004, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#69741
Barbara, ik denk dat jij alleen kunt beslissen of je Eidos wilt laten helpen.
Het zou wel een meer rust geven voor jou en Eidos.

Bij Timo werd het elk jaar erger, en toen die een keer met stopverf in de oren, de drukke straat over stak, kwam mijn man thuis en zei, maak maar een afspraak.

Normaal hadden we goed kontakt met hem en luisterde hij perfect maar als er loopse teven waren, jankte hij thuis als een wolf en op straat was het hopeloos.
Het was echt niet fijn meer voor hem en voor ons.

Meestal zeggen ze....dat doe je toch niet, de ballen eraf..
Nou...wij wel hoor en het is weer de oude hond geworden, bovendien lekker makkelijk als we met de groep lopen.
Ik moet zeggen dat hij nog wel opgewonden is bij een loops teefje maar dat is zo over. Luisteren doet ie dan prima .
Ik snap niet, dat er zo'n taboe heerst over castreren.
Doen wat je zelf denkt dat goed is !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door