Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rufus
#695692
Sinds ruim een week vind ik de poep van Rufus (12 wkn oude flatcoat) erg dun en dat terwijl hij soms echt moeite lijkt te hebben met het poepen. Hij poept ook erg vaak, soms wel zes keer op een dag, maar wel hele kleine beetjes per keer. Verder oogt hij niet ziek: heldere oogjes, natte neus, glimmende vacht en lekker actief. Eerst kreeg Rufus Rodi (KVV) maar veel mensen vinden dit voer veel vocht bevatten. Daarom sinds gisteren weer Carnibest gaan geven, omdat ik van de overige pupeigenaren hoorden die Carnibest gaven dat de ontlasting zo hard was. Na twee dagen Carnibest toch weinig verbetering: hij heeft vandaag niet meer zo veel gepoept, maar toch nog vier keer en het is nog steeds heel dun en het heeft ook geen mooie bruine kleur. Soms hoor je zijn darmen wel werken en gisteren betrapte ik hem op het laten van scheten.

Wie o wie kan raden wat er wellicht aan de hand is? Volgende week sowieso naar de dierenarts voor de derde enting dus dan zal ik het daar ook gelijk navragen, maar misschien herkent iemand dit en kan mij raad geven.
Door Elise
#695717
Heb je hem toevallig ontwormd? daar willen ze ook weleens op reageren met diarree.
Overigens vind ik dat de ene hond het gewoon beter doet op het ene KVV dan op het andere.
Door Rufus
#695723
Nee, hij is niet recentelijk ontwormd. De eerste paar dagen dat hij bij ons was, nadat we hem bij de fokker hadden opgehaald, heeft hij Carnibest gehad aangezien hij dit bij de fokker ook gekregen had. Daarna ben ik overgegaan op Rodi. Hier heeft hij het tot anderhalve week geleden goed op gedaan, daarom vind ik het ook zo'n raadsel. En wat ik ook zo vreemd vind, is dat hij alhoewel zijn poep zo dun is, hij toch nog moeite lijkt te hebben met het poepen... ???
Door Erna
#695787
Ik heb met Rodi ook altijd problemen, althans de honden dan  ;D. Ik heb het een paar keer aan de puppies gegeven en dan hebben ze altijd slappe ontlasting. Wanneer ik dan weer terug ga naar Bibi dan duurt het even voordat het weer in orde is.
Door happytails
#695795
Het kan ook zijn dat Rufus iets opgegeten heeft van de straat.Onze buurhond had een heel klein snoepflesje opgegeten en kreeg dezelfde verschijnselen. Een röntgenfoto liet het probleem zien. Het flesje moest wel operatief verwijderd worden, want het wilde niet op de natuurlijk manier eruit. Het hoeft dus niet altijd een darmprobleem te zijn! Suc-6 met Rufus! :)
Door Lizzy
#695796
Nou ja, Carnibest is een ander voer als Rodi. En Carnibest is vrij vet. Dus misschien heeft hij daar even wat moeite mee. Als je geen Rodi wenst te voeren, probeer anders ook nog een ander merk. Bibi of Energique ofzo. Want zoals Elise al zegt: niet iedere hond doet het goed op merk X of Z.

Je kunt overigens ook wat probiotica geven. Dat zijn goede bacterieen die de darmflora opbouwen.
Door K&D
#695884
Rufus schreef: Sinds ruim een week vind ik de poep van Rufus (12 wkn oude flatcoat) erg dun en dat terwijl hij soms echt moeite lijkt te hebben met het poepen. Hij poept ook erg vaak, soms wel zes keer op een dag, maar wel hele kleine beetjes per keer. Verder oogt hij niet ziek: heldere oogjes, natte neus, glimmende vacht en lekker actief. Eerst kreeg Rufus Rodi (KVV) maar veel mensen vinden dit voer veel vocht bevatten. Daarom sinds gisteren weer Carnibest gaan geven, omdat ik van de overige pupeigenaren hoorden die Carnibest gaven dat de ontlasting zo hard was. Na twee dagen Carnibest toch weinig verbetering: hij heeft vandaag niet meer zo veel gepoept, maar toch nog vier keer en het is nog steeds heel dun en het heeft ook geen mooie bruine kleur. Soms hoor je zijn darmen wel werken en gisteren betrapte ik hem op het laten van scheten.

Wie o wie kan raden wat er wellicht aan de hand is? Volgende week sowieso naar de dierenarts voor de derde enting dus dan zal ik het daar ook gelijk navragen, maar misschien herkent iemand dit en kan mij raad geven.
Toevallig dat onze hond ook dat soort klachten had. Onze DA vertelde dat als ze dun poepen en aandrang blijven houden, dat dan de dikke darm (colon) geïrriteerd is. De dikke darm zorgt voor het ontvochten, indikken dus, van poep zodat er een mooi drol geproduceerd wordt. Als die colon niet goed in orde is, dan hebben ze steeds aandrang, ondanks dat ze gepoept hebben.
Ik zou even de DA vragen, en wachten met de enting tot de darmen weer rustig zijn (alhoewel je DA waarschijnlijk zal zeggen dat dat niet uitmaakt.....) Geen laxerende dingen geven, en als je hond buikpijn aangeeft (zielig, kromme rug)gelijk naar de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door