Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#692427
Er van uitgaande dat Ginger morgen gewoon weer thuiskomt; vraag ik me af wat voor voer ik haar dan het beste kan gaan geven.
Waarschijnlijk neem ik voor de eerste dagen wel speciaal voer mee van de DA (soort pate uit blik...); alles om haar wat te laten aansterken.
Maar daarna; is carnibest (lamrijst en eend) licht genoeg?
Of is het beter om eerst kipfilet te malen met gekookte rijst te geven?
Door Lizzy
#692708
Lam en eend zijn beide vrij vet. Ik geloof dat ik eerder zelf wat gemalen vleesjes zou geven. Gemalen kip en gemalen rund. Of heel fijn gesneden. Gekookte rijst is helemaal niet makkelijk verteerbaar dus dat zou ik echt zeer beslist weglaten. Ik zou gewoon fijngesneden vlees geven van kip, kalkoen en rund. En dan over een dagje of wat weer aan de normale maaltijden (Carnibest of zelf samengesteld).
Door tigger
#692930
Lizzy schreef: Lam en eend zijn beide vrij vet. Ik geloof dat ik eerder zelf wat gemalen vleesjes zou geven. Gemalen kip en gemalen rund. Of heel fijn gesneden. Gekookte rijst is helemaal niet makkelijk verteerbaar dus dat zou ik echt zeer beslist weglaten. Ik zou gewoon fijngesneden vlees geven van kip, kalkoen en rund. En dan over een dagje of wat weer aan de normale maaltijden (Carnibest of zelf samengesteld).
Ok, bedankt Lizzy.
Deze week krijgt ze nog voer van de DA (van specific, soort pate). Daarna begin ik met gemalen kip/kalkoen/rund vlees, daarna carnibest en uiteindelijk toch weer zelf samenstellen. We doen het gewoon lekker rustig aan ;).
Van de week haal ik nog probioticacapsules, dat lijkt me ook wel een nuttige toevoeging.
Door Lizzy
#693053
Vivian schreef: Ok, bedankt Lizzy.
Deze week krijgt ze nog voer van de DA (van specific, soort pate). Daarna begin ik met gemalen kip/kalkoen/rund vlees, daarna carnibest en uiteindelijk toch weer zelf samenstellen. We doen het gewoon lekker rustig aan ;).
Van de week haal ik nog probioticacapsules, dat lijkt me ook wel een nuttige toevoeging.
Je voer-plan klinkt uitstekend! En probiotica is zeker heel goed!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#693317
Ik was bij Barney begonnen met zelf gemalen vlees, daarna langzaam over op Carnibest kip/rijst en nu langzaam weer over op de natuur.
Dit ging bij hem heel goed.
Door tigger
#693396
Helaas heb ik alleen maar eend-rijst, lamrijst en natuurvoer op voorraad, anders had ik ook kiprijst gegeven.

Mevrouw heeft vanmorgen besloten dat ze de specific-pate niet meer hoeft ::); ze laat het staan... Over 3 uur krijgt ze het weer, gemengd met gemalen kipfilet eens kijken of dat vershcil maakt.
Door Lizzy
#693599
Vivian schreef: Helaas heb ik alleen maar eend-rijst, lamrijst en natuurvoer op voorraad, anders had ik ook kiprijst gegeven.

Mevrouw heeft vanmorgen besloten dat ze de specific-pate niet meer hoeft ::); ze laat het staan... Over 3 uur krijgt ze het weer, gemengd met gemalen kipfilet eens kijken of dat vershcil maakt.
Het is natuurlijk ook een smaakloze kleffe gore hap..... Ach, arme Ginger... Ik hoop dat ze het wel met kip eet. En geef haar anders alleen kip! Overigens zou ik haar, als haar eetlust weer terug is, lekker op de Carnibest zetten.
Door tigger
#694001
Mevrouw voelt zich weer goed! De pate weigert ze stelselmatig; zelfs gemengd met gemalen kipfilet. Gisteren heeft ze heel slecht gegeten. Om haar eetlust te testen heb ik haar net alleen gemalen kipfilet gegeven (met gekookt water erover) en dat ging schoon op! Ik vrees dat de 6 pakjes pate niet meer opgaan....gelukkig maar ;).
Nu even naar de markt om kipfilet, kalkoenfilet en rundvlees op te halen; dan krijgt ze dit gemalen en gaan we in het weekend over op carnibest.
Door Lizzy
#694006
Vivian schreef: Mevrouw voelt zich weer goed! De pate weigert ze stelselmatig; zelfs gemengd met gemalen kipfilet. Gisteren heeft ze heel slecht gegeten. Om haar eetlust te testen heb ik haar net alleen gemalen kipfilet gegeven (met gekookt water erover) en dat ging schoon op! Ik vrees dat de 6 pakjes pate niet meer opgaan....gelukkig maar ;).
Nu even naar de markt om kipfilet, kalkoenfilet en rundvlees op te halen; dan krijgt ze dit gemalen en gaan we in het weekend over op carnibest.
Hahaha, wat een verstandige hond ;D! Volgens mij klinkt dit als een goed plan Vivian, het weekend weer op de Carnibest!
Door tigger
#694015
Ik dacht eerst dat de pate wel mee zou vallen...maar yek wat stinkt het! Aangezien ik de eerste dagen Ginger poep moest bekijken  :-X, kwam ik erachter dat haar poep net zo ruikt als de pate; zelfs haar scheten ruiken naar de pate..Haar pate-poep is een rare drap met een frolicachtig van kleur...Nu snap ik wel waarom er honden zijn die dus bepaalde hondedrollen opeten :-X.
Nood breekt wet; maar ben blij dat ze weer vers krijgt (zij ook!!).

Wat ik erg positief vond van de DA (hij weet dat Ginger barft) is dat hij zich geen enkele keer negatief heeft uitgelaten over het zelf samen stellen! Hij stelde zelfs voor om de pate te mengen met kipfilet of kalkoen; omdat mager vlees is.
Door Lizzy
#694021
Vivian schreef: Ik dacht eerst dat de pate wel mee zou vallen...maar yek wat stinkt het! Aangezien ik de eerste dagen Ginger poep moest bekijken  :-X, kwam ik erachter dat haar poep net zo ruikt als de pate; zelfs haar scheten ruiken naar de pate..Haar pate-poep is een rare drap met een frolicachtig van kleur...Nu snap ik wel waarom er honden zijn die dus bepaalde hondedrollen opeten :-X.
Nood breekt wet; maar ben blij dat ze weer vers krijgt (zij ook!!).

Wat ik erg positief vond van de DA (hij weet dat Ginger barft) is dat hij zich geen enkele keer negatief heeft uitgelaten over het zelf samen stellen! Hij stelde zelfs voor om de pate te mengen met kipfilet of kalkoen; omdat mager vlees is.
Ja, ik heb het ook een keer gedacht hoor, dat het blikvoer wel mee viel. Tot ik blikjes voor Snuf kocht (mijn helaas overleden kat - zij wilde op het laatst niks meer eten en ik dacht "kom, ik probeer blik, misschien wil ze dat"). Naaah, zij moest het dus niet en ik ging bijna over mijn nek van die troep! Wat een weeige lucht zeg :-X!

Nou fijn, een dierenarts die tenminste niet zo zit te hakkentakken op jouw manier van voeren! De mijne idem dito. Ik weet zeker dat hij het deep down allemaal drie keer niks vindt, maar hij zal er nooit iets vervelends over zeggen en denkt in alle situaties hartstikke fijn mee. En dat vind ik dan prima. Hij is technisch zeer kundig (en dat vind ik het belangrijkste aspect) en daarnaast respecteert hij mijn manier van voeren en OK, leuker is als je dierenarts helemaal pro is, maar zo is het ook goed gewoon.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#694103
Weet je wat ik nou nooit begrijp? Vlees is toch ook licht verteerbaar? Volgens mij nog beter te verteren dan die gekookte patéshit.
IK heb echt met kromme tenen stage gelopen in een brokjespraktijk.  >:(
Eerst gaat een eigenaar zich helemaal verontschuldigen, omdat ze vlees geven (is iets raars van de fokker). En dan wordt er doodleuk gezegd, daar kunt u ook maar beter mee stoppen. We hebben hier speciale lichtverteerbare brokken. Slechts 65 euries per zak!! En mensen kopen het zo zonder na te denken  :o , want de DA zegt het. Weet je hoeveel kvv je voor dat geld kan kopen! Pfff, ik heb me toch zo lopen opwinden...........
Door tigger
#696691
Hmm, gisteravond en vanmorgen heeft Ginger carnibest gehad (eendrijst) met gekookt water en sinds vanmorgenzit ze in de diaree :-\.
Wat is nu handig om te doen? Vanmiddag haal in cb-natuurvoer op; dit is volgens mij lichter dan eendrijst, zal ik dit geven? Of toch weer kipfilet? Is het verstandig om yoghurt met gepureerd fruit (anders lust ze het niet) te geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door