Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anita*
#696751
Wij hebben hier bij de supercoop smuldier te koop, vlees, kip, en pens, maar dat is maar 35 cent per 400 gram. Waarom is het zo goedkoop? Is het geen goed spul, wie heeft hier ervaring mee met smuldier? :)
Door herder_lover
#696757
Ik geef het hier ook aan Brandy en dat bevalt goed hoor... In NL gaf ik het soms, maar eigenlijk was ik toen meer van de Duck...

Hier is Smuldier duurder dan in NL, maar goedkoper dan bv Rodi en Runner hoewel dat elkaar niet veel ontloopt  ;D
Door K@rin
#696775
Smuldier PensKompleet is het enige wat onze Bjuly wil eten aan KVV, waarschijnlijk omdat er meer pens in zit ..........
Ik heb het mijn andere honden een poosje 's morgens gegeven i.p.v. de brok die ik toen voerde, maar dan gaan de vachten er enorm op achteruit.
Worden droog en "pieriger" .................
Dus ik ben er snel mee gestopt en krijgen ze 's morgens hun Platinum weer, waardoor ze weer prachtig in vacht zitten  ;)

Mijn ervaring is dus, dat ik PERSOONLIJK denk, dat de PensKompleet wel van een iets mindere kwaliteit is, maar dat het soms als een lekker "tussendoortje" gegeven kan worden.
Mijn Bjuly eet het dus wel regelmatig, maar dan krijgt ze er dagelijks 3 pompslagen Zalmolie bij.
Ze wordt aankomende zomer 9 jaar en is geen showhond .........
Ze heeft nu wel een dikke vacht, maar niet zo mooi als de anderen.
Misschien, dat de VleesKompleet beter gaat, maar die kun je niet in de supermarkt krijgen.
Wel verkrijgbaar bij de groothandel in Winterswijk.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#696815
Mijn honden hebben een aantal maanden smuldier (pens compleet) gegeten (zijn overgegaan op BARF) en ze deden het hier prima op.
(35ct per 400 gr. is voor enkelvoudige varianten? Compleet is waarschijnlijk wel wat duurder...)
Door Anita*
#696827
[quote="Inge en Bono"]
Mijn honden hebben een aantal maanden smuldier (pens compleet) gegeten (zijn overgegaan op BARF) en ze deden het hier prima op.
(35ct per 400 gr. is voor enkelvoudige varianten? Compleet is waarschijnlijk wel wat duurder...)
[/quote]
Ja voor de enkelvoudige, wat compleet doet weet ik niet, Ik was niet van plan om over te stappen naar smuldier hoor, Tara krijgt Bibi/Barf maar ik vroeg het me af waarom het zo goedkoop is  :)
Door Eef+Stippels
#696995
Toen Wandor nog pup was, kreeg hij ook smuldier compleet. Ik had er toen helemaal geen verstand van, en was al blij dat ik vers voer had gevonden. Hij heeft het praktisch zijn hele puppytijd gehad en vond het lekker en deed het er goed op.
Door Nataschja
#697012
Bailey krijgt ook smuldieren afwisselend met carnibest en duck, maar voornamelijk smuldier.
Ik geef smuldier colmpeet, pens en vlees.
Ik kan niet zeggen dat het slechter is dan alle andere merken en hij vind het net zo lekker.
Ook als ik een paar dagen achter elkaar smuldier geeft is zijn ontlasting het zelfde dan als ik een ander merk geef.

Kan dus niet echt zeggen dat het slechter zou zijn.
Door oebaya
#697259
Mijn honden krijgen Smuldier en ze doen het er prima op. Ontlasting is goed, vachten zijn goed, dik en glanzend. Heb een grote vriezer en een paar vriendinnen die mee bestellen, dus we laten het thuis bezorgen, zodat we ook compleet vlees kunnen krijgen.
Waarom het zo goedkoop is? Geen idee. Als ik weg moet en mijn man moet voeren, dan haal ik energique of rodi of duck, omdat dat qua porties makkelijker voor hem is. Maar als ik dat zo vergelijk met Smuldier dan vind ik Smuldier er zelfs beter uitzien. Vlees compleet kan heel goed de vergelijking met Carnibest doorstaan qua uitzicht.
Wat wel kan, is dat bij Smuldier meer restvlees van de slachterijen wordt gebruikt, terwijl de anderen wellicht meer duurdere vleessoorten verwerken.
gr.
Nicolette
Door Irinushka
#698898
Voer ook Smuldier, de Compleet versie en de andere 4 soorten erbij, omdat die niet compleet zijn. Mijn honden zijn er dol op en zien er prachtig uit.

Heb 1 schnauzertje nu 11 maanden, die was echt heel allergisch voor brokken. Ik heb haar nu op de Smuldier en haar allergie gaat helemaal weg en haar vacht wordt mooi dik en vol. (ze moest wel eerst erg ontgiften)

Dus ik ben dik tevreden over Smuldier. Het ruikt lekker en ziet er ook prima uit.

Groetjes Mieke
en de schnauzerclan.
Door marsieyenna
#698972
Ik heb Xayenne toen ik begon met vers en barf 3 keer in de week smuldier compleet gegeven, dat kost bij  C 1000 59 euro cent.
Ze had er prima ontlasting op en ook vond ze het lekker.
Nu geef ik het alleen als  Xayenne gaat logeren of soms in het weekend.

marijke
Door judith1967
#699081
Ik heb het Cairo ook een tijdje gegeven.Hij vond het erg lekker,en deed het er goed op.Wel viel het mij op,dat ie meer poepte dan op Cb of nu op Barf.

Ik heb nu ook paar pakjes kip gekocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door