Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nikeey
#688012
kunnen jullie effe checken en zeggen wat jullie er van vinden

week 1

maandag: orgaanpakket 1 kg. Een orgaanpakket bestaat uit verschillende organen, 300 gr. hart, 300 gr. lever, 100 gram niertjes. Dan zit ik op 700 gram,  aanvullen met wat pens of als je eraan zou kunnen komen een echt orgaanpakket van de islamitische slager.
Daarbij twee eetlepels ruwe vezelmix.

dinsdag: eitje, kefir en yoghurt daarbij aanvullen tot 900 gram ongeveer met goed bevleesde ribben, en een stukje kopvlees.

woensdag: 1 kg ribben (hert of lam)

donderdag: runderstrot

vrijdag: 1 kg. vuile pens (rund)

zaterdag: halve kip anders geef 800 gram kippennekken en vleugels bij elkaar met een hartje en een levertje en een maagje.

zondag: 1 kg. vuile pens

week 2

maandag: de andere helft van de kip, anders kipkarkassen (of vleugeltjes en nekken etc.)

dinsdag: 800 gram spiervlees (geit) en twee sardines (ongeveer 200 gram wegen)

woensdag: 800 gram spiervlees (rund) en 100 gram kippennekken

donderdag: 1 kg. vuile pens

vrijdag: kefir, yoghurt en een eitje. ruimte om aan te vullen, met rib/spiervlees bijvoorbeeld, maar niet tot 900 gram, want gisteren en morgen krijgt ze 1 kg eten. Dus hier wat minder weer, ongeveer 700 gram.

zaterdag: 1 kg. ribben (hert of lam)

zondag: zalmkop (weegt ongeveer 750 gram?)
Door Lizzy
#688090
Het is een beetje moeilijk te zeggen. Hier en daar heb je niet vermeld om welk diersoort het vlees gaat. Dus met een beetje gokwerk: geef je ongeveer 5 verschillende diersoorten? (zalm + sardien reken ik eerlijk gezegd samen tot 1 diersoort). Als je er 5 of meer geeft: dan zit je daar goed. Te meer daar je geen groente geeft, denk ik dat een goede afwisseling van vleessoorten belangrijk is.

Qua percentages heb ik ook moeten gokken en kom ik op : 47% vleesbot, 20% vlees en 33% orgaanvlees (dat is dus inclusief de pens). Ik vind dat laatste percentage persoonlijk te hoog en dat zou ik zelf terugbrengen naar 20% in totaal (waarbij ik dus minder pens zou gaan voeren).
Door nikeey
#688226
ik heb hertenribben,lamsribben,geitenribben,kalfsribben en als ik ipv de pens spiervlees geef zoals kalfs,geit of lamssnippers of krijgt ze dan weer teveel spiervlees binnen.

af en toe krijgt ze wel wat groente erbij (2 keer in de week)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#694011
Lizzy, waarom reken jij zalm en sardine tot 1 vleessoort?
Kip en kalkoen bv zijn toch ook verschillende vleessoorten.
Door Lizzy
#694776
[quote="Sanyo"]
Lizzy, waarom reken jij zalm en sardine tot 1 vleessoort?
Kip en kalkoen bv zijn toch ook verschillende vleessoorten.
[/quote]

Eigenlijk omdat ik bang ben dat mensen denken "mooi, dan geef ik 1 keer per week zalm, een keer per week sardien en een keer per week makreel en dan heb ik er weer 3 diersoorten bij, bij de kip en kip". Terwijl ik meen dat je eigenlijk niet vaker als 1 a 2 keer per week rauwe vis moet voeren.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#698776
Ah, op die manier!
Hier geef ik inderdaad maar 1 x per week een vismaaltijd, maar wissel dan inderdaad wel af met zalm, makreel en sardines.
Door tieneke
#699090
[quote="Sanyo"]
Ah, op die manier!
Hier geef ik inderdaad maar 1 x per week een vismaaltijd, maar wissel dan inderdaad wel af met zalm, makreel en sardines.
[/quote]
De ene week geef ik zalm en de week erop weer makreel,al zou ik alleen maar makreel geven is dit ook niet verkeerd want het is wel een lekkere vette vis.
Door tieneke
#699092
[quote="nikeey"]


maandag: orgaanpakket 1 kg. Een orgaanpakket bestaat uit verschillende organen, 300 gr. hart, 300 gr. lever, 100 gram niertjes. Dan zit ik op 700 gram,  aanvullen met wat pens of als je eraan zou kunnen komen een echt orgaanpakket van de islamitische slager.


[/quote]
Persoonlijk vind ik dit een beetje erg veel orgaan in 1 maaltijd,denk dat het wel eens goed spuitfestijn kan worden  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door