Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#696151
ik zou graag van iemand wat advies willen over het voeren van rauw en een schildklier afwijking.  ook heeft de hond een mijten allergie
deze eigenaar is nu eindelijk zover dat ze van de brokken af wil stappen(haar nichtje komt al een tijdje Bibi bij mij halen) maar ik weet wel wat van de schildklier, maar ben geen medicus.
door al die medicatie is de weerstand van die hond behoorlijk ontregeld.
ik wilde haar zelf adviseren om met de Lam/rijst mix te beginnen en kijken hoe de reactie zal zijn. eventueel aangevuld met vuile lamspens.
zover bekend is er geen overgevoeligheid voor bepaalde voedingsstoffen.

hieronder het mailtje:

"Op 12 december jl. heb ik u een mailtje gestuurd betreft wat meer informatie over bibi voeding.
Ik heb u toen verteld dat onze Flatcoated retriever haar achter poten aan het kapot bijten was.
Helaas hebben we nu te horen gekregen dat haar schildklier niet werkt en daar krijgt ze nu dan ook medicatie voor. Gelukkig is ze snel op geknapt. W.b haar "kaalheid".
In eerste instantie dacht de dierenarts dat dit samen hing met haar ziekte ( meestal is dit zo!), maar jammer genoeg zijn we er nu achter, na bloedonderzoek, dat zij ernstig allergisch is voor verschillende soorten mijten.
Ook hiervoor moet zij behandeld worden en wel met injecties.
Zij wordt nu in rap tempo kaal!!
Ik hoop eigenlijk dat wanneer ik over stap op uw voeding, dat haar huid hiermee enigszins kan verbeteren.
Heb u hier ervaring mee?
Ik heb nu van de dierenarts speciale voeding, maar deze is morgen op en misschien kan ik bij u terecht voor ander voeding.
Hopelijk hoor ik iets van u."
#696185
Hallo,

Ik heb 2 shelties met een schildklierafwijking, deze zijn allebei ineens overgezet net als mijn andere honden van brokken op vers vlees.

Beide dames hadden last van overgewicht en zijn nu allebei heel veel afgevallen. Een dame moet nog ietsje afvallen, maar dat komt vast goed.

Ze doen het allebei super op het vlees. Ik voer Carnibest. Geen problemen gehad. Kalin had altijd een probleem met jeuk, vooral als de hormonen (loopsheid) geweest was, ze vrat zichzelf dan ook kaal. Dat heb ik sinds het vlees niet weer gezien, ze is in die tijd 1 x loops geweest, ze had het altijd na de loopsheid dat ze jeuk had en in september is ze gesterriliseerd op 11 jarige leeftijd.

Kalin en Keshia lopen allebei weer beter als dat ze gedaan hebben, ze zijn vrolijker, speelser en hebben weer lol in hun leventje. Toen ze op brokken stonden en hun waarde was wel goed, hadden ze toch nog moeite overal mee, dat is nu stukken minder. Kalin loopt weliswaar niet zo veel meer (ze is in oktober 2 x gevallen, daardoor een paar weken uit de running geweest en omdat ze artrose heeft, is het moeilijk om haar weer op peil te krijgen met wandelen) maar ik vind het goed zo. Ze is inmiddels 11 1/2 jaar en ze heeft weer pret in dr leventje. Ze is aan het dollen met de jongste (dat deed ze voorheen altijd liggend toen ze op brok stond) nu rent ze er soms een paar pasjes achteraan en ze speelt staand met de jeugd. Ze zijn er behoorlijk van opgeknapt van de KVV!!

Gr. jacqueline
#696208
Ik zie geen enkel probleem in het overschakelen naar een versvleesvoeding met een schildklierprobleem. Alleen zie ik eigenlijk geen reden om eerst lam & rijst te geven... Ik zou zelfs zeggen dat gewoon Bibimix en Natuurmix prima zijn om mee te starten. Volgens mij bevatten deze twee 'smaken' zelfs minder graan (rijst) en dat is alleen maar gunstiger.
#696253
Eerlijk gezegd vind ik lam om geen enkele reden beter als de andere vleessoorten. Lamsvlees is zelfs van nature vrij vet en ik denk dat heel veel honden met darmproblemen daar juist niet altijd goed op hoeven te reageren. Verder is lamsvlees bij mijn weten ook helemaal niet gemakkelijker verteerbaar dan een ander vleessoort. En al met al heeft lamsvlees bij mijn weten geen gunstiger effect op de darmen als een ander vleessoort.

Als de hond moeilijke darmen heeft, zou ik wel probiotica aanraden en aanraden om heel langzaam over te schakelen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door