Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door skydivesaskia
#696455
Nou vanmorgen was het laatste brokvoer op van Xenna, dus nu gaan we volledig over op kvv en daarnaast wat barf.... (kvv kreeg hij al om de dag). Een paar weken terug waren we al begonnen met af en toe kippennek en kippenorgaantjes en dat eet hij nu lekker op.... Nu heb ik net naar Bob Bakker een mailtje gestuurd met de vraag of ze mij vrijdag een lamspens en een kilo runderhart kunnen leveren (en moest nog 3 konijnen halen voor iemand anders...), kunnen we Xenna rustig aan laten wennen aan wat andere barf dingetjes....
Ik neem aan dat runderhart gewoon onder spiervlees valt en niet onder orgaanvlees?
Nu de kattenbrokjes nog op... die smullen ook bijna dagelijks al van eendagskuikens, kippennekjes en orgaantjes, en heb vorige week ook smuldier gehaald bij de supermarkt..., kijken wat ze daar van lusten.... kan merken dat ze nu nog veel meer "zeuren" om eten...(geef Xenna nu vooral ahv, maar wil daarbij smuldier geven af en toe....)

volgende week vrijdag gaan we naar een lezing van Tannetje Koning, kom maar op met alle informatie denk ik.....  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#696580
heel veel succes. Mijn honden staan bijna een half jaar  :) op volledig barf, en ik wil nooit meer anders......
Maarre, dat hart valt onder orgaan
Laatst gewijzigd door *Monique op di 23 jan 2007, 06:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#696581
heel veel succes. Mijn honden staan bijna een half jaar  :) op volledig barf, en ik wil nooit meer anders......
Maarre, dat hart valt onder orgaan. Zie Topic: 'hart, spier of orgaan"gestart door Tijn, in deze rubriek. Sorry weet niet hoe ik hem moet kopieeren :-\
Door Yves
#696659
Fijn hoor, dat de brokken op zijn  8)

Geef je van kvv de compleet versie? Zo ja, dan zit daar op zich al voldoende orgaanvlees in. Ik zou als toevoeging op de kvv eerder spiervlees geven (spiervlees is vlees wat aan de botten zit om deze bijelkaar te houden) of vleesbot (spiervlees + bot, dus de kippennekken die je nu geeft). Het laatste heeft mijn voorkeur omdat de botten ook meteen zorgen voor de reiniging van het gebit.

Naast nekken kun je ook kipkarkassen gaan geven en als dat goed gaat vleugels, daarna misschien zelfs een hele kip
#697555
trimsalon schreef: heel veel succes. Mijn honden staan bijna een half jaar  :) op volledig barf, en ik wil nooit meer anders......
Maarre, dat hart valt onder orgaan. Zie Topic: 'hart, spier of orgaan"gestart door Tijn, in deze rubriek. Sorry weet niet hoe ik hem moet kopieeren :-\
ok bedankt!
#697557
Yves schreef: Fijn hoor, dat de brokken op zijn  8)

Geef je van kvv de compleet versie? Zo ja, dan zit daar op zich al voldoende orgaanvlees in. Ik zou als toevoeging op de kvv eerder spiervlees geven (spiervlees is vlees wat aan de botten zit om deze bijelkaar te houden) of vleesbot (spiervlees + bot, dus de kippennekken die je nu geeft). Het laatste heeft mijn voorkeur omdat de botten ook meteen zorgen voor de reiniging van het gebit.

Naast nekken kun je ook kipkarkassen gaan geven en als dat goed gaat vleugels, daarna misschien zelfs een hele kip
ja ik geef volledig kvv, ben bang dat ik anders toch wat mis, en daarnaast wat barf als extra... geef aan mn katten ook al wat vers, die gaan straks ook over op kvv
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door