Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nataschja
#696397
Kan het zijn dat een hond sneller vol raakt met BARF voer dan versvoer ??

Normaal zit Bailey altijd zielig te doen als hij zijn versvoer krijgt.
Alsof hij dan niet genoed krijgt en nog honger heeft.
Terwijl als ik een hele dag BARF voer geef, dan lig hij zeker een half uurtje rustig uit te buiken.
De hoeveelheden zijn precies het zelfde
Door Borke
#696402
Nataschja schreef: Kan het zijn dat een hond sneller vol raakt met BARF voer dan versvoer ??
Dat is mijn ervaring wel ja, ik ben ook wat minder Barf gaan geven dan ik kvv vroeger gaf.
Bij onze Borke is het denk ik een combinatie van de enorme opwinding na het eten, hij vindt het reuze spannend en reageert dan net zo enthousiast als wanneer hij thuis komt na een leuke losloopwandeling. Verder is het volgens mij zo dat grotere stukken er langer over doen om te verteren en dat geeft een gevulder gevoel.
Door Lizzy
#696426
Yep. Dit is absoluut mijn ervaring ook. En vele met ons! Omdat je in grote stukken voert, blijft het voer langer in de maag om het maagzuur er op in te laten werken. Dat geeft bij de meeste honden een beter gevuld gevoel. Bovendien lijkt het voer ook beter opgenomen te worden. En last but not least kost barf gewoon meer moeite en is de hond dus ook geestelijk beter verzadigd.
Door Nataschja
#696445
Hij krijgt dus 700 gram versvoer, maar dan loopt hij soms 4 keer terug naar zijn bak om te kijken of er misschien toch iets is blijven liggen.
En achteraf kijk hij soms zo zielig.
Ik heb dus vrijdag, zaterdag en zondag alles zelf samengesteld en dat was echt feest.
En als het op was ging hij niet nog eens kijken of het ook echt op was.
Het was trouwens ook de 1e keer dag hij helemaal blij naar mij toe kwam als hij gegeten had.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door