Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#696519
Hallo,
op zoek naar een probiotica voor Jovi, die net eem AB-kuur heeft gehad, kwam ik bij de DA Darmconditie met lactobacilles tegen.
Er zit in:
Aardappelzetmeel
gelatine
venkel extract
kamille extract
aloe vera extract
antiklontermiddel (tricalciumfosfaat)
zonnebloemolie
melkzuurbacterien

venkel 150 mg per 2 capsules
kamille 100 mg p 2 cap.
aloe vera 50 gr p 2 cap.
melkzuurbacterien 20 miljoen kve p 2 cap.

Kan iemand die er verstand van heeft zeggen of ik dit aan Jovi kan geven?
Klinkt allemaal reuzegezond, maar is het dat ook voor de kat?
(geen hele capsule natuurlijk)

groet!
Inge
#696839
Hoi,
dat was natuurlijk ook mijn eerste gedachte, maar toen dacht ik later, misschien hebben deze kruiden wel een positief effect. Misschien moet ik deze post bij alternatiefjes zetten?
Ben niet zo thuis in kruiden bij katten....
:-)
Inge
#697073
Ik dacht dat je probiotica beslist een half uur voor de maaltijd moest geven. Dat heeft hier dus tot gevolg dat het er meestal niet van komt. Het potje wat ik heb staan is van Van der Pigge en het heet Acidophilus complex extra. Per maatschapje zitten er zes soorten levensvatbare kiemen is. De hulpstof is plantaardige cellulose. Ik las elders op dit forum dat ook wel over het eten gestrooid wordt gegeven. Ik heb dat ook wel gedaan en ze eten het graag, dus dat is het probleem niet en ik vind het zonde om een potje van 18.90 maar in een kastje te laten staan. Wel moet ik zeggen dat ik momenteel geen verkeerde ontlasting meer zie maar dat is verholpen door een aanvullend enzym (Tryplase) van de pancreas. Die zou van slag kunnen zijn door zuigwormen. Alleen zou je die niet weg krijgen met de gangbare ontwormingsmiddelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door