Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#694880
Hallo,
ik heb even snel gezocht, maar zie weinig info over katten en rundergehakt...het is namelijk in de aanbieding bij AH, 2,49 euro per kilo. Is dat wat? Of is dat niks? Zo geven? Mengen? Niet geven?
Help?
groeten,
Inge
Door Linneke
#694946
Ik heb het gehakt ook gekocht voor mn katten. Ze vinden het heerlijk. Volgens mij kun je het gewoon geven, voor de hond mag het ook dus waarom voor de katten niet dacht ik. :)

Ik geef het ze gewoon zo.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#694947
Hoi,
kijk, dat dacht ik ook...en het is zo leuk geprijsd...ik haal het gewoon, meng het anders wel door de carnibest...
:)
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#694980
Hoi, bij Albert Heijn? Lijkt me niet toch?
Weet je..dat is erg...wat is ongemalen gehakt eigenlijk voor vlees??? Hoe ziet dat er uit?
Dat is erg!!
Sjonge..m'n katten zijn niet de enige hier die nog wat te leren hebben over vlees!
(maar ja, wij zijn dat ook grotendeels vegetarische eters)
:-)
Inge
Door 202Spots
#694993
ingeastrid schreef: Weet je..dat is erg...wat is ongemalen gehakt eigenlijk voor vlees??? Hoe ziet dat er uit?
Alle snippers wat van de mooie stukken vlees word afgesneden of de stukjes vlees die te klein zijn om als lappen of soepvlees te verkopen,worden samen met vette randjes,en taaiste stukken vlees in de molen gegooid.
Niks verkeerds mee hoor,maar de slager kan het makkelijker als gemalen gehakt kwijt,dan als zakjes met de verschillende snippers en afval randjes.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#694998
Oh...dat is gek, dat wist ik dus echt niet!
Ik ga maar es vragen of ze dat verkopen...klinkt ' barfer'  (barfiger?) dan gehakt...die katten van mij eten de kippenekjes ook al niet, dus aan echt kauwen komen ze bijna niet toe.
:-)
Inge
Door Lizzy
#695793
Het nadeel van gehakt is dat je nooit weet wat er in zit. En dat klopt ook wel.... In het meeste gehakt wordt ook ander vlees gevonden van kip tot varken tot zelfs paard.
Door karin2
#695798
Lizzy schreef: Het nadeel van gehakt is dat je nooit weet wat er in zit. En dat klopt ook wel.... In het meeste gehakt wordt ook ander vlees gevonden van kip tot varken tot zelfs paard.
IK weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in Belgie zit er ALTIJD ! varkensvlees in het gehakt of je nu rundsgehakt of kalfsgehakt besteld er zit ALTIJD een deel varkensvlees door .
als je hier puur runds wil moet je americain natuur vragen en da's héél duur .
niet dat ik het zo'n ramp vind de katten of honden (toen ik die nog had ) kregen wel eens een stukje gehakt , omdat ik de risico op aujescky (gr hoe schrijf je dat nu weer :-\) erg klein acht .
Door *Robin*
#695949
Ik ga de katten niet opzettelijk varken voeren maar als er eens een mini frummeltje in het rundergehakt zit maak ik me daar nog niet zo druk om....
Eigenlijk is haché vlees ook prima te doen voor katten en dat is gewoon taai rundvlees.... het lijkt een beetje op ongemalen gehakt. Werdt hier ook goed gegeten hoor, ongemalen ;)
Door 202Spots
#696009
karin2 schreef: als je hier puur runds wil moet je americain natuur vragen en da's héél duur .
Wanneer je ECHTzuiver runder gehakt wil hebben,dan moet je gewoon rundlappen uitzoeken en dan laten malen. ;)
Door stefcat
#711580
prima rauwvoer voor je kat.
koop wel rundergehakt of rundertartaar (is magerder) bij de slager en niet bij de supermarkt.
gehakt van de supermarkt wil inderdaad nog wel eens wat varkensvlees bevatten en vaak ook behoorlijk wat water om het vlees zwaarder (en roder) te maken.

rundergehakt (tartaar) gebruik ik eigenlijk altijd om mijn kittens (3-4 weken oud)  te spenen.
kleine balletjes van draaien en na een dag eten ze het grommend van je vinger:))
ik geef het wel zo vers mogelijk, maximaal 1-2 dagen in de koelkast houden, daarna gooi ik het weg.

gr.

stefanie
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door