Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#696444
Als Fayah haar brokken krijgt is dat binnen een paar minuten op.
Ik neem aan wanneer een hond botten in zijn menu heeft zitten dat hij hier dan langer over doet??
Hoe lang doen jullie honden ongeveer over een maaltijd?
Door macgirlie
#696487
Hier krijgen ze meestal KVV en dat is ook binnen 1 minuut op. Heel soms krijgen ze wel eens brokjes (bijv. tijdens een buitenlandse vakantie) en daar zijn ze langer mee bezig. Dan moet er toch meer gekauwd worden. Mijn man zegt altijd "hoe hard je ook je best doet, het is toch hap-slik-weg". Ik ga er maar vanuit: hoe lekkerder ze het vinden, hoe sneller het op is. Heb ook wel eens penslappen gegeven omdat dat zo goed voor het gebit zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook maar enige zin heeft. Het gaat gewoon met grote stukken naar binnen.... de tanden en kiezen kan het nauwelijks raken.  ;D

Gisteren hebben ze beiden voor het eerst een kalfsbot gehad (als recreatiebot niet als voeding) en daar hebben ze wel lekker lang aan liggen knagen om het binnenste er uit te halen. De buitenkant leek mij toch nog wel erg hard dus daarna in de Kliko gegooid. En daarna zijn ze echt wel moe!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#696515
Fayah schreef: Als Fayah haar brokken krijgt is dat binnen een paar minuten op.
Ik neem aan wanneer een hond botten in zijn menu heeft zitten dat hij hier dan langer over doet??
Hoe lang doen jullie honden ongeveer over een maaltijd?

KVV een halve minuut. Pens en/of ribben strot is verschillend.De 1 vijf minuten de ander 10 minuten.Daar is eigenlijk geen vaste tijd voor te geven.
Door gosha
#696526
Hier KVV ook binnen een halve minuut, nekken 3 sec. een halve kip ook 10 minuten Top.
Hier blijft ook niet veel aan de tanden hangen ;D
Door *Natasja*
#696585
Hier zijn het beschaafde eters: KVV doen ze een minuut of 2 à 3 over (ook afhankelijk of er groentemix of een eitje doorheen zit), ribben ongeveer 10 minuten en een zalmkop, daar doet Benthe rustig een half uur tot 3 kwartier over.
Door peerle
#696601
Kippenekken en karkas : 5 minuten max voor een maaltijd van 875 gram.
Kalfsstaarten : 10 minuten max, als er dikkere tussenzitten 20 minuten.
Pens : lekker lang.
Zalmkop : 15 minuten ongeveer.

Ja ze doet er wel langer over dan over haar brokjes vroeger, het wordt hier ook met smaak gegeten !  ;) Je ziet haar ook helemaal werken : nek -en schouderspieren schokken, kaakspieren worden ten volle ingezet, soms werkt ze zelfs met haar poten  :D.



p.s. : ben ik daar nu fout in of lijkt het me dat "korte eters", die er nog geen 2 minuten over hun maaltijd doen, meer recreatiebot nodig hebben om hun tanden op peil te houden ?
Door Lizzy
#696613
peerle schreef: Kippenekken en karkas : 5 minuten max voor een maaltijd van 875 gram.
Kalfsstaarten : 10 minuten max, als er dikkere tussenzitten 20 minuten.
Pens : lekker lang.
Zalmkop : 15 minuten ongeveer.

Ja ze doet er wel langer over dan over haar brokjes vroeger, het wordt hier ook met smaak gegeten !  ;) Je ziet haar ook helemaal werken : nek -en schouderspieren schokken, kaakspieren worden ten volle ingezet, soms werkt ze zelfs met haar poten  :D.



p.s. : ben ik daar nu fout in of lijkt het me dat "korte eters", die er nog geen 2 minuten over hun maaltijd doen, meer recreatiebot nodig hebben om hun tanden op peil te houden ?
Ik denk dat het er aan ligt hoe het gebit van de hond eruit ziet. En ik weet niet wat jij een recreatiebot vindt, maar ik vind de meeste recreatiebotten volstrekt ongeschikt en veel te hard. En harde botten hebben nauwelijks een tandreinigende werking. Dus ik zou zelf gewoon meer grotere stukken van goede vleesbotten blijven geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door