Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#695211
Saiko krijgt hier wel eens rabbit.
Nu vind ik de botten best wel hard, maar ok, ik hak het in 2-en.

Dus dan krijgt hij bv in de ochtend een helft, en dan in de avond de andere helft (konijn weegt ongeveer 1,6 kilo). Maar zo'n half konijn moet meneer niet. Dus in 2-en gehakt (dus 2 kwarten zeg maar). Dat gaat beter, maar laatste keer had hij 1 stuk gekauwd en op, en het 2e stuk...dat ging fout!

Ik blijf er (gelukkig) altijd bij en meneer slikte na wat kauw en scheurwerk een groot stuk naar binnen. Dit kwam dus klem te zitten in zijn keel. Hij benauwd en ik eigenlijk ook wel  :-\
Dus ben ik met mijn hand zijn bek ingegaan (er ook vanuit gaande dat hij me toch niet kon bijten, maar dat had ik fout  :-X) en trok een stuk eruit. Ik dacht dat het over was, maar was niet zo...er zat meer in en dieper in zijn strot. Dus met mijn hand nog verder zijn bek in en trok uit zijn keel. Pffff....met het eruit halen van mijn hand, klapte Saiko zijn bek dicht!

Au, ik snap nu waarom zo'n pakwerker zo'n dik pak aan heeft en zelfs dan nog littekens van mijn lieverd overhoudt! Maar ik was veel te blij dat hij weer normaal kan ademen en hij at snel de rabbit verder op voor ik het weg kon doen... Dit keer ging het goed..

Maargoed, nu mijn vraag: wat kan ik voortaan beter doen met het geven hiervan? Een hele vind ik te groot en een halve, daar doet hij niets mee....  ::)
Door 202Spots
#695224
tjeesek Elaine...das goed afgelopen!!
Maar ik neem aan dat je de konijn in de helft hakt,zodat de boven lijf en de achter lijf apart zijn?
Probeer volgende keer in de lengte te knippen/hakken
zodat het 'n lang stuk is met 1 voorpoot en 1 achterpoot..
misschien gaat dat beter?
Door herder_lover
#695230
nee Dory, ik hak dat ding idd al in de lengte door... maar dan vindt hij er niets aan... dat wil hij het begraven  ;)

dus dan hak ik het daarna in 2-en en dan wil hij het wel, maar dan is het wellicht weer te klein,....
Ik durf het nu ff niet te geven en krijgt hij eigenlijk alleen kip als bot en dat is natuurlijk ook niet veel variatie...
Door 202Spots
#695235
yup...door de midden...voorkant met voorpootjes en achterkant met 2 pootjes..en staartje?  8)

maar geef je hem behalve kip ,geen lamnek of ribben of zo?
Kan je daar vark nekken krijgen of vis erbij?
Eend misschien?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 19 jan 2007, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#695369
Probleem is dat je hier geen slagers hebt, alles moet je kopen in de supermarkt en dat wordt praktisch kant en klaar aangeleverd. Dus lamsnekken hebben ze niet, runderribben (ribloins??) alleen in kleine stukken. Wel spreribs, maar is varken en komt uit Europa.
Vis meot ik binnenkort weer zien te scoren ergens....
dus qua bot is het vrij beperkt, op zo nu en dan een geitenstukje en lamsboutje na... en dus rabbit en kip...
Eend alleen in filet, of heel en dat is vrij duur.... Kalkoen hebben ze wel maar is erg hard...
Door 202Spots
#695370
runder ribben zijn veels te hard hoor!
Kan je niet aan de slager vragen of je iets kan bestellen?
Wanneer ze wel eend filet verkopen....dan moeten ze toch iets van karkas over houden?
Of word alles al schoon bezorgd?
Kalkoen misschien zelf gaan malen?
Door herder_lover
#695375
nee alles wordt al aangeleverd... mag blij zijn als ik soms een recreatiebot van een rund kan kopen hier...

en nee eend wordt ook kant en klaar aangeleverd. Soms hele eenden maar te duur hoor!
Kalkoen is toch vrij hard? Ik sla de lamsbout trouwens ook fijn met een hamer hoor, is ook snoeihard.
Ik twijfel nog wel eens of ik moet remmen voor een overstekende geit, maar tot nu toe altijd wel gedaan  ;)
Door 202Spots
#695388
herder_lover schreef: Kalkoen is toch vrij hard? Ik sla de lamsbout trouwens ook fijn met een hamer hoor, is ook snoeihard.
Ik twijfel nog wel eens of ik moet remmen voor een overstekende geit, maar tot nu toe altijd wel gedaan  ;)
Lamsbouten is toch de dij van de lam? Zit stuk poot bot in wat hard kan wezen...
Kalkoen kan je makkelijk malen hoor.
En wanneer je wil remmen voor 'n geit...is er misschien iemand waar je 'n hele geit of lam van kan kopen?
Of is dat ook niks?
Moeilijk he?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door