Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tiny
#695410
:) De barfrekenhulp rekent dit uit voor onze hondjes:
530 gr rauwe vleesbotten
160 gr groenten
160 gr orgaan
210 gr spiervlees
1050 gr totaal in de week komt op 150 gr per dag.
Rosco en Tessa wegen allebei ong. 11,5 kg en zijn resp. 9 mnd en 7,5 jaar oud.

Dit is wat zij van de week gegeten hebben. Misschien hebben jullie suggesties en/of aanvullingen? Ik zelf vind dat ze het er uitstekend op doen.
Tessa begint de ochtend met 2 eetl. bioyoghurt en een pilletje thyroxine en Rosco begint de ochtend met een schijf energique (vanaf volgende week rodi of smuldier, 100 gr.)
's avonds kregen zij dit:
zondag: 150 gr. eendenpoot
maandag    ; 150 gr groenten en 100 gr kippenhartjes
dinsdag      ; 150 gr kippennek
woensdag  ; 150 gr rundertong
donderdag ; 160 gr eendenkarkas
vrijdag        ; 150 gr rund spiervlees (daarna beetje yoghurt met honing,  brandnetel.
vandaag    ; lamsribbetje met vlees
:D
Door Lizzy
#695450
Ja, ziet er goed uit. Maar, je moet wel lever aan je menu gaan toevoegen. Dat is echt onmisbaar. Het mooiste neem je lamslever/geitenlever, dan heb je ook weer wat extra afwisseling. Vinden je honden vis lekker? Ik zou 1 keer per week proberen wat vette vis te geven (de meeste honden vinden zalmkop erg lekker en daar is goed en goedkoop aan te komen). Vis vormt wel een goede afwisseling op je menu. Eet je hond dat op joh, in 1 keer 150 gram groente? Anders zou je namelijk de groente over wat meerdere maaltijden moeten verdelen.
Door tiny
#695456
;) Hey Lizzy, bedankt voor je snelle reactie. Komende week krijgen ze weer eenhalve zalmkop. Soms voeg ik ook zalmolie toe aan de groentemix. Makreel vinden ze ook heerlijk. En lever.... oh dat heb ik nog genoeg in de vriezer. Huttenkase krijgen ze soms ook door de gr.mix. En als ik ze zo hoor smikkelen zouden ze de groentemix zo ook nog eten. Vandaag ga ik weer maken en dan vries ik het in. 't is een goed idee om de porties kleiner te maken en dan te verdelen over de week. Tot nu toe kan ik alleen aan rundernier en runderlever komen. Zal eens bij de marokkaan informeren naar lamsorgaan. Bedankt. ::)
Door Lizzy
#695477
[quote="tiny"]
;) Hey Lizzy, bedankt voor je snelle reactie. Komende week krijgen ze weer eenhalve zalmkop. Soms voeg ik ook zalmolie toe aan de groentemix. Makreel vinden ze ook heerlijk. En lever.... oh dat heb ik nog genoeg in de vriezer. Huttenkase krijgen ze soms ook door de gr.mix. En als ik ze zo hoor smikkelen zouden ze de groentemix zo ook nog eten. Vandaag ga ik weer maken en dan vries ik het in. 't is een goed idee om de porties kleiner te maken en dan te verdelen over de week. Tot nu toe kan ik alleen aan rundernier en runderlever komen. Zal eens bij de marokkaan informeren naar lamsorgaan. Bedankt. ::)
[/quote]

Nou, dit klinkt echt allemaal reuze goed hoor. Ik noemde lamsorgaan omdat je dan wat uitbreiding op je vleessoorten hebt. Je kunt bij de Islamitisch slager ook om geitenorgaantjes vragen, nog meer uitbreiding!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door