Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chris113
#471080
jon schreef: Hangt van het ding af, ik heb er een met 10 grams blokjes en een met 15 grams ;D
Ja, ik zat gisteravond te denken dat ik was vergeten erbij te zetten: "in die van mij" :D
Door judith1967
#693979
Nu ik aan het barfen ben geslagen,vind ik het wel moeilijker  om alle versch.diersoorten uit elkaar te houden,vooral als er niks opstaat :-[

Het is handiger voor mij om alles in plastich zakjes te doen,want bakjes neemt veel teveel ruimte in,dan kan ik maar voor 2 weekjes voer inslaan.
Ik was van plan om alles per kant en klaar  portie in te vriezen,dan hoef ik alleen maar 2 zakjes eruit te halen voor de dag.
Maar waar zijn de zakjes te koop waar ik het met een stift op kanschrijven wat erinzit?
Of kan ik gewoon met zo CD pen op een gewoon zakjes schrijven wat erinzit?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#693992
hier ook alles in zakken. Per portie voor 3 honden. Orgaan ook per portie. Botten in een grote vuilniszak en groente in bakjes :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#694005
judith1967 schreef: Maar waar zijn de zakjes te koop waar ik het met een stift op kanschrijven wat erinzit?
Of kan ik gewoon met zo CD pen op een gewoon zakjes schrijven wat erinzit?
Ik gebruik diepvrieszakken van de Lidl. Dat zijn van die wat dikkere zakken, waardoor ze niet snel kapot gaan, en lekken bij het ontdooien.
Ik schrijf er met watervaste viltstift op wat er in zit.
Een tip is wel om het erop de schrijven , voordat je ze vult. Ten eerste schrijft dat makkelijker en ten tweede pakt de stift soms niet, als er wat vocht/condens op de zakjes komt tijdens het verpakken.
Door judith1967
#694012
Sanyo schreef: Ik gebruik diepvrieszakken van de Lidl. Dat zijn van die wat dikkere zakken, waardoor ze niet snel kapot gaan, en lekken bij het ontdooien.
Ik schrijf er met watervaste viltstift op wat er in zit.
Een tip is wel om het erop de schrijven , voordat je ze vult. Ten eerste schrijft dat makkelijker en ten tweede pakt de stift soms niet, als er wat vocht/condens op de zakjes komt tijdens het verpakken.
He dankjewel,die tip zocht ik :)

Ga ik vandaag maar even langs de lidl voor die diepvrieszakjes(brr,net nu het zulk regenweer is :-[)
Door Yves
#694131
Ik gebruik diepvrieszakken waarin ik alles per portie verdeel. Ik doe vaak wel meerdere porties in een zak en dan leg ik er een vel bakpapier tussen (tegen het plakken). Groenten gaan hier ook in een ijsklontjes-ding. Met een flinke kop erop wegen die 25gr.
Door Sietie
#694139
ik heb alles per kilo verpakt  maar orgaan zoals hart en lever heb ik dan weer onderverdeeld in kleine zakjes en dan weer bijelkaar in een kilozak,
schrijf met een watervaste stift op stickertjes die ik er dan weer op plak..
Maar las hier net kan ook op de zak zelf :) de botten heb ik in een plastic zak in de vrieskast. De groentemix heb ik verpakt in wegwerpbakjes van de Makro daar heb ik 250 ml in zitten.
ik ontdooi in de koelkast in een dichte bak en dat kan wel een dag of 3 in de koelkast staan, gebeurt niks mee (mijn koelkast staat trouwens wel wat kouder ;D kleine dieren zoals konijn eend ed gaan per stuk de vriezer in. Dit werkt prima zo( ik heb trouwens een kast en kan alles super overzichtelijk opbergen met uitrekbare rekken z'on dubbeldeurs horecakoelkast ;D
Door judith1967
#694158
He,Thanks wat een tips allemaal :D

Ik heb niet zo gek veel ruimte,ik heb maar 2 lades in gebruik.(heb dan nog 1 klein laatje over,waar wat vlees voor onszelf in ligt.
Ik heb een Wirlhpool koelkast met drie lades,waarvan 2 grote en 1 kleine lade.
Vind doosjes wel makkelijker(hoef ik ook die zakjes niet elke keer weg te gooien),maar daar heb ik gewoon echt niet de ruimte voor,en een  extra vrieskast/kist daar heb ik ook  helemaal geen ruimte voor.
Door giny
#1331386
Ook kun je boterkuipjes gebruiken om iets in te vriezen
Gebruikersavatar
Door nova
#1331388
giny schreef: Ook kun je boterkuipjes gebruiken om iets in te vriezen
Ja hoor, ik gebruik dat voor orgaan in te doen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1331407
Ik probeer altijd zo min als mogelijk om te pakken.
Meestal komt het in kilo's aangeleverd. Bot kan er zo in. Ze krijgen 2 dagen de helft daarvan.
Spiervlees gaat in zakjes in een mandje dat in de vrieskist hangt.
Orgaan in bakjes van de zeeman, 10 voor 1,99 past precies dagportie in. Pens idem.
En groente doe ik in zakjes nog steeds, maar vindt dat niet zo handig. Toch maar eens verder bedenken hoe dat handiger kan haha.
Door pieterendiaan
#1331413
May Linn schreef:
En groente doe ik in zakjes nog steeds, maar vindt dat niet zo handig. Toch maar eens verder bedenken hoe dat handiger kan haha.
Ik doe de groente in kleine bakjes, kan precies 300 gram in en is dan voor 2 dagen. Ik vind het erg handig, heb 1 keer alles in zakjes gedaan en werd daar helemaal niet goed van  :D
Door giny
#1332029
Bij de Kringloop kun je goedkope bakjes krijgen in verschillende maten.
Bij de Wibra ook, bakjes waarin je 100-200-400 gram kwijt kunt, veel verschillenden maten.
Bij de Marskramer hebben ze leuke ijsblokjeshouders, 2 blokjes is 50 gram (=de grootste maat)
Door wendy71
#1332310
Alleen van nier en lever maak ik afgewogen pakketjes.
De rest word per kilo ingevroren maar dat word al per kilo aangeleverd..

groentemixjes geef ik eigenlijk nooit(ben meer van de nrv :)) maar na het boekje van Tannetje gelezen te hebben ga ik daar toch mee beginnen.
Mijn honden lusten geen groente maar ik heb al een hoop tips&tricks gelezen om het ze toch te laten eten.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door