Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bascoborder
#689984
Hallo,
Ik ben sinds ongeveer een maand aan KVV. Ik heb van alles uitgeprobeerd: energique 1, carnibest, smuldier en Rodi. Basco wil echter alleen rodi eten en niks anders. Hij staat boven een maaltje van CB soort kokhalsbewegingen te maken en vervolgens verspreidt hij het over de hele kamer als ik niet oppas. Ik heb het met kokend water erover geprobeerd en vermengen met dingen die hij wel lust, maar het helpt geen biet, hij zet er geen bek op! Heeft iemand dezelfde ervaring en is er een kans dat het veranderd? Ik wil liever niet altijd afhankelijk zijn van 1 merk...
Groetjes en een poot van Basco
Door charmed
#690019
Is het de rodi pens die je geeft?

Bij Carnibest hebben ze wel de light versie daar zit pens door, misschien vind hij pens juist heel lekker?

Ik heb het gelukkig niet meegemaakt. Wel heb ik als ze iets niet lusten op dat moment dat ze hun neus er doorwrijven en de bak omgooien, maar later willen ze het dan wel eten.

Gr. jacqueline
Door Boefke
#690022
Hoi Ankie,

Nee, ik heb deze ervaring ook niet, maar naast de merken die je noemt is er ook nog Duck en nog wat andere zoals op deze link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 324.0.html

Als dat allemaal niet lukt kun je natuurlijk ook wat barfdingen proberen. Kippennekken bv, vis, of hart, rundvlees, om eens te kijken of je hond dat wel eet. Als dat het geval is zou je op den duur kunnen gaan barfen. Dan moet je je daar natuurlijk wel eerst even in verdiepen.

Overigens eet mijn hond ook wel eens iets niet en ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik laat hem niet miepen met zijn eten. Wil hij het niet, dan haal ik het weg en geef hem pas na een paar uur, of pas tijdens zijn volgende maaltijd weer. Soms helpt het als ze even echt een beetje honger krijgen, dat ze het dan wel gaan eten en vanzelf lekker gaan vinden. Of heb je dit al geprobeerd?
Door Cindy de Wolf
#690065
Ja hier net zo een alleen dan net andersom, de CB smult ze van en de Rodi weigert ze te eten evenals barf. Nu ruim 2 jaar verder wil ze bij gods gratie weleens Bibi of Duck en een kipkarkasje maar Rodi en Enerqique moet madam echt niet.
Door Ziviaantje
#690565
Energique vind die van mij ook niet te vreten. Met veel moeite ( en pens erdoorheen ) heb ik een pak van 4 kg opgemaakt. Het ziet er ook een beetje uit als spons  ::) Die van mij zijn dol op Bibimix, zit extra pens in. Misschien een idee ?
Door bascoborder
#694100
Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat alleen mijn hond zo kieskeurig was... Pens vindt hij inderdaad wel lekker, maar als ik het mix met andere voeding die hij niet lekker vindt zoek hij het lekkere er uit en laat de rest liggen! Ik heb ook geprobeerd zijn honger op te wekken door hem dan een maaltijd niet te geven (dus weghalen wat hij niet lust en de volgende maaltijd af te wachten), maar na twee dagen niet eten vond ik dat ook niet kunnen. Ik heb wel ontdekt dat hij Barf wel lekker vindt, hij mag graag op vlees en botten knauwen! :)
Doen we dat dus wat meer!
Ankie
Door Boxergek
#694128
Nikky heeft hier gisteren voor het eerst Carnibest gegeten. Ze vond het echt heerlijk. Stond gewoon te springen toen ik het in de bak deed! En dan dat voldane bekkie daarna...heerlijk!

Ook Gonzo stond er bij te springen. Die moet echter eerst z'n Duck opmaken! Hier geen kieskeurige honden dus...  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door