Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yvonne1961
#696256
Mijn Japanse spaniel van 9 jaar heeft sinds maanden last van slijm uit zijn neus. Dit treedt vaak op bij inspanning(gewoon rustig wandelen), maar ook wel eens in rust of als hij wil eten.
Het slijm is kleurloos en enigszins schuimend. Hij heeft er dan dermate hinder van dat hij het benauwd krijgt en gedwongen door zijn mond moet ademen.
Eind vorig jaar heb ik zijn gebit laten reinigen en tegelijk in zijn neus laten kijken of er iets bijzonders in te zien was. Dat was niet het geval, de DA zag alleen inderdaad heel veel slijm. Zijn advies was om dan maar neusdruppels voor kinderen te gaan geven. Dit heb ik tot nog toe niet gedaan omdat ik bij googelen berichten tegen kom dat neusdruppels niet helpen bij katten en honden.
Toch is de situatie zeer oncomfortabel voor dit hondje en wordt het erger.
Japanse spaniels zijn kortschedelig dus de ademhaling is zoiezo al een wat moeilijker iets.
Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee of een goed advies over?

groetjes, Yvonne
Door K&D
#696299
Ik denk dat je ermee naar de DA moet. Het kan van alles zijn; oa. chronisch verkouden, allergisch? Dat het erg ongemakkelijk is spreekt voor zich.
Het kan ook iets zijn als een schimmelinfectie of zo. Is het slijm al eens getest op aspergillose ?

Barfplaats wordt gesponsord door