Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#696040
ipv 4% te gaan geven, zouden we er dan ook voor kunnen kiezen iets in het menu toe te voegen waar toch koolydraten/zetmeel in zit? Mijn gedachten vielen op gekookte aardappelen en dan zoutloos uiteraard. Of bruine rijst? of gekookte maccaroni?

dat we er dan voor kiezen om 10% GFT-mix te geven en dan 5% overige. Dan zou je uitkomen op 315 gram op 1 week. Goed of geen goed idee, wat zou dan anders een alternatief kunnen zijn?
#696190
Ramona schreef: ipv 4% te gaan geven, zouden we er dan ook voor kunnen kiezen iets in het menu toe te voegen waar toch koolydraten/zetmeel in zit? Mijn gedachten vielen op gekookte aardappelen en dan zoutloos uiteraard. Of bruine rijst? of gekookte maccaroni?
dat we er dan voor kiezen om 10% GFT-mix te geven en dan 5% overige. Dan zou je uitkomen op 315 gram op 1 week. Goed of geen goed idee, wat zou dan anders een alternatief kunnen zijn?
Is er 'n reden waarom je geen 4% "gewoon" voer wil geven?
Aardappels gaan ze van stinken, bruine rijst is nog slechter te verteren dan witte rijst...en pasta is graan...
Als ik mijn hond noodgedwongen of om mediesche reden 1 van de 3 MOET geven,dan zou ik de pasta kiezen
Maar wil je dit geven om kosten te besparen en (een van de 3) als "vulling" gaan geven,zodat je  minder "gewoon" voer hoeft te geven?
Of wil je dat je hond met "vulling" inplaats van vleesvoer zwaarder moet worden?
Dan meer eten geven of satinballs om aan te dikken.
Maar eerlijk gezegd begrijp 't  ik niet helemaal....dacht ik tenminste gemeend te hebben waarschijnlijk misschien  niet zo goed begrepen of zo... :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 22 jan 2007, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#696240
Ik zou idd 4% kunnen geven, dat is verder geen probleem. In een ander topic heb ik idd aangegeven dat je haar ribben kunt voelen en dat ze qua vet niets mee rop haar lichaam heeft.

het is niet ipv rauw/vers vlees, dat absoluut niet. Meer als aanvulling dat ze toch wat bijjkomt. Of dat ik die 15% GFT-mix laat voor wat het is en dan idd iets als extra's kan geven.
Voor mij is ze perfect, maar je ziet idd alleen maar dikke honden. Is er geen site waar zo'n overzicht opstaat van honden die je van de bovenkant ziet? zo eentje waar de lichaamslijnen goed te zien zijn? ik kan mij herinneren dat ik dat eens gezien heb bij iemand die dit ook gebruikte om te laten zien hoe haar hond uitziet...

en wat zijn "satinballs" daar heb ik nog nooit van gehoord.
#696291
Volgens mij staat je hond nog niet zo heel lang op rauw/vers, toch? Het kan wel een jaar duren, voordat je hond wat dikker gaat worden als gevolg van een voeding zonder koolhydraat. Het lichaam moet zich helemaal opnieuw instellen. Als het mijn hond was, dan ging ik geen koolhydraat en geen satinballs voeren om de simpele reden dat ik van mening ben dat koolhydraat uit graan/rijst/brood/aardappel/pasta niet in een hondenvoeding thuis hoort. Ergo, het is rete-ongezond. Dus ik ging voor de 4% en desnoods nog meer % voer.
#696347
Ramona schreef: Ik zou idd 4% kunnen geven, dat is verder geen probleem. In een ander topic heb ik idd aangegeven dat je haar ribben kunt voelen en dat ze qua vet niets mee rop haar lichaam heeft.
Sorry...had ik niet gezien
het is niet ipv rauw/vers vlees, dat absoluut niet. Meer als aanvulling dat ze toch wat bijjkomt. Of dat ik die 15% GFT-mix laat voor wat het is en dan idd iets als extra's kan geven.
Voor mij is ze perfect, maar je ziet idd alleen maar dikke honden. Is er geen site waar zo'n overzicht opstaat van honden die je van de bovenkant ziet? zo eentje waar de lichaamslijnen goed te zien zijn? ik kan mij herinneren dat ik dat eens gezien heb bij iemand die dit ook gebruikte om te laten zien hoe haar hond uitziet...
Deze?

Afbeelding
uitleg van nummers op:
http://www.placervillevet.com/canine%20 ... dition.htm
en wat zijn "satinballs" daar heb ik nog nooit van gehoord.

Orgineel Recept is al gegeven.
Ik heb trouwens mijn Cis ook weer op gewicht gekregen met Satinballs... voor Cis gebruikte ik gemalen lamsvlees, wheat germ,molasses ,eieren en gepofte rijst om 't bij elkaar toe houden, ze vond het heerlijk en groeide goed.
Ik geef 100 keer liever de Satinballs dan gekookte aardappels, en persoonlijk vind ik het echt niet ongezond en helemaal geen gek idee om te voeren wanneer de hond echt 'n extraatje nodig heeft.
#696438
Truus zit idd nog niet zo heel erg lang op barf. Volgens mij zal dat ongeer vanaf de zomer zijn. Ze krijgt het nog altijd gedeelt met brok.
1 week brok 1 week volledig barf.

Dan zou ik idd voor 4% of meer gaan in haar geval.
Ik heb het plaatje eens bekeken en het is idd die wat ik bedoel ;) Als ik eerlijk zou zijn, zou Truus onder nr 3 vallen. En dan nog vind ik het een beetje niet helemaal duidelijk onderverdeelt. Er wordt in de uitleg tevens gesproken over 2 en 4, maar die kan ik nergens op de lijst terug vinden. Ik neem aan dat de zij en bovenaanzichten gewoon bij elkaar horen. Dus 1 en 2, 3 en 4 enz enz...

Het recept houd ik in ieder geval in gedachte ;) Dit ga ik wel een keer proberen...

Bedankt voor alle info en adviezen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door